Turbo hajalla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja homi3
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
19.9.2010
Viestejä
11
Moro!

Onko kellää kokemusta turbon hajoamisesta?

Eilen illalla autosta loppu veto, ja pukkas perkeleesti valkosta savua putkesta, jolloin sammutin ja jätin sen siihen.

Mitähä maksaa jos tilaa uuden vähä tehokkaamman turbon ja vaihdattaa sen jossain pajalla? Riittäneekö toimintatonni? :/

Ja onko noi ees turbon hajoomisen oireet?

Auto: VW Golf -03, 1.9 TDI, Powerdiesel. ~150hp ohjelmoituna.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä kone vakiona? 100, 115 vai 130 heppanen?

Tonnilla saa ahtimen, esim. 1849VA tai VB, työt parisen sataa. Lisäksi tuo vaatii sitten uuden moottorinohjaussoftan, siitä köyhtyy 500e lisää. Suuttimet loppuu siellä 165hp tienoolla ellei ole 130hp versio, jolla pääsee sinne 180-200hp lukemiin ahtimesta riippuen.
 
Vakiona 100hp.
Jäähytinnesteet oli puhtaat ja säiliö ei ollu laskenu, mutta öljyn taso oli laskenu tapin iha alalaitaan..
Ja tais olla siinä mihin sammutin, niin öljyä vähä maassa saakka pakoputken tienoilla peräpäässä. (en sit tiedä olikse jonku amiksen pirssistä, ku sattu just pillurallin mutkakohtaan loppumaan se matkanteko).

Niin sekö pitää perkele ohjelmoida uudestaan? Vasta käytin n. kk sitten ja köyhdyin sen 500e :/ Onkoha niillä mitään "takuuta" tms... (pitänee varmaa kysellä)

Hinasin nyt tänään auton pajalle ja käskin niiden soitella ku löytävät vian. Kattoo sit mitä alkaa tilaileen..
 
Missä toi auto on ohjelmoitu? Ainakaan Turbotec ei lupaa vakiona 100hv:n autosta kuin 130hv ohjelmoituna.
 
Voihan tuo olla ihan limb modessa mutta se vaalea savu viittaa kyllä että vettä on päässyt koneeseen, eli kansi vuotaa. Ahtamisen olisi voinut tarkistaa helposti kun se kumiputki on vaan klemmarilla kiinni siinä muistaakseni koneen vasemmassa takakulmassa niin putki vaan irti, kone käymään ja kädellä kokeilee tulee sieltä painetta vai ei.
 
Ei tuota oikee osannu pimeessä kokeilla, ja kun en mikää autoexpertti olekkaan :D (Tuskin täällä kyselisin).
Auton luo ei nyt pääse kokeileen ku se on 100km päässä huollossa..

Käytin Oulussa Powerflashillä. Ei oo käytetty rullilla mut meinas et noilla säädöillä ei monen hepan päähän 150hp:sta mene. Et ne o rullittanu ja säätäny auto jtn 10-15v ni luulis tietävän. Ainaki se paremmin o liikkunu, ku vakiona :D

Jospa ne vaikka huomenissa soittelis sieltä korjaamolta et mikä on.. Ainaki ku tänään kävin turboliike/korjaamossa kyselee ni sano et oireet viittaa turboon, ja että ne on niin paskoja nykyään että hajoo välii iha alle 100t/km ajetutki.

Ja kuitenkin tietäähän sen ku auto on joku perkeleen VW, mitään muuta ku vikaa ei oo tuossa ollut! Seuraavaksi sitikkaa,foordia tai vaikka pösöä ni toimii :D Edelliset ollu japseja ni tarttenu muutaku bensaa ja öljyä sopivassa suhteessa :D
 
Ja kyselin myös tosta uudesta softasta, ni meinasivat ettei sitä kyl tartte uudellee alkaa ohjelmoimaan.. Iha kylläki sieltä samasesta turboliikkeestä. Tiedä sit. :/
 
Vaihda liikettä. Ei kai sitä tartte ohjelmoida jos ei halua mutta miten ajattelit että moottori saisi lisää kakkua koneeseen jos et ohjelmoi uusiks? Isosta ahtimesta ei ole tasan mitään iloa jos et anna lisää keittoa samalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anteeksi pieni sanavirheeni.. Tarkoitin lähinnä kestävempää turboa.. Ei tartte saada lisää tehoa mööpeliin, kuha se paska vaan kestäis muutaman vuoden etiäppäin. ~150hp riittää iha mukavasti työ/käyttöautoon (oha se sentää pakuks rekattu riisseli). Sen verta et kärry tulee peräs ja voi ilma kärryä ohittaa ilman et polettaa kolmonen silmässä.. :(
 
Zone-sarja -42%
Nonnih! Soittivat torstaina pajalta, ni turbohan se oli joka läsähti. :/ Sano et tuli öljyy pakoputkesta jne jne..

Nooh, soittelin fin-turboon ni laittovat tulee sillä reilulla toimintatonnilla vähä kestävemmän joka kärsis ohjelmoida ~180hp xD (Ei kuitenkaa oo tarvetta sille, kunhan kestää toi uus vaan sitte!)
Hyvä kun ne muokkaa siellä suoraan sen suuttimiin passaavaks ni ei tartte tehä autonpäähän muutoksia.
Laitoin kuitenki powerflashille viestii ni sanovat et softan tarkastus 0€, jos joutuu muokkaan niin se tekee 150e.
 
olipa jännä juttu... ite ollu siinä uskossa että työntäis mustaa putkesta jos turbo on särki. ja nimenomaan valkoinen savu sitten esim. kansivikaan. no taas oppi uutta :)
 
Mulla ainakin lykkäs sinistä savua putkesta kun turbo veteli viimesiään. Tiedossa se oli jo autoa ostaessa, et turbo ei kauaa kestä ja ah, mikä ero, kun sai uuden turbon pellin alle. Ja ihan samanlaisen turbon, joten huomas kyllä varsin hyvin kuin rikki edellinen turbo oli. En muista kuinka väljä oli, mutta sen verran väljä että ko. automerkin ja niiden turbojen kanssa paljon pelaava mies rävähti railakkaaseen nauruun ja ihmetteli miten auto enää mihinkään kulkee.. Kutittelis lastun laittaminen, mut josko oottelis ens kesään. Onneks on osaavat kädet kotona, ei tarvi mihinkään puljuihin mennä, notta sais autosta enemmän tehoa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom