Tuliset safkat "laihdutuskeinona"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neggis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään käytin tuollaisia tuntemattoman laadun pieniä punaisia pippureita (saattaisi olla thai-pippureita?) chiliconcarneen ja tottakai käsin niistä kaavin siemenet.
Nyt on sitten kolmatta tuntia polttellut käsiä aivan saatanasti ja saa muutaman minuutin välein käydä liottamassa käsiä kylmässä vedessä, joka antaa hetkellisen helpotuksen.

Tästä olisit selvinnyt pesemällä ensin ruokaöljyllä kädet, sen jälkeen astianpesuaineella. Ja kuten edellä todettiin vesi vain boostaa tuota kirvelyä.

Tää on tulisinta soosia mitä oon ikinä maistanu. Kaverilla oli tota intissä ja tarjos mulle. Otin sitä pikkurillin päähän sellasen milli x milli kokosen tipan ja kastoin kielenpäähän. Seuraavat 2 tuntia oli täyttä helvettiä. Olis tehny mieli repiä kieli irti. Meni noin 20sek siitä maistamisesta ni kaikki nesteet tuli naamasta ulos. Räkä rupes valumaan pitkin poskia, kuola valu lattialle, silmistä valu kyyneleet pitkin poskia yms. Toi on jotain niistä maailman tulisimmista habaneroista tiivistettyä moskaa. Yks pieni tippa riittäis varmaan maustamaan 10 litran kattilallisen vaikka keittoa. Tosin en ymmärrä kuka tota haluis vapaaehtosesti edes laittaa ruokaansa. Ja ite oon vielä tulisen ruoan ystävä. Tykkään tosi paljon esim. vihreistä ja punasista jalopeñoista. :)

EDIT: Hmm.. näkyyks toi kuva? :confused:

Liitteet

• d004.jpg
    d004.jpg
    31,8 KB · Katsottu: 690
Viimeksi muokattu:
http://www.insanechicken.com/da__bomb_beyond_insanity_.html

Tuolla on jotain juttua siitä mun mainitsemasta soosista. Siellä sanotaan, että se on arvoltaan 119,700 Scoville-yksikköä. Tiedä sitten mitä tarkottaa, että onko loppujen lopuksi kuitenkaan ihan älyttömän stydiä tavaraa. Siltä se ainakin maistu. :urjo:

EDIT: Joo, noita Da Bomb sooseja on jotain missä on 1 500 000 Scoville-yksikköä.

Täällä on joku taulukko noista yksiköistä: http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale

Jeps, eli noi habanerot mistä toi soosi oli tehty on yleisesti 100,000-300,000 Scovillen yksikköä. Eli oli toi soosi aika tulista ku tavallisessa punasessa tabascossa on 2,500-5,000 Scovillen yksikköä. :D

Nyt on jo juttu hieman menny :offtopic:

Mutta lisätään nyt alkuperäiseen perseenhajottamiseen liittyen pikku linkki sopivasti nimetylle tuotteelle:
Pepunrepijä
:rock:

En tiedä syönkö nyt mitään todella tulista ruokaa mutta aika paljon käytän (ja usein) cayannepippuria, rouhittua jalapenoa, chiliä, tabascoa ym. Olen huomannut että ainakin itselläni se tulinen ulostustuokio monesti johtuu enemmän ruoka-aineista mitä on nauttinut kuin mausteista.

Jos siis kiskonut esim jotain roskapizzaa :down: tai muuta ja esim kuidut jääneet vähemmälle (esim viikonloppu ilta kun on oluen kanssa leikitty ja ruokailut mitä sattuu) niin silloin on enemmän tuota ongelmaa. Aivan kuin ne polttavat osuudet joko ehtisivät mahassa sulamaan tai sitten ne sekottuisi siihen kiinteämpään osuuteen mukavammin jolloin pääsee itsekin helpommalla :D

Tästä keskustelustahan muodostui kirjaimellisesti :anssi:

Nyt on jo juttu hieman menny :offtopic:

Mutta lisätään nyt alkuperäiseen perseenhajottamiseen liittyen pikku linkki sopivasti nimetylle tuotteelle:
Pepunrepijä
:rock:

Olen itse ainaki tulisen ruoan ystävä enkä vielä ole liian tuliseen törmännyt. Pitääkin etsiä olisko mitään euroopassa olevia maustepuoteja joista vois koettaa tilata kunnon tavaraa :)

Olen itse ainaki tulisen ruoan ystävä enkä vielä ole liian tuliseen törmännyt. Pitääkin etsiä olisko mitään euroopassa olevia maustepuoteja joista vois koettaa tilata kunnon tavaraa :)

Juu ittekkin katsellut josko kohdilleen sattuisi. Varmaan etsimällä löytyisi heti. Pitäisi joku kastike hommata jonka voisi anopille syöttää ja vierestä seurata tapahtumaa :worship:

Anysame, tämmöinen löyty: Inferno Foorumihan tää on, mutta josko sieltä eteenpäin...

Tuskinpa näitten linkkaaminen on kiellettyä. Tietysti jos Mike alkaa Ass Blastereita myydä niin sit poistetaan linkit...

Tuskinpa näitten linkkaaminen on kiellettyä. Tietysti jos Mike alkaa Ass Blastereita myydä niin sit poistetaan linkit...

Juu. Kiitoksia. Kyllä mä vähän olen koettanut etsiä mutta huonot hakusanat kaiketi ei ole tuottanut tuloksia. Tai en vaan osaa:lol2:

EDIT: on muuten pirun erinomainen foorumi ! Rekkasin heti :)

Kyllä chili aineenvaihduntaa nopeuttaa ainakin mulla mutta mutta ikävämpi puoli on toi että kunnon chili sattuu aina ton 2 kertaa ja vielä jos dietillä on niin silloin se polte menee älyttömyyksiin. Saattaa tietty johtua siitäkin että tulee niin helposti innostuttua ja tehtyä tulisempaa kuin oli tarkoitus kun on itse sen verran tottunut. Perhesovun säilyttämiseksi täytynee siis tyytyä nykyisin lähinnä noihin mitkä voi lisätä valmiiseen ruokaan (viimeksi kun tarjosin musta sopivan tulista naiselleni niin siltä valui puolituntia kyyneleet vaikka ei ottanut kuin vajaan haarukallisen)
Tästä päästäänkin kysymykseen että mistä ihmiset noita soosseja tilailee? Esim toi Da Bomb vaikuttaa kiinnostavalta :)

Eipä ole tullu kokeiltua noita laihdutuskeinona herkän vatsan takia. Chilitonnikala illalla tietää huonoa aamulla :D

Jep. Oon huomannu saman kuin C. Alatalo. Jos heti aamusta on pitkä palis duunissa, niin chilitonnikala ei ole paras tapa valmistautua. Syön kohtuu tulista ruokaa, mutta chilitunasta seuraa silti usein ongelmia.

Uskomattomin juttu oli se, kun käväisin pskalla parin päivän päästä niin tuli jumalaton polte pärsaukkoon... sitä joutu ensimmäisen kerran tutustumaan pidesuihkuun (pimppisuihkuun). Sen verran pahalle tuntui, ja tämä tarina on tosi. Eikä naureta sielä sitte :curs:

Ei tuo ole mitään uskomatonta.
Itse käytän paljon kuivattua Chiliä, Tabascoa ja Jalopenoja siis käytännössä joka päivä.
Nykyään ei enään pienestä määrästä persettä kirvele mutta aina silloin kun syö reilummin ja onhan paperissa vertakin ollut kun on pyyhkinyt ja näin myös kahdella kaverillani joiden kanssa ollaan monesti etenkin kännissä TODELLA tulisia ruokia syöty.

Joo rapulakakka & lohikäärme = kaikkea muuta kuin kiva yhdistelmä...

Ei toi oo mitään, verrattuna mun habanero kokeiluihin.Poijaat muistakaa pestä ne handut huolella jos noita habaneroja käsittelette. Olin tekemässä tax mex tyylistä illallista emännälle ja kavereille jotka tulivat viettämään iltaa ja silppusin siinä sitten habaneroja ja valkosipulia jotka sitten laitoin oliiviöljyyn muhimaan.No voi sun jeesus kusihätä yllätti ja painelin vessaan(ja en tietystikään siinä välissä muistanut pestä käsiä huolellisesti)Ni voi sun saatana, siinä ravistellessa tota pikkuveljeä rupes pikkuveli huutamaan hoosiannaa ja äijä juoksemaan ympäri kämppää ku hullu.Ja ei taas naureta siellä.:hyper:

Pakkohan tälle on nauraa :D

Eikun vaan threadin aiemmat neuvot: öljyä, maitoa (tai rahkaa) ja patonki käyttöön...

Tulisten ruokien käyttö laihdutuksessa on ollut ongelmallista liiallisen tulisuuden takia. Japanin poikien oheisen tutkimuksen mukaan "makea pippuri" (CH-19 Sweet/Yazawa) saattaisi tarjota tulevaisuudessa vaihtoehdon liian tulisille vaihtoehdoille :).

Toimintamenkanismi on vähän samantapainen kuin kapsaisiinia paljon sisältävillä tulisilla pippureilla, eli sympaattisen hermoston kautta tapahtuva vaikutus rasvanpolttoon.

Pienen aasinsillan kautta pääsemme kokeelliseen diabetestutkimukseen, joissa tyypin 1 diabetes on saatu pysähtymään tutkimuseläimissä Langerhansin saarekkeisiin (haiman insuliinia erittävä sisäeritteinen osa) ruiskutetulla kapsaisiinilla. Oletetaan, että haiman sisäeritteistä osaa hermottavilla tuntohermosyillä on joku osuus tyyppi 1 diabeteksen patologiassa.

Minusta tulinenruoka on ihan yhta hyva laihdutus menetelma kuin sauna.

Eli asun ulkomailla ja taalla kaikki usein kysyy onko Suomessa ollenkaan lihavia ihmisia jos kaikki saunoo usein...no jaa... Meilla syodaan kotona todella tulista ruokaa ja niin tekee muutkin ymparilla ja ihan on lihavia siina kuin Suomessa tai muuallakin. Ma teen ite omat peppersoucet ja kun teen niin liesituuletin ja muut kesatuulettimet pitaa puhaltaa taysilla ja olla kaikki ikkunat ja ovet auki ja silti silma vuotaa sisalla ja tuota kastiketta kuluu iso purkki parissa vkossa. Kaikkein tulisimpia on congopippurit ja niita kaytetaan...joskaan niin ei oo viela kuoleentunu ruokatorvi ku mun kaverilla joka pistelee niita pippureita raakana ku jotain viinirypeleita suuhunsa. Mut kerran tein safkat suomalaisporukalle ja kaytin TODELLa vahan mausteita ja itelle sit lisasit tuhdin annoksen lautaselle. Silti ma olin ainut jolta ei huulet menny (kuulemma) tunnottomaksi. 2 vuotta sitte toin Suomeen tuliaisina kavereille tekemaani peppersaucea ja sita oli ehka 1dl per nena...valittavat et sita on vielakin jaljella kun kukaan ei voi syoda ku neulaan paan kokosen ripauksen kerralla. ;)

Mut se on minusta hamarinta kun Suomessa sit laitetaan currya suoraan riisin paalle lautasella! Se curry on rakaa ja tarvii tod nak enemman kypsennysta ku se soosissa oleva liha...ei ihme et menee joiltain pakit sekasin. Ja ei se curry ees maistu 'raakana'...se pitaa kypsentaa saadakseen kunnon aromit. Curry ensin pannulle vaiks sipulien kanssa...ennen vaikka niita kanantisseja et kunnolla kypsyy.

Meilla oli taalla suomalainen remonttimies rakentamassa taloa ja se sano et on varmasti sen suolet duunattu puhtaiksi taalla ollessa ku on menny tulenlieskat lapi useemman viikon tulisen ruoan takia. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom