tulliin töihin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by turilas
onko kellään kokemusta tullista työpaikkana,lähinnä maatullista?

Onkos niitä ilmassakin? ;)

Edit: Eräs sukulainen on ja kyllä hän ainakin on viihtynyt, vaikka sanookin välillä olevan todella pitkiä päiviä.
 
Originally posted by turilas
onko kellään kokemusta tullista työpaikkana,lähinnä maatullista?

Käy kattomassa www.tulli.fi ja sieltä löytyy varmasti miten haetaan tulliin töihin.
Valtiolta on paljon lähdössä porukkaa elääkkeelle eli aika varmasti saat hommia.
Niin ja olin ite maatullissa töissä. Ihan leppoisaa hommaa.. Mihin olet aatellu hakea? Metsälään?

Niin ja porukkaa täällä ei varmaan tajua että tullissa on helvetisti muitakin hommia kun matkustajavalvonta....
 
Originally posted by turilas
jees metsälään just!voitko kertoa työilmapiiristä ja yleensäkin kuin rentoa/raskasta duunia se on?

Jep, olin metsälässä 2 vuotta duunissa. Olin tullaustoimistossa eli siinä 1. kerroksessa. Se onkin ehkä paras työpiste. Duuni ei ole mitenkään raskasta, helvetinmoista paperinpyörittelyä vaan :blow: ja venäläisten rekkojen sinetöintiä jne.
Alussa sitä saatta olla aika helvetin pihalla niistä hommista.

Uudet työntekijät käy vuoden tai parin sisällä 6 kuukauden peruskoulutuksen.

Silloin kuin ite olin eli 99-01 oli hyvä ilmapiiri ja sinne tuli paljon uusia työntekijöitä, samaa ikäluokkaa eli 20-30 vuotiaita.

Valtion palkkausjärjestelmiäkin on muutettu siten että uusien työntekijöiden palkka nousee nopeammin, vaikka on se vieläkin pitkä ja kapea...
 
sinne metsälään kyseiseen paikkaan mutkin on rekrytoitu,eipä ole palkassa juu kehumista mut kait se siitä lähtee nousuun,mitenkä muuten punttimiehenä hoidit safkajutut jne?entäs se tullikoulu oliko vaikea?
 
Originally posted by turilas
sinne metsälään kyseiseen paikkaan mutkin on rekrytoitu,eipä ole palkassa juu kehumista mut kait se siitä lähtee nousuun,mitenkä muuten punttimiehenä hoidit safkajutut jne?entäs se tullikoulu oliko vaikea?

Metsälässä/maaliikennekeskuksessa on ainakin 2 työpaikkaruokalaa mistä saa ihan kohtuu mättöä. Toinen niistä on tullia vastapäätä.
Keittiöstä löytyy jääkappi ja muistaakseni liesi, ei pääse katabolia yllättämään. :D

Tullikoulukin menee läpi kunhan jaksaa tunneilla seurata...
Ja onhan siellä mielenkiintoisiakin aiheita.
Välillä saattaa :zzzz: ilmiö yllättää.

Ootko työllistetty vai ite hakenu tulliin töihin?
 
itse hain töihin sinne ja nyt sitte tärppäs,hyvä kuulla et toi safkapuolikin on sitten ok.kait se on ihan jees paikka sithän sen näkee.thanks tiedoista,ja jos haluut ni voit kertoa vielä lisää mestasta jne jos tulee mieleen.
 
Originally posted by turilas
itse hain töihin sinne ja nyt sitte tärppäs,hyvä kuulla et toi safkapuolikin on sitten ok.kait se on ihan jees paikka sithän sen näkee.thanks tiedoista,ja jos haluut ni voit kertoa vielä lisää mestasta jne jos tulee mieleen.

Enpä tiiä onko tässä enää muuta... Ite ainakin viihdyin hyvin.
Onhan siellä varmaankin systeemit muuttunu ja uudet esimiehet. Mutta anyway onnea uudesta työpaikasta. :thumbs:

Saattaa jopa olla että kohdataan duunin merkeissä... :D
 
On muuten helvetin vanha ketju mut nostetaan nyt :)

Miten nykyään tulli on vailla uusia henkilöitä.. jostain kuulin että tulliin on suomessa jonossa yli 700 hakemusta ? Jos näin on niin taitaa olla suosiossa tuo paikka , koko tullin palveluksessa työskentelee n.2600 henkilöä.

Miten tuo hakuprosessi käytännössä menee .. minkälaista "siviilikoulutusta" siellä katsotaan hyvällä ? Koulutusjärjestelmä on varmaan sisäinen ?
Onko kukaan tietoinen lentotullin rekrytoinnista.. vai saako sijoituspaikkaan itse vaikuttaa paljoakaan ?

Tullin kotisivut on plärätty läpi mut ei sieltä oikeen irtoa mitään muuta ku pääpiirteitä..
 
Jii82 sanoi:
Onko kukaan tietoinen lentotullin rekrytoinnista.. vai saako sijoituspaikkaan itse vaikuttaa paljoakaan ?

Ainakin täällä kierrätetään. Tehdään sekä satamassa, että lentokentällä. En itse siis ole, mutta sukulaisen tiedän kiertävän molempia.
 
Nostetaas vanhaa keskustelua! Täällä ketään kuka hakenut tulliin töihin nyt lähivuosina ? Mitä osa-alueita kannattaisi kehittää että pääsisi sisään? Kielitaitoa vai mitä?
Vaikeaa päästä sisään? Sijaintini on kaakkois-suomi..
 
Toivottavasti olen väärässä, mutta muistelen edellisen hallituksen karsineen määrärahoja Tullilta. Siksi en ole enää pitänyt sitä vaihtoehtona kysyä, siis hakea duunia sieltä. Toinen syy on, että venäjän taitajille siellä ei enää ole tarvetta, koska Putlerin sekoilut kerrannaisvaikutuksineen.
 
Liittynyt
14.10.2024
Viestejä
1
Nostetaan tätä todella vanhaa ketjua!

Hain oppisopimuksella tulliin töihin, pääsin nyt meritulliin Helsinkiin haastatteluun, mutta osaatteko sanoa kokemuksia sieltä ja kokemuksia oppisopimuspaikasta :) Kiitos etukäteen
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom