Tuliko postia PV:ltä - eli yleinen reservin ylennysketju.

Taas on aika hollilla kun lappuja pitäisi alkaa tipahtelemaan noheville resrviläistaistelijoille.:)

Tähän voisi listata onko ylennystä tullut ja paljon on ollut aikaa edellisestä ylennyksestä sekä Kh-vuorokaudet. Jos haluaa niin voi kertoa SA-sijoitusta jne.

Itse kieli pitkällä odottelen kirjettä (parille kurssikaverille on tullut eilen ja tänään). Toinen nappi pitäisi saada kaulaan :) Kh-vuorokausia on 5 käskettyä ja 13 mpkry:n vapaaehtoista ja kotiutumisesta vänrikkinä tulee vuoden vaihteessa kuluneeksi 6v. SA-sijoitus on TiedJJ.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelonsekaisin tuntein olen odottanut kirjettä jo vuodesta -97. En ole onneksi saanut.

Niin siis tarkoitin postilla PV:ltä sitä, että tulisi ilmoitus YLENNYKSESTÄ en siis mitään kertausharjoituskutsuja tms. :jahas:

Niin siis tarkoitin postilla PV:ltä sitä, että tulisi ilmoitus YLENNYKSESTÄ en siis mitään kertausharjoituskutsuja tms. :jahas:
No mistäs minä tiedän miten ne niitä jakaa. Kyllä siellä kaikenlaista pässiä oli korkeassa asemassakin. Itse olisin Kernaali vähintään niihin verrattuna :lol2:

Mulle tuli jo tuossa lippujuhlapäivänä toinen ruusuke kaulaan :) Se napsahti aikalailla heti ensimmäisessä mahdollisessa saumassa. Tammikuussa tuli 5v täyteen edellisestä ylennyksestä ja kh-vuorokausia + vapaaehtoisia kursseja oli suht reilusti yli vaadittavan määrän. Mulla on vielä puoli vuotta ylikessuaikaa tilillä mutta en oo saanu aikaiseksi selvittää, miten se otetaan huomioon noita vuorokausia laskettaessa.

Niin ja sijoitus on pioneeripuolella jääkäripataljoonan esikunnassa.

Onnea vain kovasti kaikille itsepäisyyspäivänä yleneville! :kippis1:

Ensimmäisten kuuden vuoden aikana ei kuulunut mitään. Sitten menin vapaaehtoisesti yhteen harjoitukseen, sain siitä kolme tai neljä päivää. Sen jälkeen ei kuulunut taaskaan mitään. Nyt kun on mennyt 21 vuotta varusmiespalveluksesta, lienee selvää, ettei tässä koskaan mihinkään yletä.

Ei tarvi odotella ei, tänäkään vuonna. SA-sijoitus on erään esikunnan komentaja eli rautaa tarvitaan lisää kaulaan ja paljon (nyt vänrikki). Ainoa ongelma on vaan se että vuorokaudet on vielä pahasti vajaat ja "oman" joukon kertauksia ei ole ollut. Itse kotiuduin aikalailla 5 vuotta sitten joten aika olisi kohta riittävä ylennykseen kyllä. Olen vapaaehtoisena näissä KH-hommissa eli asevelvollisuusrekisterissä on merkintä siitä että on halukas kertaamaan.

Kertaaminen kiinnostaa koska sijoitus on sellainen ettei "tarvi" paljo sykkiä rynkyn kanssa, pistooli vyöllä ja miekka kädessä saapastella maha pystyssä pitkinpoikin telttaa :D

Tälle vähän repesin. Wikipediasta:

Uuno Turhapuro: Majurin arvo oli hänelle varusmiespalveluksessa saatu arvo. Kertausharjoituksissa Uuno eteni aina kenraalikuntaan

Mä en oo vissiin ylenemässä kun oon sivari. Jos ne ylentäis vaikka sotamieheks.

Eräällä toisella foorumilla oli juttua näistä "puolalaisista taulukauppiaista" jotka kävivät nuuskimassa ihmisten ovilla, jos SA-sijoitus oli vähänkään korkeampi.

Asia oli jo aikoinaan yleisesti tiedossa. Pv:n puolelta kiinnostuksen kohteena olivat upseerit ja heistä erityisesti lentäjät. Tarkoituksena oli tietenkin saavuttaa kyky mahdollisimman monen avainhenkilön eliminoimiseen ennen he ehtisivät edes aloittaa puolustusvalmisteluiden johtamisen.

Varsovan liiton maissa nämä asiat oli jaettu eri maiden kesken ja jossain vaiheessa tämänkaltainen tiedustelu oli puolalaisten vastuulla. Enää 80-luvulla heillä ei ollut kovin hyvää motivaatiota, joten tuloksena oli jotain tuollaista tökeröä mitä Superpup kuvaa.

Helsingin Sanomat kirjoitti näistä puolalaisista taulukauppiaista pari vuotta sitten muistaakseni sunnuntaisivuilla. Etsikää se lehti jollette usko.

Kenelläkään kokemuksia näistä Rembrandteista?

Ei kyllä meidän perheessä käsittääkseni SA-sijoitukset kovin korkealla ole, reservin jotain nappuloita ja silti noita kauppiaita ovella pyöri aina välillä.

Luulen, että ylennys tulee kunhan PV siirtyy XP:stä ja office 2003:sta uudempiin. On meinaa Visva, W7 ja Office 2007 hanskassa!

T: Tykimies kijuri, II/04

Uran huipulla ollaan (korppi) ja sota-ajan sijoitusta ei ole määritelty, joten eipä varmaan ikinä tartte kertaamaankaan lähteä.

Kuinka ollakaan nämä ylennykset ovat lähes poikkeuksetta upseeritason ilmiöitä.
Ilmeisesti tavalliset mosat taikka edes aliupseerit eivät juurikaan ansaitse ylennyksiä siviilissä tekemällä työtään. Mutta annas olla, jos saavutat toimitusjohtajan pallin, Puolustusvoimat yhtäkkiä löytää unohdetut kapteenintaitosi.

Kuinka ollakaan nämä ylennykset ovat lähes poikkeuksetta upseeritason ilmiöitä.
Ilmeisesti tavalliset mosat taikka edes aliupseerit eivät juurikaan ansaitse ylennyksiä siviilissä tekemällä työtään. Mutta annas olla, jos saavutat toimitusjohtajan pallin, Puolustusvoimat yhtäkkiä löytää unohdetut kapteenintaitosi.

Katkeruus?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom