True Detective (HBO 2014 - )

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yleisenä ajatuksena vielä se, että nykyisin pidän "lopuista". Silloin luotetaan itse tarinaan ja sen voimaan, eikä vain tulkinnanvaraiseen ja jokaisen itse päätettävään ratkaisuun.
Uskon, että True Detectiven 1. kausi jää elämään tarinan, näyttelijöiden loistavuuden ja draamankaaren rakentamisen ansiosta. Se ei tarvinnut nihilististä tai epäselvää loppua. Rust ajatuksineen toi tarinaan nihilismiä, mystisyyttä ja monisyisyyttä jo tarpeeksi. Pidän helpompana ratkaisuna sitä, että kysymykset jätetään auki ja "the endia" ei uskalleta kirjoittaa.

Yleisenä ajatuksena vielä se, että nykyisin pidän "lopuista". Silloin luotetaan itse tarinaan ja sen voimaan, eikä vain tulkinnanvaraiseen ja jokaisen itse päätettävään ratkaisuun.
Uskon, että True Detectiven 1. kausi jää elämään tarinan, näyttelijöiden loistavuuden ja draamankaaren rakentamisen ansiosta. Se ei tarvinnut nihilististä tai epäselvää loppua. Rust ajatuksineen toi tarinaan nihilismiä, mystisyyttä ja monisyisyyttä jo tarpeeksi. Pidän helpompana ratkaisuna sitä, että kysymykset jätetään auki ja "the endia" ei uskalleta kirjoittaa.

Jep! Voi saatanan saatana jos tosta ei tule jatko kausia...

Vika jakso oli minusta vähän pettymys. Tarina oli vähän liian kliseinen ja huolimattomasti kirjoitettu verrattuna edellisiin jaksoihin. En myöskään pitänyt siitä, miten
Rust tuli uskoon

En minä ainakaan tulkinnut tuota loppua siten, että Rust olisi uskoon tullut. Mikä tuossa uskontoon viittasi sen enempiä kun muutkaan hänen elämänkatsomukselliset ajatukset, joita sarjan aikana on viljelty?

Olihan kyllä paras sarja mitä olen kattonu. Hienosti taputeltiin Rustin tarina pakettiin jopa yllättävällä tavalla eikä lähdetty yrittämään mitään liian korkealentoista loppuhuipennusta. Pitänee katsoa uudestaan koko sarja asap

Mtv3 Totaliin kuuluvan C Moren kautta itse katsoin, uudet jaksot ilmestyy kansioon ensi esityksen jälkeen. Eiköhän tuo pian ole saatavilla torrenttinakin.

Torrentz.eu:sta löytyi aamulla seitsemän aikaan. Hieno lopetus hienolle sarjalle. Enpä olis tähänkään törmännyt ilman pakkotoistoa :D

Minäkään en tulkinnut tuota loppua siten, että kuoleman porteilla käväistyään Rust olisi tehnyt täyskäännöksen löytämällä Jumalan ja että hänen rakkaansa eläisivät jossain tuonpuoleisessa. Enemmänkin siten, että vaikka he ovat kuolleita, niin Rustin tuntema rakkaus heitä kohtaan oli todellista ja aitoa, eikä sitä voi kuolema pyyhkiä pois.

Rust oli traumatisoitunut mies, joka halusi uskoa, että kaikki oli merkityksetöntä, jolloin elämä satuttaisi vähemmän ja ikään kuin teeskenteli olevansa kaiken ulkopuolella valmiina kuolemaan, ainoana syynä elossa olemiseen ollen se, että häneltä ei löytynyt kanttia tehdä itsemurhaa. Rustin nihilismi oli puolustusmekanismi ja sama "naamio", jonka Errol halusi Rustin riisuvan pois. Lopussa kaiken kokemansa jälkeen Rust riisuu tai vähintäänkin raottaa tätä naamiota ja näkee toivoa ja valoa, löytäen uuden arvostuksen elämää kohtaan.

Minusta kyseessä oli kaunis hahmon kehityskaari, mihin itsekin syvissä vesissä käyneenä voin jossain määrin samaistua.

En minä ainakaan tulkinnut tuota loppua siten, että Rust olisi uskoon tullut. Mikä tuossa uskontoon viittasi sen enempiä kun muutkaan hänen elämänkatsomukselliset ajatukset, joita sarjan aikana on viljelty?

Olihan kyllä paras sarja mitä olen kattonu. Hienosti taputeltiin Rustin tarina pakettiin jopa yllättävällä tavalla eikä lähdetty yrittämään mitään liian korkealentoista loppuhuipennusta. Pitänee katsoa uudestaan koko sarja asap

Olen samaa mieltä, ei tuossa mitenkään viitattu Rustin uskoontulemiseen. Enemmänkin loppu oli mun mielestä vähän traaginen, kun Rust olisi ollut onnellisempi kuoltuaan, mutta jäi sittenkin henkiin vielä.

Oli kyllä mahtava sarja, mutta loppua kohden aiheutti pienen pettymyksen. Toivoin enemmän mystiikkaa tarinaan, mutta ehkä sen sisällyttäminen olisi sitten helposti pilannut koko sarjan.

Oli kova sarja, alku varsinkin ja kohtaukset missä Rust ja Marty kertoo sitä tarinaa. Loppua kohden vähän "tuli kiire" ja loppu oli, no loppu.. vähän juosten kustu, mutta hyvä että oli lopetus, eikä jätetty kaikkea auki.
Kundit nosti kyl riman korkealle.
Denzel tokaan kauteen ois kova veto kyl, siltä ei taida huonoi leffoi löytyykään, niin vois hyvin kuvitella et toimis tossakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Rust puhui siitä miten tunsi pimeydessä jotain muuta ja siellä oli sen tyttären rakkaus ja että tytär ei ole kokonaan poissa ja se kuulosti minusta siltä, että Rust alkoi uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään.

Rust puhui siitä miten tunsi pimeydessä jotain muuta ja siellä oli sen tyttären rakkaus ja että tytär ei ole kokonaan poissa ja se kuulosti minusta siltä, että Rust alkoi uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään.

Sarjassa viitattiin lovecraftin maailmaan ja se mikä siellä tuntu se paksu ja raskas pimeys ni ei tainnu olla tytär ;)

Minäkään en tulkinnut tuota loppua siten, että kuoleman porteilla käväistyään Rust olisi tehnyt täyskäännöksen löytämällä Jumalan ja että hänen rakkaansa eläisivät jossain tuonpuoleisessa. Enemmänkin siten, että vaikka he ovat kuolleita, niin Rustin tuntema rakkaus heitä kohtaan oli todellista ja aitoa, eikä sitä voi kuolema pyyhkiä pois.

Rust oli traumatisoitunut mies, joka halusi uskoa, että kaikki oli merkityksetöntä, jolloin elämä satuttaisi vähemmän ja ikään kuin teeskenteli olevansa kaiken ulkopuolella valmiina kuolemaan, ainoana syynä elossa olemiseen ollen se, että häneltä ei löytynyt kanttia tehdä itsemurhaa. Rustin nihilismi oli puolustusmekanismi ja sama "naamio", jonka Errol halusi Rustin riisuvan pois. Lopussa kaiken kokemansa jälkeen Rust riisuu tai vähintäänkin raottaa tätä naamiota ja näkee toivoa ja valoa, löytäen uuden arvostuksen elämää kohtaan.

Minusta kyseessä oli kaunis hahmon kehityskaari, mihin itsekin syvissä vesissä käyneenä voin jossain määrin samaistua.

Mike: PBay.

En minäkään yhdistänyt loppua uskontoon vaan ehkä siiten, että Rustille tuli jotenkin kevyempi olo kaiken tuon jälkeen kun "palasi" kuoleman porteilta ja näki siellä mitä näki.

Tässä jo aikaisemmin sarjaa kritisoinut feministi jatkaa: The Disappointing Finale of 'True Detective' : The New Yorker

Tuosta saa semmoisen kuvan, että kirjoittaja on liikaa katsonut höpöhöpösarjoja. Minusta hienoa True Detectiven lopussa oli juurikin se, että koko murhamysteeri olikin loppupeleissä realistisen arkinen; murhaaja ei ollut mikään yliampuva Hannibal Lecter eikä mystiset salaseurailut ulottuneet jenkkien residenttiin saakka. Edes veneessä kuulusteltu sheriffi ei ollut juonessa mukana, sisäsiittoisen sairaan paskan peittelyyn oli riittänyt muutama sukulainen siellä täällä ravintoketjua.

Heh melkoisia kauhukuvia tuli kyllä itselleni mieleen siinä vaiheessa kun Rust seurasi murhamiestä raunioiden sekaan. Olin jo aivan varma, että sieltä löytyy joku kaapuihin sonnustautunut hörhöjengi oottamasta, minkä jälkeen Marty tulee Rustin takaa vannoen uskollisuutta Keltaiselle Kuninkaalle. The Wicker Man -leffan tyylisessä loppuratkaisussa Rust olisi sitten päätynyt alttarilla Cthulhun syömäksi koko pitäjän katsoessa vierestä. Tuommosta paskaako jengi olisi halunnut nähdä? :)

Parmesan puki hyvin sanoiksi omat ajatukseni tuosta Rustin heräämisestä.

Mun mielestä lopetus oli aika vaisu.

Tuosta saa semmoisen kuvan, että kirjoittaja on liikaa katsonut höpöhöpösarjoja. Minusta hienoa True Detectiven lopussa oli juurikin se, että koko murhamysteeri olikin loppupeleissä realistisen arkinen; murhaaja ei ollut mikään yliampuva Hannibal Lecter eikä mystiset salaseurailut ulottuneet jenkkien residenttiin saakka. Edes veneessä kuulusteltu sheriffi ei ollut juonessa mukana, sisäsiittoisen sairaan paskan peittelyyn oli riittänyt muutama sukulainen siellä täällä ravintoketjua.

Kyllä vähän jälkikäteen voi ihmetellä että onko tuollaisella sisäsiittoisella sairalla paskalla muka niin karmea maine että toinen tekee esim. itsemurhan sellissä yms.

Mun mielestä lopetus oli aika vaisu.

Kyllä vähän jälkikäteen voi ihmetellä että onko tuollaisella sisäsiittoisella sairalla paskalla muka niin karmea maine että toinen tekee esim. itsemurhan sellissä yms.

Tämä sisäsiittoinen sairas paska oli vain syntynyt voimakkaaseen sukuun, mikä edes auttoi itsemurhaa.

Missä näitä jaksoja on kuvattu?

Eikös sarjassa viitattu, että yhden vartijan sukunimi oli Childress? Tommosella Yellow King -kultilla ja siihen liittyvillä tarinoilla voi noissa pienissä piireissä tuolla alueella olla todella pelottava maine. Kyllähän Rust (ja katsojatkin) ajattelivat sen olevan paljon pelottavampi ja suurempi juttu, kuin mitä se lopulta oli.

Suositut

Back
Ylös Bottom