tuleva koulu..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Senttu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänää oli eka päivä sit koulus. Ruokalasta löyty neljä eri ruokavaihtoehtoa. Tänää söin riisiä ja kasviswokkia. salaattia ja näkkäriä. Eiköhän sieltä joka päivälle jotai ruokaa löydy mitä voin syödä.
Tuskin nyt kauheesti vaikuttaa että joutuuki syömään tavallista riisiä tumman sijaan.

Nyt vaan tuntuu niin hankalalta rytmittää syömistä koulun ja treenin kans.
Mitään neuvoja kellään?
Aamupalan syön yleensä nyt seitsemän aikaa, koulussa sit ruokailu on siinä noin 11.45, sit esim tällä viikolla loppuu koulu kahen aikaa ja täs välis pitäs jotai välipalaa syödä ja mennä salille.. sit salin jälkee siin joskus viideltä syödä kunnon ateria taas. ja iltapala sit ihan normaalisti. Tänää ku ei ollu muuta ku banaani välipalana nii ei oikei jaksanu sillo kahen jälkee treenata.
Ja sit pitäs miettiä että ku jossai vaihees tulee sit että sinne salille joutaa vasta neljän aikaa niin miten sitte ruokailut tekis..

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, banaanit mulla onki jo nyt ekoina päivinä ollu mukana. Katotaan sit ku koulu lähtee kunnolla käyntii että kuinka paljon pitää eväitä sit viel kantaa mukana.

Tänään oliki sit eka koulupäivä, ruokavalikoima oli ihan hyvä paitsi lihaa ois voinu kyllä olla runsaaammin siinä katkarapukastikkeessa. Ilmeisesti pitää roudaa omat raikut messiin ja kipata ruokalassa lautaselle, sen verran vähän protskua muuten tulis. Oli mausteinen vaihtoehto/klassinen ja sit kasvisvaihtoehto. Kylläpä tuli vedettyä hirmunen satsi ja taas heti kohta nälkä.. onse vaan rankkaa..

Mä oon nyt täs viikon aikana miettiny tuol mun koulus että mikä se olis millonki paras vaihtoehto. Kannattaako rohkeesti vaan syödä kastikkeita, esim tänää oli jotai lihapataa ja ties mitä vehnäjauhokastiketta se oli. Olis ollu sit kasviskeittoaki tarjolla mutta tuntu että se ei ehkä täyttäis niin hyvin mahaa. Kyllähän ne kasvisruoatki saattaa toki olla rasvasii. Mulla on nyt tuntunu jotenki hankalalta päättää että kumpi olis parempi vaihtoehto esim ku yks päivä oli kalapuikkoja ja sit oli juurespihvejä.
Elikkäs kannattaako suosia niitä liharuokia vaan ihan rohkeesti, oli ne sit kuinka rasvasia tahansa..

Meidän koulun ruokalas siinä safkojen yläpuolella lukee mitä ruoka sisältää ja sit kalorit ja rasva grammoina. :)

Kyllä mä väittäisin, että se ruokavalio (nyt ei siis puhuta mistään dieeteistä) kaatuu johonkin muuhun, kuin siihen kouluruokaan. Kukin tietysti tyylillään, mutta mun mielestä ei ole mitään järkeä ottaa hirveää stressiä yhdestä lounaasta. Kuitenkin päivän mittaan tulee muita sapuskoja niin monta, että helposti pystyy kompensoimaan huonot ravintoainesuhteet. Opiskelijoilla on vielä etuna niin äärettömän halpa ruoka, että ihmettelen jos jollain opiskelijalla on varaa jättää väliin (ehkä rahaa tulee ovista ja ikkunoista). Työpaikkaruokalat tietty asia erikseen, niissä saattaa olla ruuat ja hinnat ihan mitä vaan.

Täysin samaa mieltä olen kans. Koulussa napa täyteen sitä terveellisintä vaihtoehtoa ja sit muulla ruokailulla kompensoidaan jos tuli saldoon liian vähän protskua. Esimerkiks aamupala ja iltapala on omista valintamahiksista johtuen oikeanlaisia niin ei se siihen lounaaseen kaadu. Ja jos jotain hyvää hakee, ni mun tulee ostettua kotiin tosi surkeesti vihanneksia/hedelmiä/marjoja niin tollaset saa koulun salaattipöydästä. Mä kattelen kokonaisuutta ennemmin yhden päivän tasolla, kuin yhden aterian.

Juu kyllä mä ehottomasti oon aikonu syödä koulussa, ei mitää järkee kuskata mitäää omia eväitä..
Mut niin, mä just mietin että mikä se paras vaihtoehto olis siel koulus? otetaan esimerkki ensviikota:
Ma
chili con carne jauhelihasta
kalakeitto
kasvispizza
bataattisosekeitto

ja ens pe olis tämmösiä:
Uunimakkara ja perunamuusi
mannapuuro + kiisseli
kasvisfetapata
kirkaskasviskeitto

Mitäs te nuista valitsisitte?
Mulla on ollu vähä semmonen fiilis ettei tarpeeks saa proteiinia tuosta koulun ruoasta ku esim just kastikkeis on kuitenki aika vähä sitä lihaa. Ja ku joskus mulla on just että oon käyny salilla enne ruokailuu, niin olis kuitenki varmaan aika tärkeetä saada siitä protskuu..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, kyllähän sitä jotai eväitä pitää olla pitkinä koulupäivinä mukana.
Mut mä oon miettiny tuota raejuusto, että onkohan se ihan syötävää jos se monta tuntia on lämpimänä repussa.
Oon yrittäny miettiä olisko jotai "helpompaa" lisuketta siihe kouluruoalle.. ehki joku patukka kenties?

Juu, kyllähän sitä jotai eväitä pitää olla pitkinä koulupäivinä mukana.
Mut mä oon miettiny tuota raejuusto, että onkohan se ihan syötävää jos se monta tuntia on lämpimänä repussa.
Oon yrittäny miettiä olisko jotai "helpompaa" lisuketta siihe kouluruoalle.. ehki joku patukka kenties?

Ite otan noitten kanssa pari kylmäkallea ja pieneen muovipussiin, toimii :rock:

Vanha kunnon välipala: ruisleipää ja kunnon päällykset (leikkelettä, kananmunaa, kasviksia). Täyttää ja säilyy mukavasti. Maitokahvi vaikka kyytipojaksi. Mun lemppari:D

Ettekö te juo maitoa?! Rasvattomasta maidosta saa varsin mukavasti tarvittavat protskut. Piti käydä ihan fineli.fi tarkistamassa sen arvot:

Ravintoarvot / 100g:
34 kcal
proteiinia 3.1 g
hiilihydraattia 4.9 g
rasvaa 0.1 g

Jos lasillinen on 2dl, niin kolmessa lasillisessa on jo samanverran proteiinejä kuin 100g rasvatonta raejuustoa.
(Tosin koulujen lasit taitaa yleensä olla pienempiä: 1,5dl, mutta laskekaa itse.)

Nyt kaikki kittaamaan maitoa, niin ei tarvitse enää murehtia proteiinien saantia! :kippis1:

Ettekö te juo maitoa?! Rasvattomasta maidosta saa varsin mukavasti tarvittavat protskut. Piti käydä ihan fineli.fi tarkistamassa sen arvot:

Ravintoarvot / 100g:
34 kcal
proteiinia 3.1 g
hiilihydraattia 4.9 g
rasvaa 0.1 g

Jos lasillinen on 2dl, niin kolmessa lasillisessa on jo samanverran proteiinejä kuin 100g rasvatonta raejuustoa.
(Tosin koulujen lasit taitaa yleensä olla pienempiä: 1,5dl, mutta laskekaa itse.)

Nyt kaikki kittaamaan maitoa, niin ei tarvitse enää murehtia proteiinien saantia! :kippis1:

Joo mutta hiilaria tulee kanssa ihan mukavasti, raejuustosta paljon vähemmän, suhteessa proteiiniin.

Joo mutta hiilaria tulee kanssa ihan mukavasti, raejuustosta paljon vähemmän, suhteessa proteiiniin.

Maidon hiilari on hidasta laktoosia eli aika hyvää hiilaria. Mun hätävälipala on puoli litraa maitoa, pitää hyvin nälkää ja menee alas ihan jokaisessa olo- ja mielentilassa. Maito on oikeastaan aina hyvä valinta, ruokaa odotellessa tai ruuan kanssa tai voileipävälipalan lisukkeena.

Latest posts

Back
Ylös Bottom