Tulivuorenpurkauskuvia Islannista

Nättejä nuo kuvat joissa näky tuollaisia punaisia salamoita. Osaako joku kertoa miksi ne on punertavia eikä normaalisti nähtyjä sinertäviä?

Oisko samasta syystä ku aurinko näyttää punaselta sen tuhkapilven takaa..? Ihan mutuilua tosin, mut sopis varmaa syyks...

Helvetin hienoja kuvia. Härön näköistä kun on niin synkkää, kunnon apocalypse meisinki.

Tuli ehkä vähän pieni olo kun katsoi noita kuvia. Jos olisi ollut paikan päällä tuon tapahtuessa, olisin varmasti tuntenut itteni kääpiöksi. Tai luteeksi.

Kukaan ei vissiin rajoita ihmisten pääsyä purkauskohdan lähelle? Ei kyllä tulisi ensimäisenä mieleen mennä äemistelemään tuohon laavavirran lähelle :)

Ps. hienoja kyllä on kuvat. Noissa näkee että ihminen on todella voimaton luonnonvoimien edessä...

On kyllä pirun makeita kuvia! Tollasista huomaa sen ihmisen mitättömyyden ja luonnon mahtavuuden.

Islantilaiset pankkiirit ja entinen hallitus luuli voivansa polttaa todistusaineiston huomaamatta.

Noita kuvia kun katsoo, niin aika pieni murhe nämä meidän matkojen yms peruuntumiset ovat, vaikka aihe vielä vituttaakin.

Okei, mä esitän nyt sen tyhmän kysymyksen:

Mistä noi salamat tulee?

Kuvat tosiaan hienoja!

Mistä noi salamat tulee?

Kuvat tosiaan hienoja!

Oon miettinyt ihan samaa, mutta en oo kehdannut kysyä. Nyt jos joku kertoo vastauksen niin pääsen ilvailemaan, eikä kukaan huomaa mun tyhmyyttäni.

Mistä noi salamat tulee?

Kuvat tosiaan hienoja!

Wikistä:
Salama on ukkoseen ja joskus myös tulivuorenpurkauksen pölypilveen liittyvä sähköpurkaus, joka tasoittaa pilven jännite-eroja.

Väreistä:
* Valkoinen: Johtuu siitä, että ilma on kuiva. Tällöin salama on vaarallisimmillaan, koska maastokin on kuivaa.
* Punainen: Yleisin havaittava salaman väri, johtuu salaman kulkemisesta vesisateen läpi.
* Sininen: Johtuu salaman kulkemisesta raesateen läpi.
* Keltainen: Johtuu salaman kulkemisesta ilmassa leijuvan pölyn läpi.
* Vihreä : johtuu sateesta ja auringosta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Salama

Hienoja kuvia kyll :), mutta miksi helkutissa tulivuorella on noin vaikea nimi?

Back
Ylös Bottom