Tulevat leffat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

An ambitious young executive is sent to retrieve his company’s CEO from an idyllic but mysterious “wellness center” at a remote location in the Swiss Alps. He soon suspects that the spa’s miraculous treatments are not what they seem. When he begins to unravel its terrifying secrets, his sanity is tested...

terminator-2-3d-poster.jpg

Otetaan mallia ameriikasta...

Aku Louhimiehen 27.10. 2017 ensi-iltansa saava suurelokuva perustuu Tuntematon sotilas -teoksen lisäksi Väinö Linnan sensuroimattomaan alkuperäisteokseen Sotaromaani.

Elokuvan päärooleissa nähdään muun muassa Eero Aho unohtumattoman Rokan tulkitsijana, Paula Vesala Rokan vaimona Lyytinä ja Jussi Vatanen vänrikki Koskelana. Muita keskeisiä rooleja miehittävät Johannes Holopainen vänrikki Kariluotona, Aku Hirviniemi alikersantti Hietasena, Samuli Vauramo luutnantti Lammiona ja Juho Milonoff sotamies Honkajokena. Sotamies Rahikaisen roolin tekee Andrei Alén, alikersantti Lahtisen Joonas Saartamo, sotamies Vanhalan Hannes Suominen ja Suden ”Suen tassun” Arttu Kapulainen.

Aku hirviniemi hietasena?! Ei vaan nappaa sitten yhtään vaikka ihan hauska mies... Puolet näyttelijöistä koomikkoja ja vesalakin päätynyt tonne? Hienon näkösiähän kaikki leffat nykypäivänä on mutta suurin osa niistä remakeja ja rebootteja. Omalta osalta ei kiitos, 55 vuoden versio riittää minulle.

Näytti kyllä omasta mielestä aika surkealta tuo teaser. :D

Tuli tosta Tuntemattoman teaseristä mieleen sellainen takapihanpojat. Käydään nyt tossa laittaa pikkasen pakkelia poskeen ja kävellään takapihalla savustuskoneen säestyksellä.

Älkää nyt minuutin pätkän perusteella tehkö johtopäätöksiä. Mielestäni on vain hyvä juttu, että tuossa leffassa on paljon esim. nuorisolle tuttuja kasvoja. Samalla tavalla kuin omana aikanaan oli alkuperäisessä elokuvassa ja siinä 80-luvun versiossa. Elokuvan tarina on kuitenkin kiinteä osa Suomen historiaa ja sitä kautta on vain hienoa, jos nykynuoriso löytää tuon leffan ja sitä kautta tutustuu paremmin Suomen historiaan. Eihän se varmasti alkuperäisen veroinen ole, mutta ihan mielenkiintoista nähdä ns. päivitetty versio.

En vielä leffaa tuomitse. Tuo teaser oli vain jotenkin omituinen tai huvittava.
Itse mielellään otan päivitetyn version tuosta, ja tuomitsen itse elokuvan vasta kun nähnyt. Olen siis sitä koulukuntaa joka ei jaksa katsoa vanhoja leffoja.

Eero Aho teki kyllä kovan roolin 8-pallossa. En tiedä kuinka vakavasti pystyy ottamaan Vatasen ja Hirviniemen. Alkuperäinen Tuntematon on kyllä erittäin hieno elokuva, vaikka sortuu sekin niihin ajanmukaisiin Suomi-filmimaneereihin kuten nyt jonkin asteiseen ylinäyttelemiseen. Toivottavasti uudesta versiosta ei tehdä ihan hiilikopiota.

Pelkään kyllä pahinta tuon tuntematoman kanssa. Jos ajattelee vaikka omaa ikäluokkaani, siitä vanhempia ja jonkun verran nuorempia niin isolle osalle tuo alkuperäinen on niin eeppinen elokuva että moniko pystyy tämän uuden ottamaan vakavasti? Itse tuskin pystyn.

Ja ylipäätään mikä järki on lähteä tekemään samaa uudestaan, ihan paska idea. Ei kaikkea tarvi höllywöödistä kopioida. Sota aiheesta löytyisi heti heittämällä hyvä idea esim. elokuva suomalaisista legendaarisista kaukopartiomiehistä/osastoista. Jos Aku Louhimies luet tätä niin saat vapaasti lainata ideaa...Laitat vaan kutsun tulemaan ensi-iltaan ja tarjoat popparit.

Mä olen jotenkin aina pitänyt Mollbergin tuntemattomasta enemmän. Ehkä sen takia että näyttelijät olivat paljon nuorempia ja parempia kuin Laineen leffassa. Ja Laineen elokuvassa omasta mielestä selkeästi liian vanhoja.
Tuosta teaseristä ei osaa kyllä mitään sanoa.

Ainut oikea Tuntematon on tehty 1955. Kaikki muut enemmän taikka vähemmän paskaa. Ei ole suuret odotukset uuden suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom