Tulostinta ostamassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jpm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

jpm

Joo, elikkä nyt on sellainen tilanne, että tuo vanha tulostin alkaa olemaan aikansa elänyt ja pitäisi hankkia uusi tilalle. Millasta tulostinta kannattaisi katsella, kun käyttötarkoitus on suurimmaksi osaksi pelkkää tekstin tulostelua?
Suuria kriteerejä mulla ei oikeastaan ole, sellaista peruspritteriä tässä kuitenkin haetaan. Laitan tuohon pari jota katselin bdog.fi -sivustolta, ehken tuo 200€ ois jo aika katto hinta, koska kovin aktiivista printtailua ei kuitenkaan ole luvassa.

http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=202200146579
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=202140143444

Mutta laittakaas asiantuntijat kommenttia/ehdotuksia.

Jos tulostat pelkkää tekstiä, ei imo oo mitään järkeä sijottaa 200 euroa tulostimeen :) ensinnäkin lasetrulostimen patruunat maksaa ihan tajuttoman paljon. liikaa opiskelijan kukkarolle.

Suosittelen ostamaan laadukkaan mustetulostimen, tai sitten tulostamaan koululla. Itse harrastan jälkimmäistä.

Hyviä mustetulostimia ovat mielestäni esim. Epsonin tulostimet. Epson tulostaa mallista riippuen myös toodella tarkkaa valokuvajälkeä, jos sellaista haluaa. Yksi mitä välttäisin kuin rutto, on ns. halppistulostimet joita ovat esim. canonin huonommat mallit, ja esim. gigantin mainostama 40 euron tulostin. niillä ei tee yhtään mitään..

edit:
canoneista, niin halvista kuin kalliimmistakin mulla on niin huonot kokemukset että en ostaisi. Epsonista olen kuullut pelkkää hyvää tutuilta.

Pakko avautua Hp:n tulostimista ja takuuhuollosta, vaikka niinhän se on että joillekin sitä vain sattuu paska mäihä, turha itkeä netissä prkl.

Itselläni oli halpa rälläkkä mustesuihku HP 3420, joka kesti muutaman päivän ja sitten tulostettaessa kuulu räksähdys ja sen jälkeen ininää ja sirinää mitä ei ennen ollut kuulunut ja paperi juuttui masiinaan. Poistin paperin asianmukaisesti, mutta tulostus ei toiminut enää. Suoritin kaikki mahdolliset säädöt, sekä softa että rautapuolelta, ja lisäksi kävin hakemassa kaikki ohjeet Hp:n sivuilta tulostimen korjaamiseksi, mutta ei auttanut, selkeä vika minusta kun räksähdys kuului minkä jälkeen sirinä ja ininä ja joku osa helisi tulostimessa kun sitä heilutti.

No, otin yhteyden liikkeeseen mistä ostin tulostimen ja he neuvoivat soittamaan suoraan Hp:n takuuhuollolle koska takuuhuolto toimii sitä kautta. No, soitin ja odottelin linjalla liian pitkään ja sitten lopulta siellä oli joku muija joka ei tajunnut todellakaan mistään mitään. Selitti hyvin hitaasti kaikki jutut mitkä olin tehnyt moneen kymmeneen kertaan eri tavalla eri profiileilla ja tiloissa ja säännöt ja väännöt, ei kuunnellut suurinpiirtein ollenkaan minua vaikka kuinka puhuin päällekin välillä ja keskeytin moneen otteeseen. Vitutti kun kului puhelinlaskua siihen sitikointiin jotain 20 minuuttia. Lopulta sanoi että lähettää vielä maililla ohjeet minulle, no ne ohjeet oli ihan samat mitkä olin jo hakenut netistä ja tehnyt moneen kertaan ja selittänyt sille muijalle että olin ne tehnyt. Joo hän vain intti että kyllä se saadaan toimimaan että tyypillinen softavika hän tietää nämä jutut. Ei vittu paljon antanut arvoa sirinälle ja helinälle ja raksahdukselle. Meni kyllä hermot siinä puhelimessa. Soitin vielä uudelleen mutta jouduin jonottamaan jotain 10min maksaen kallista päivähintaa jälleen puhelusta ja sitten pistin linjan kiinni prkl.

Noh päätin lähettää postissa tulostimen liikkeeseen mistä sen tilasin ja ajattelin että vittu hoitakoot he sen korjauksen pakkohan se heidän on hoitaa. Takuuhuollossa meni muutama viikko.

Ja kuinkas kävikään, tulostin tuli takaisin; mustekasetit oli poistettu (!!!), mutta edelleen joku pieni osa helisi tulostimessa ja sama sirinä ja ininä kuului mitä ei ehjänä ollut kun yritin tulostinta käyttää eikä tulostus toiminut. Sitä ei siis oltu todellakaan korjattu.. Sillon paloi hihat lopullisesti ja heitin tulostimen piuhoineen seinään ja poljin jalalla sen paskaks, muovit lenteli ja metallit väänty hähähä. Perkele en halunnut tuhlata enää sekuntiakaan sen tulostimen kanssa pelleilyyn. Toista samanlaista en oisi ikinä kuitenkaan halunnut.

Tutulla oli muuten sama tulostin ja vei sen takaisin liikkeeseen koska tekstin tulostusjälki oli niin perseestä.

Harva tätä jaksoi lukea mutta omat ohjeeni on:

1. ÄLÄ OSTA HP:N TULOSTINTA
2. ÄLÄ OSTA MUSTESUIHKUA, ETENKÄÄN HALPOJA RILLUTTIMIA, MUSTEKASETIT MAKSAA JOPA ENEMMÄN KUIN UUSI TULOSTIN EIKÄ VÄRIKASETTI MONEN VALOKUVAN TULOSTAMISEEN RIITÄ
3. OSTA LASER

Originally posted by metalman
.. tai sitten tulostamaan koululla. Itse harrastan jälkimmäistä.

Sama täällä, typerä päähänpisto minultakin tuon rälläkän ostaminen. Jos koululla/työpaikalla tulostaminen on mahdollista ja tiedonsiirto helppoa kodin-työn/koulun välillä niin kannattaa ostaa tulostin vain jos sitä silti todella tarvitsee kotona ja siitä haluaa maksaa, tai sitten ei tarvitse ollenkaan ja ostaa sen vain tilan täytteeksi :).

Originally posted by Sakkeus
Sillon paloi hihat lopullisesti ja heitin tulostimen piuhoineen seinään ja poljin jalalla sen paskaks, muovit lenteli ja metallit väänty hähähä. Perkele en halunnut tuhlata enää sekuntiakaan sen tulostimen kanssa pelleilyyn.
Näin oli kovin lähellä käydä myöskin tuon mun vanhan tulostimen kanssa. Sekin on sattumalta HP. Elikkä mielessä on ollut merkin vaihto.

Jos nyt noista epsonin tulostimista jonkinlaista katsastaa, niin olisiko esimerkiksi tämä mistään kotoisin? Ihan halpaa prinnteriä en kuitenkaan viitsi ostaa, koska haluan, että se toimisi hieman paremmin kuin tuo edellinen.

Jos jotain vikoja vanhasta haetaan, niin tässä pari:
- tulostaminen kestää pidempään Winsun dietti 140kg --> 80kg
- tulostukset pysähtyy, sitten tulee omituiset äänet. Hiiriä ei printterin sisästä löytynyt.
- ääni on kauhea, ei uskalla illalla tulostaa, mikäli ei halua varoitusta metelöinnistä.
- vesilasi ei pysy pöydällä pystyssä tulostuksen aikana.
- jälki on ihan hanurista.
- jos tuo sattuukin ottamaan paperin ominavuin, niitä menee sisään vähintään 5kpl.

Originally posted by jpm
tämä

En osaa tarkkaan ottaen noista malleista sanoa muuta kuin, että tuo on varmaankin ihan hyvä, tekee hyvää valokuvajälkeä oikeanlaiselle paperille jos sitä haluaa.
Laserinhan jo melkein saisi kun laittaisi tuohon vielä 50 euroa päälle, mutta laserilla ei saakkaan sitten tulostettua väriä, eli itse ehkä ostaisin mustesuihkuepsonin.

Tuohon tulee näköjään mukana 1 muste, ja 3 väripatruunaa. ei paha. ja patruunat kannattaa muuten ostaa sieltä inknetistä (tjsp), saa n.50% halvemmalla kuin merkkimusteet :)

Vajaan kuukauden ja noin 200 tulosteen kokemukset HP LaserJet 1010 -tulostimesta on kyllä ihan positiiviset. Mm. tuo vanhempien HP-laserien ominaisuus, eli vähintään 5 paperin päällekkäin "tulostaminen", on tässä mallissa onnistuttu eliminoimaan.
Mutta tosiaan, ei tuo varmaan kaikkia tapojaan ole ehtinyt kuukaudessa näyttää. Toivotaan että pelaa ja hermot säilyy (itselläni on myös taipumusta väkivaltaisuuteen jos jokin laite vastustaa.. ;) )

Originally posted by Sakkeus

Noh päätin lähettää postissa tulostimen liikkeeseen mistä sen tilasin ja ajattelin että vittu hoitakoot he sen korjauksen pakkohan se heidän on hoitaa. Takuuhuollossa meni muutama viikko.

[/B]

Ihme et myyjäliike on yleesäkään hoitanut ton tapauksen ilman tapausnumeroa. Jos tulostin oli alle 30 vrk vanha niin olisit saanut heti uuden tilalle edellyttäen tapausnumeroa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by metalman
Jos tulostat pelkkää tekstiä, ei imo oo mitään järkeä sijottaa 200 euroa tulostimeen :) ensinnäkin lasetrulostimen patruunat maksaa ihan tajuttoman paljon. liikaa opiskelijan kukkarolle.

Suosittelen ostamaan laadukkaan mustetulostimen, tai sitten tulostamaan koululla. Itse harrastan jälkimmäistä.

Hyviä mustetulostimia ovat mielestäni esim. Epsonin tulostimet. Epson tulostaa mallista riippuen myös toodella tarkkaa valokuvajälkeä, jos sellaista haluaa. Yksi mitä välttäisin kuin rutto, on ns. halppistulostimet joita ovat esim. canonin huonommat mallit, ja esim. gigantin mainostama 40 euron tulostin. niillä ei tee yhtään mitään..

edit:
canoneista, niin halvista kuin kalliimmistakin mulla on niin huonot kokemukset että en ostaisi. Epsonista olen kuullut pelkkää hyvää tutuilta.

maksaahan ne väri laserin kasetit mutta kuitenkin kannattaa ajatella sitä että kun sijoittaa mustesuihkun patruunoihin 100€ niin vaikka tulostaisi pelkkiä mustia arkkeja niintulos olis 1000-1500 paperia mutta ku lasreilla taas tuolla samalla 100€ paukulla tulostaa päälle 10000 nii huomamme eron :david:

Pakko antaa myös positiivista kommenttia HPsta, kun negatiivista on tullut.

Eli olen käyttänyt HPn isoja tulostimia töissä n.6 vuotta, ei kertaakaan mitään ongelmia jotka eivät olisi johtuneet käyttäjästä..tietenkin poikkeus vahvistaa säännön, hyviä ja täysiä susia löytyy jokaiselta valmistajalta.
Ostin myös itselleni kotiin HP LaserJet 1000 keväällä ja on toiminut moitteettomasti.

Itse en koskisi mustesuihkuun edes pitkällä tikulla..nuo miinus katteella myydyt suihkuttimet imevät niitä ylihinnoiteltuja mustepatruunoita kuin bodari raejuustoa.

Eli jos on oikeasti tarvetta tulostaa tekstiä laadukkaasti ja kuitenkin suht paljon, niin suosittelen laseria kotiinkin. (paras vaihtoehto on tietenkin tulostaa kaikki työantajan piikkiin :kippis1: )

Multa löytyy HP:n 930C - mallin tulostin. Vaikka ikääkin on jo parisen vuotta, ei mitään vikaa ole tulostimen kanssa ollut. Ikäänsä nähden tulostusjälki on todella hyvää.

Eli ei ainakaan ole mulla ollut ongelmia HP:n kanssa..:)

Jees, eli tässä on juttu kallistunut nyt laserin suuntaan ja mitä ilmeisemmin pöydälle tulee ensi viikolla HP:n LaserJet 1010 U -printteri, jota Mr. snruB tuossa aiemmin jo suosittelikin tai LaserJet 1012 U. Hintaeroa noissa on jotain 50€ mutta tarkkuus parantuisi huomattavasti. Ostan nyt kuitenkin ton HP:n tulostimen, vaikkakin ko. merkistä onkin vähän huonoja kokemuksia..Mutta tuo mun nykyinen on niin monta vuotta vanhan että sen perusteella en viitsi kyllä lopullista päätöstä tehdä.

Back
Ylös Bottom