Trukinajo-opetus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gnut
  • Aloitettu Aloitettu

gnut

Banned
Tere!

Missä pk-seudulla opetetaan ajamaan trukkia? Monet tutut ovat oppineet itse duunissa ja ajelevat "laittomasti" ilman korttia raksoilla jne., mutta koulutetaanko tähän ihan kunnolla jossain? Luulis, ettei oo kovin vaikea sessio...

Paljon maksaa? Kauan kestää? Missä onnistuu?

Tuo taito avaisi mukavasti työpaikkoja köyhälle opiskelijalle.

Tänks!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä tapahtui seuraavasti.
Kolme vuotta sitten kesätyöpaikassa työkaveri ensimmäisenä päivänä kysyi olenko ajanut trukkia. En ollut. No näytti muutamat vivut ja eikun puikkoihin.
Muutaman tunnin päästä vietiinkin sitten 5.4m puunippuja 5.1 metrin ovesta.

Tarkoitus on siis sanoa ettei tuo nyt niin vaikeaa ole. Jos on autolla ajanut niin helppoa pitäisi olla. Onhan se toki kiva jos on CV:ssä jo huomautus taidosta mut en usko että työnantaja vain tuon perusteella päätöstään tekee.

gnut sanoi:
Tere!

Missä pk-seudulla opetetaan ajamaan trukkia? Monet tutut ovat oppineet itse duunissa ja ajelevat "laittomasti" ilman korttia raksoilla jne., mutta koulutetaanko tähän ihan kunnolla jossain? Luulis, ettei oo kovin vaikea sessio...

Paljon maksaa? Kauan kestää? Missä onnistuu?

Tuo taito avaisi mukavasti työpaikkoja köyhälle opiskelijalle.

Tänks!
kannattaa kysyä isommista teollisuus yms. laitoksesta. itse ajoin outokummussa, kesto oli 8h ja päivä huipentui kirjallisiin sekä inssiin.

kaikki pääsi läpi. :piis:

Jos nyt on vähääkään luontevuutta moottoriajoneuvojen kanssa, niin trukilla ajonkin oppii hetkessä. Itse olen kesätöissä sahalla päässyt trukin ja pyöräkoneen puikkoihin. Harjotuksena muutaman paketin siirto ja eikun rohkeesti eteenpäin, ei ne tavarat sieltä piikeiltä mihkään putoo. ;)

Töissä opittu.
Koulutusta en ole käynyt.
Yleensä firmat järjestävät jossain ajan kohtaa koulutuksen.
Mutta työn ohessa oppii alle 2viikossa.

mä sain kanssa opetuksen trukkiin niin että annettiin avaimet käteen ja sanottiin että tossa on trukki ja painu ajamaan :D

nykyisin kai virallisesti pitäis joku nopee kurssi saada, en ole ihan varma

Täällä mennään samaa rataa, avaimet käteen ja rattiin. Olen koulun ohella osa-aikatöissä suuressa logistiikkayrityksessä ja epäilen, että kenelläkään tuossa talossa ei ole korttia ajaa trukkeja.

Juu ei meitinkään isossakaan firmassa mitään korttien kansas pelleillä. Kaveri vaan puikkoihin niin kyllä siinä näkee aika nopeaan että oppiiko vai ei. Toivottamiakin tapauksia on välillä nähty...on se vaan kumma miten kääntyvät takapyörät sekoittaa pään :david:

Terve järki sanoo jo sen sanoo mitä sillä trukilla voi tehdä ja mitä ei...

Joo itekkin olin pari vuotta varastohommissa enkä aikaisemmin ollut trukkiin koskenutkaan mutta ei siinä muuta kun hyppäs vaan puikkoihin ja alko ajelemaan. Parin päivän jälkeen homma sujui jo ihan hyvin ja siitä se taito pikkuhiljaa hiotui paremmaksi ja trukkia tuli parin vuoden aikana veivattua ihan kyllästymiseen asti. Näin se käytännössa melkein menee enkä oo kovinkaan moneen henkilöön alalla törmännyt kellä tuollainen trukkikortti varsinaisesti olisi.

Kiitti vastauksista! Tämä on nyt selvä homma.

Itse olin jokin aika sitten erään suuren suomalaisen firman raksalla duunissa. Siellä sitten työpari siirteli jotain trukilla, niin firman työsuojeluvastaava kävi jotain urputtamassa kortista.. Näemmä korttia ei kuitenkaan oikeesti mihinkään tartte.

Ei löydy korttia. Homman oppii nopeasti, paitsi jos trukki on varustettu kaksipoljinjärjestelmällä. Kaksipoljinjärjestelmän keksijä pitäisi raiskata vessaharjalla p*****seen.

Joo eipä itelläkään oo muuta ollut kun työntömastotrukin ajoa varten piti käydä kuuntelemassa pari tuntia työturvallisuudesta ja puolisen päivää opettelemassa ajoa ja korkeuksien hahmottelemista. Ei korttia tarvittu eikä jaettu, merkintä vaan firman omiin tietoihin että on ajokelpoinen.

Yksi kesä trukilla on tullut ajettua ja kyllä siinä työn ohessa sen käytön oppii. Taisi joku olla pari minuuttia kyydissä kertomassa mitä mikäkin vipu on.

Opetusvideo/komedia
Staplefahrer Klaus
löytynee jostakin netin syövereistä tai ainakin emulella.

Firman osaston päällikkö myöntää trukkikortin. Kortti on voimassa yleensä vain tietyllä työskentely alueella ja eri trukkimalleille täytyy saada erikseen koulutus. Itselläni koulutus tapahtui, että joku vanha jarru pyöritteli vähän trukkia malliksi nenän edessä, sen jälkeen annettiin monivalinta lappu ja pari monistetta joissa oli oikeat vastaukset. Nähtävästi oikeata vastauslappua ei olisi saanut käyttää apuna, mutta sanottiin vaan että täytä ja tuo takaisin.Niin oli kortti hallussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom