Tuet?

Nyt olisi sellainen tilanne edessä, että pitäisi muuttaa opintojen perässä uuteen kaupunkiin. Olin ajatellut muuttaa elokuun alussa, mutta opinnot alkavat kuitenkin vasta 22.8.
Voinko siis saada minkäänlaisia tukia tälle kuukaudelle? Opintotukea voin ilmesesti saada vasta syyskuusta lähtien. Ruoka ja vuokra pitäisi kuitenkin jollain tapaa maksaa joten mitäs kannattaisi tehdä:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laaksonen sanoi:
Nyt olisi sellainen tilanne edessä, että pitäisi muuttaa opintojen perässä uuteen kaupunkiin. Olin ajatellut muuttaa elokuun alussa, mutta opinnot alkavat kuitenkin vasta 22.8.
Voinko siis saada minkäänlaisia tukia tälle kuukaudelle? Opintotukea voin ilmesesti saada vasta syyskuusta lähtien. Ruoka ja vuokra pitäisi kuitenkin jollain tapaa maksaa joten mitäs kannattaisi tehdä:(

:offtopic:

ala neekeriks ja mee sossuun :lol2:

Jos opintotukea ei saa elokuulle, mene sossuun ja selitä tilanne. Saat ruoka ja vuokrarahat. Itsekin olen siellä kerran käynyt, enkä pode omantunnon tuskia. 90% niistä jotka sieltä rahaa hakevat eivät sitä ikinä maksa systeemille takaisin.

Joitain vuosia sitten vastaavassa tilanteessa eksyin ekan ja viimeisen kerran sossun luukulle. Täti ilmoitti, että täytä nää laput, toimita parikymmentä todistusta kopioineen ja saat rahaa vuokraan/ruokaan käsittelyn jälkeen (2viikkoa). Sitten ensikuun opintotuesta me pidätämme tuon summan...
Eli ongelma olisi vain siirtynyt syyskuulle. Tuossa toiminnassa ei ollut järjenhiventä, mutta täti ei nähnyt siinä mitään outoa.

Lainasin rahat kavereilta ja makselin pikkuhiljaa takaisin.

Minusta jos nykyisin haet rahaa niin ei niitä takaisin joudu maksamaan. Mutta ilmeisesti ne sossun tädit saa aika omavaltaisesti päättää noita asioita, ainakin mitä oon kuullu.

Nykyään taitaa olla vaan sellanen että pitää ottaa ensin opintolainaa ennenkun saa sossusta rahaa. Näin ainakin minulle sanottiin.

edit. pari vuotta sitten vielä sai, mutta viimekesänä en enää saanut..

alppix sanoi:
Nykyään taitaa olla vaan sellanen että pitää ottaa ensin opintolainaa ennenkun saa sossusta rahaa. Näin ainakin minulle sanottiin.

edit. pari vuotta sitten vielä sai, mutta viimekesänä en enää saanut..
Ei kai tuota opintolainaa voi ottaa, jos ei kerran opintotukeakaan vielä saa.

Blaine sanoi:
mahdollinen kesätyö? :) Varmaankin vanhemmilta/kavereilta lainaaminen paras valinta tohon tilanteeseen..
Kesätyötkään eivät oikein onnistu, koska suorittelen tällä hetkellä sivaria, eikä päivärahoista hirveesti säästellä :jahas:

Kai se on pakko mennä kysäsemään sossun tädeiltä rahaa ja jos uhkaavat periä takaisin, niin sitten vain rikkailta kavereilta ruinaamaan :curs:

Tukien hakemisessa on enemmän työtä, kuin saman rahamäärän tienaamisessa töitä tekemällä. Ainakin näin alan amatöörinä.

Laaksonen sanoi:
Ei kai tuota opintolainaa voi ottaa, jos ei kerran opintotukeakaan vielä saa.

Kesätyötkään eivät oikein onnistu, koska suorittelen tällä hetkellä sivaria, eikä päivärahoista hirveesti säästellä :jahas:

Kai se on pakko mennä kysäsemään sossun tädeiltä rahaa ja jos uhkaavat periä takaisin, niin sitten vain rikkailta kavereilta ruinaamaan :curs:

Koska se sivari loppuu? Jos vasta elokuun alussa niin miten olisi jokin viikonlopputyö/iltatyö sivarin aikana? Jos sivari loppuu jo aikaisemmin niin kyllähän jo parissa viikossa saa mukavan summan hommasta, kuin hommasta kasaan kun ensimmäiset 2000€ on verotonta.

Laaksonen sanoi:

Kyllä sun pitäis tukea saada sen kuukauden alusta alkaen jolloin opinnot alkavat. Jos se siis ihan virallisesti alkaa elokuun puolella eikä tuo 8 päivää ole esim jotain tutorpaskaa. Pitäähän sun kuitenkin kämpän vuokra maksaa elokuun alusta vaikka muuttaisit sinne vasta 22. päivä.

Kyllä sä saat sen lainan jo elokuussa, kun vain haet ajoissa sen takauspäätöksen. Opintotukea saat tosiaan vasta syyskuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom