Tsemppiä kilpailijoille! (vertailukuvia bodyfitnesskarsinnasta!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
vilma-liina sanoi:
Tässä ainakin jotain. Tuo eka kuva on Rachelin ekoista kotimaan IFBB:n kisoista syksyltä 2001 ja muut Tampereen karsinnasta.

Kiitos Vilma-liina!! ja faidrakin! Lähinnä kiinnostaa Rachelin kunto juuri nyt, kun ei päässyt kisoihin paikan päälle katsomaan. Salilla häntä olen joskus nähnyt ja on kyllä vaikuttavan näköinen nainen! :worship:

Poser sanoi:
Tämä on taas tätä iänikuista "tuomarit ei osaa asiaansa" -paskanjauhantaa.

Itse myös kilpailleena olen sitä mieltä, että kun tuomarit on sanansa sanoneet, niin that's it.

Sijoituksista voi toki aina keskustella jälkeenpäin, ja kuvista tehdä uusia penkkituomarointeja, mutta tilanne on livenä aivan erilainen, kuin kuvista nähty. Ehkä olis mielekkäämpää suunnata keskustelua omien suosikkien tsemppaamiseen ja kehumiseen?

Toisaalta ymmärrän kyllä tän iänikuisen jälkipyykinkin... lajilla on omat faninsa ja jokaisella fanilla omat suosikkinsa. Sama juttu varmasti kaikissa muissakin arvostelulajeissa. Ja missäpä muuallakaan kisoista olis näin helppoa keskustella samanhenkisten, jopa ulkomailla oleilevien ihmisten kanssa kuin netissä?

elektra sanoi:
Neidin sivuilta löytyi joku vanha lehtileike, jossa oli juttua, että nuo ennätylset olisisvat 10-vuotiaiden tyttöjen sarjasta.

Juu, tuossa ikäluokassa nuo henkilökohtaiset ennätykset on tehty. 60m:n ennätys on ikäluokan SE, ja edelleen voimassa oleva.

juha79 sanoi:
Tuota väriä kuulema käytetään joissakin ulkomaan kisoissa. Satuin tuossa juttelemaan kyseisen henkilön kanssa ja hän sanoi että fitnessliitosta oli suositeltu tätä väriä hänelle... Ihmetyttää vaan että mikähän oli syy siihen, että hän ei päässyt finaaliin?? Jos se oli siitä väristä, niin outoa meininkiä fitnessliitolta.

Minusta on aivan selkeää, että väri oli väärä ja siitä kuuluu rangaista, Fitnessliiton sivuilla ja säännöissä sanotaan selkeästi että kyseinen väri on kielletty.
Siitä puhuttiin myös kilpailuun valmistavalla leirillä.

Se mitä tulee muuhun tuomarointi linjaan, oli se poikkeavaa edellisvuosiin verrattuna.
Tuomaristossa istui paljon kehonrakennus tuomareita, mikä saattoi vaikuttaa tuloksiin. ( ilmeisesti ei raskittu maksaa fitnesstuomareita erikseen )

Tulokset voivat muuttua kovastikkin SM-kisoissa Lahdessa, sillä siellä toimaristossa on fitnekseen erikoistuneet tuomarit.
Ällöä kilpailijoiden kannalta, sillä koskaan ei tiedä mitä linjaa tänä vuonna suositaan.

Kovatasoiset kisat, lavalla paljon "come backin" tehneitä kilpailijoita.
finalistien taso oli minusta aika kirjava, ja ihan kaikkia finalisteja en ymmärtänyt.
Olen aina ymmärtänyt että paketin pitäisi olla tasapainoinen sekä ylä että alakropan suhteen, nyt huomasi ettei se aivan kaikilla finalisteilla ollut niin.
spekulointia voi tietysti aina esittää, mutta toki finalistit jokainen näyttivät hyvältä.

Täytyy kuitenkin ottaa huomioon ettei maailmallakaan tuomareiden sijoitukset mene aina linjassa, sama kilpailija saattaa olla eri tuomareiden listassa sijoilla 1 5 ja 10.

Hienot kisat tsemppiä Turkuun ja Lahteen !

Viivi sanoi:
Minusta on aivan selkeää, että väri oli väärä ja siitä kuuluu rangaista, Fitnessliiton sivuilla ja säännöissä sanotaan selkeästi että kyseinen väri on kielletty.
Siitä puhuttiin myös kilpailuun valmistavalla leirillä.
Ja Pasi mainitsi väreistä myös kisaa edeltäneessä kilpailijapalaverissakin.

Viivi sanoi:
Tulokset voivat muuttua kovastikkin SM-kisoissa Lahdessa, sillä siellä toimaristossa on fitnekseen erikoistuneet tuomarit.

Kyllähän siellä samat tuomarit istuvat, niin kehonrakennustuomareina, kuin fitnesstuomaristossa - myös Lahden SM-kilpailuissa. Tuomareita on silloin vain enemmän, nyt niitä oli viisi.

Muutama kuva lisää

Liitteet

• Bodyfitness1.webp
    Bodyfitness1.webp
    53,2 KB · Katsottu: 531
  • Bodyfitness2.webp
    Bodyfitness2.webp
    55,7 KB · Katsottu: 454
  • Bodyfitness3.webp
    Bodyfitness3.webp
    61,1 KB · Katsottu: 565
Poser sanoi:
Kyllähän siellä samat tuomarit istuvat, niin kehonrakennustuomareina, kuin fitnesstuomaristossa - myös Lahden SM-kilpailuissa. Tuomareita on silloin vain enemmän, nyt niitä oli viisi.

Eivät kaikki !

Rachel Kauppila

elektra sanoi:
... Salilla häntä olen joskus nähnyt ja on kyllä vaikuttavan näköinen nainen! :worship:

Jepjep, sama täällä. (Tarkoittaakos tämä nyt sitten sitä, että me käydään, Elektra, samalla salilla...?) Kyllä on kertakaikkiaan upeassa kunnossa ollut Rachel aina, kun olen hänet treenaamassa nähnyt. Omaa silmää miellyttää juurikin tuollainen vähän lihaksikkaampi fysiikka! :worship:

Poser sanoi:

Pitäisiköhän soittaa KP:lle, ja tehdä aloite. Sellainen, että itse kilpailussa ei jaettaisi ollenkaan sijoituksia, vaan keskustelupalstoilla - esimerkiksi täällä pakkotoisto.com:issa - jaettaisiin sijoitukset oikein, ja annettaisiin voitto sille kenelle se kuuluu. Niinkö?

Noissa kisoissa on koulutuksen ja pitkän kokemuksen omaavia ihmisiä tuomaroimassa, ei mitään naapurustosta revittyjä penkkiurheilijoita, jotka ovat nähneet kuvissa kauniita ja hyväkroppaisia urheilijoita.

Tampereen kisoissa oli varmasti lihaksikkaita tyttöjä lavalla, mutta miten kokonaisuus? Eipä nuo lihaksikkaat olleet niin tasapainoisia ja symmetrisiä rakenteeltaan. Menestykseen kun ei riitä isot olkapäät, hyvät kädet ja vatsapalikat. Suoraan sanottuna osa oli aivan kamalan näköisiä, vaikka lihasmassaa olikin jopa yli oman tarpeen. Ja jos ei osaa poseerata, niin taas tippuu sijoitukset.

Eikä siellä ne aivan langanlaihatkaan kyllä pärjänneet, jonkinlainen lihasmassa täytyy olla, että selviää edes eliminaatiosta itse kilpailuun.

No näinhän se on aina ollut että katsomosta löytyy parhaat kilpailijat sekä tuomarit :D Tottahan se on että tämä jauhaminen ei tule muuttamaan sijoituksia, mutta ainahan sitä saa ihmetellä.

Kauneus on katsojan silmissä. :thumbs:

Poser sanoi:

Pitäisiköhän soittaa KP:lle, ja tehdä aloite. Sellainen, että itse kilpailussa ei jaettaisi ollenkaan sijoituksia, vaan keskustelupalstoilla - esimerkiksi täällä pakkotoisto.com:issa - jaettaisiin sijoitukset oikein, ja annettaisiin voitto sille kenelle se kuuluu. Niinkö?

Noissa kisoissa on koulutuksen ja pitkän kokemuksen omaavia ihmisiä tuomaroimassa, ei mitään naapurustosta revittyjä penkkiurheilijoita, jotka ovat nähneet kuvissa kauniita ja hyväkroppaisia urheilijoita.

Tampereen kisoissa oli varmasti lihaksikkaita tyttöjä lavalla, mutta miten kokonaisuus? Eipä nuo lihaksikkaat olleet niin tasapainoisia ja symmetrisiä rakenteeltaan. Menestykseen kun ei riitä isot olkapäät, hyvät kädet ja vatsapalikat. Suoraan sanottuna osa oli aivan kamalan näköisiä, vaikka lihasmassaa olikin jopa yli oman tarpeen. Ja jos ei osaa poseerata, niin taas tippuu sijoitukset.

Eikä siellä ne aivan langanlaihatkaan kyllä pärjänneet, jonkinlainen lihasmassa täytyy olla, että selviää edes eliminaatiosta itse kilpailuun.
Amen to that.

juha79 sanoi:
Tuota väriä kuulema käytetään joissakin ulkomaan kisoissa. Satuin tuossa juttelemaan kyseisen henkilön kanssa ja hän sanoi että fitnessliitosta oli suositeltu tätä väriä hänelle... Ihmetyttää vaan että mikähän oli syy siihen, että hän ei päässyt finaaliin?? Jos se oli siitä väristä, niin outoa meininkiä fitnessliitolta.

Se väri on nimeltään dream tan ja kielletty suomen kisoissa eikä syyttä. Kansainvälisissä kisoissa pimut käyttää sitä väriä ja se sotkee kaikki paikat täysin (kisa-asut, lavan, seinät). Sain kisoissa kyllä omat asuni täysin pilalle. Nyt kiirellä väkerretään uusia bikinejä lahden skaboihin.
Väri kyllä tuo lihaksia eri tavalla näkyviin, mutta olisi hyvä jos se kiellettäisiin kansainvälisestikin. Ihmettelen kovasti, että liitosta olisi suositeltu dream tania, sillä KP on painottanut juuri sitä, että väri on kielletty.

Poser sanoi:

Aivan samaa mieltä!Kokonaisuus ratkaisee. Tuomarit osavaat hommansa.

TriMass sanoi:
Olisiko aika uudistaa radikaalisti tuomaristoa - tai ottaa joskus vaikka koko tuomaristo läntisestä naapuristamme tuomaroimaan kisat?

Et ole yksin ajatustesi kanssa. Heikkilän Tarjahan joskus kummasteli ääneen Aino-Maijan Fitness SM (sen vaparillisen version) voittoa Fitness-lehden haastattelussaan, että oliko voitto vähän tuttavan kauppaa, kun ei sitä silloin oikein (ainakaan hänen mielestään ansainnut... vaikea sanoa, kun en lajia käynyt vielä niinä vuosina kisoissa katsomassa). Sen kummemmin todellista syytä tuntematta, huomannut sitten vain vuosia myöhemmin, että seuraavana vuonna (jona sitten Tarja voitti) oli tuomaristossa väkeä mm. Italian IFBB:stä.

Maailmalla kilpailleet ovat ainakin kertoneet, että siellä mm. vaparin pisteytykseen ei vaikuta fysiikka niin pahasti kuin Suomessa. Tosin täytyy myöntää, että pääsääntöisesti Suomenkin tuomaristo on ihan asiansa osaavaa ja "ongelmia" tulee aina, kun ei kilpailla kellolla tai mittanauhalla arvioitavassa lajissa.

Sekä kehonrakennuksessa että Fitness lajeissa tekisi hyvää jos olisi toimiva tuomarivaihto järjestelmä pohjoismaiden välillä. Tiedän että tuollaista on vuosien aikana useasti ehdotettu päättäville elimille,mutta asia on aina hautautunut pääosin kustannus syistä.

Ja se on mielestäni huvittavaa kun siellä tuomaristossa istuu kilpailijoiden puolisot jne. Kisoista kisoihin jotkut kisailijat ajaa tuomarien kyydissä. Sekä takahuoneessa kun naiset on puoli alasti niin siellä sitten tuomarit on arvostelemassa asentoja! Voiko joku väittää että arvostelulajissa se ei vaikuta ??

Mielestäni tuomarien pitäisi tulla ulkomailta tai olla sellaisia henkilöitä, jotka ei "pyöri" kilpailijoiden kanssa ainakaan noin tiiviisti!

MIMMI sanoi:
Ja se on mielestäni huvittavaa kun siellä tuomaristossa istuu kilpailijoiden puolisot jne. Kisoista kisoihin jotkut kisailijat ajaa tuomarien kyydissä. Sekä takahuoneessa kun naiset on puoli alasti niin siellä sitten tuomarit on arvostelemassa asentoja! Voiko joku väittää että arvostelulajissa se ei vaikuta ??

Mielestäni tuomarien pitäisi tulla ulkomailta tai olla sellaisia henkilöitä, jotka ei "pyöri" kilpailijoiden kanssa ainakaan noin tiiviisti!

Kyllä kansainvälisissä kisoissakin tuomarit pyörivät takahuoneissa ja usein monesta maasta tulee kilpailijoita ja tuomareita jotka matkustavat yhtenä tiiminä. Ihan luonnollista.

Joo.Ei niiden tuomareiden mitään eristyksissä asuvia valamiehistön jäseniä tarvitse olla:)

Lajin kehityksen kannalta ja ainaisen tuomioista itkemisen takia ne tuomarit pitäisikin tuottaa vaikkapa ruotsista, ja sitten meidän pikkutakit käväisis siellä nuuskimassa heidän meininkiään. Tuollaisesta toiminnasta hyötyisivät loppupeleissä kaikki, kisaajat sekä tuomarit itsekin.

Omasta mielestänikin tuollainen tuomareiden vaihto olisi hyvä idea. Olen sitä itsekseni miettinyt monta kertaa, mutta niin kuin colemanni jo sanoikin se on varmaan osaksi kustannuskysymys. Mutta melkoisen varmaa on se, että jos on kisaajan kanssa hyvä tuttu ja on mahdollisuus vedättää tämän kisaajan pisteitä ylöspäin (tietyissä rajoissa) niin se myös tehdään.

Minähän en mistään mitään OIKEASTI tiedä, mutta henk.koht. mielipide on että toivoisin bodyfitnessiin hiukka lihasystävällisempää linjaa. Rachel Kauppila sai mm. KP:lta aika kovaa kritiikkiä just lihasmassastaan, kun taas voittajaa hehkutettiin... Itse en todellakaan pidä voittajan vartaloa ns. tavoittelemisen arvoisena eli en itse tähtää sellaiseen fysiikkaan. Näin Rachelia kesällä pitkästä aikaa livenä, ja kyllä oli tytöllä sellanen fysiikka että lopsahti leuka rintaan niin mulla kuin ystävillänikin. Myös lajista täysin tietämättömillä. Viimeksi olin nähnyt tytön kun hän asusteli vielä täällä pohjoisemmassa eli aika monta vuotta sitten. Täältä kotisohvalta tuntuu todella siltä että bodyfitnessiin olisi kiva saada lihaisampaa lookkia, kun vertaa kansaenvälisiin kisoihin ja varsinkin ihan ammattilaistasolle (HUH!). Oudoksuttaa todella jos rimppakinttujen suosiminen on se IN ja POP linja...
Siitä olen yhtä mieltä että kokonaisuus ratkaisee ja esim. Rachelkaan ei voi pötkiä eteenpäin pelkällä massalla, kun on niin paljon korjattavaa muissa asioissa, esim just asennossa (jalat - länkisääret??) sekä keskivartalo on mun silmään ainakin sivusta aika paksu... ja pohkeet näytti omaan silmään aika onnettomilta muuhun massaan verrattuna. Mutta entäs ne voittajan pohkeet... *itku*
Ja anteeksi, tämä oli vain minun pienen pieni ja vaatimaton mielipiteeni.

Back
Ylös Bottom