SDM sanoi:
Kiitti mixu nuista ohjeista mut et ei ruvennu vaan toimimaan! Tulee vaan tuollanen teksti ja en tajua missä ihmeessä minä sen virheen teen! Laitoin siihen toiseen koneeseen, että jaa tämä tulostin tällä nimellä ja sit tässä töksähtää tuossa kohassa? Onko mulla serverin nimi väärin, koska minun mielestä ei ainakaan tuossa tulostimen nimessä oo mitään vikaa. Vitja minä oon
edit: "Windows cannot connect to the printer. Either the printer name was typed incorrectly, or the specified printer has lost its connection to the server."
Onko sulla palomuurit molemmilla tai toisella koneella? Joskus palomuuri estää printterijaon. Kokeile tehdä tuota, kun olet laittanut palomuurit hetkeksi pois päältä. Jos hermostuttaa, ni ota vaikka nettipiuha irti koneesta sillon, ku vedät palomuurin auki.
Ja jos printterinjako onnistuu, kun palomuuri on pois päältä, niin sitten vaan konfiguroi palomuuria niin, että se sallii liikenteen wlan-koneelta printterikoneelle.
Jos taas ei onnistu, vaikka printter on jaettu ja sinulla on oikea koneen nimi tiedossa ja oikea printterin jakonimi tiedossa, niin sitten en heti osaa keksiä, missä vika.
HUOM: Vinkkejä:
- Printterin jakonimessä mielellään ei välilyöntejä, eli ei "pekan printteri" vaan "pekanprintteri"
- kokeile printterikoneen nimen sijaan kirjoittaa sinne IP-osoite, eli esimerkiksi
\\192.168.0.5\JakoPrintteri (jos printterikoneen ip nyt on 192.168.0.5)
- Mene Start (Käynnistä) -> Run (Suorita) ja kirjoita laatikkoon "\\PRINTTERIKONEENNIMI", eli vaikka \\JASKA
Näkyykö ikkunassa (jossa pitäisi näkyä JASKAlla jaossa olevat resurssit) printteri myös (pitäisi ainakin näkyä "Shared Folders")