troijalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pinja
  • Aloitettu Aloitettu
Paskanmarjat...sain koneelleni troijalaisen ja tuntuu, että se sotkee vähän kaikkea. Heitän kohta koko koneen helvettiin!Mitä mä voin enää tehdä asialle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lataat Microsoft AntiSpywaren ja ajat sen ilman verkkoyhteyksiä. Ressuut koneen ja sitten ressuut uudestaan verkkoyhteyksien kanssa. Pitäisi toimia.

EDIT. Poistat sitten kaiken etkä jätä niitä quarantineen.

Salomaa sanoi:
Lataat Microsoft AntiSpywaren ja ajat sen ilman verkkoyhteyksiä. Ressuut koneen ja sitten ressuut uudestaan verkkoyhteyksien kanssa. Pitäisi toimia.

EDIT. Poistat sitten kaiken etkä jätä niitä quarantineen.

Eli käydäänpäs nyt läpi ihan perusteellisesti nuo ohjeet, olen nimittäin TODELLA tumpelo koneiden kanssa...Mulla on ad-aware ohjelma, käykö se vai lataanko ton antispywaren?Mitä tarkoittaa ilman verkkoyhteyksiä, katkaisenko siis adsl linjan, vai? Kiitos neuvoista, ne on kullanarvoisia meikäläiselle...!

Kyllä, katkaiset sen "adsl" linjan. Eli virrat pois siitä laatikosta jos semmoinen sinulla on. Tuo Ad-Aware ei löydä läheskään niin paljon haittatekijöitä kuin tuo Microsoftin AntiSpyware. Sen voit ladata vaikka täältä: http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Ohjelmaa on erittäin helppo käyttää. Aivan yhtä helppoa kuin Ad-Awarea. Ainoa juttu siinä on se, että kun ohjelma on skannannut koneen läpi ja näyttää listaan kaikesta mitä se löysi niin vaihdat kaikkien eteen "delete". Näet sen kyllä. Sitten säädät vielä asetuksista, että skannaa kaikki levyt ja cookiesit myös. Osaat varmasti jos osaat vähääkään englantia.

EDIT. http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/howto/default.mspx (ohjeet käyttöön) :)

toi troija on vittumainen, itselläni tuli virustorjunnan ja palomuurin läpi. Eikä lähde virusohjelman puhdistuksella. :(
Mut mulla ei oo mitään onkelmia tullu sen kanssa, se vaan on eikä tee mitään (onneks).
Sain sen mobile.de

HaBa88 sanoi:
toi troija on vittumainen, itselläni tuli virustorjunnan ja palomuurin läpi. Eikä lähde virusohjelman puhdistuksella. :(
Mut mulla ei oo mitään onkelmia tullu sen kanssa, se vaan on eikä tee mitään (onneks).
Sain sen mobile.de

Troijalainen saattaa olla koneellasi hiljaa monta kuukautta ja sitten - yhtäkkiä - alat huomata kuinka nettisi hidastuu, koneesi alkaa nykimään ja voitkin yhtäkkiä olla mukana 100.000 kotitietokoneen kokoisessa armeijassa, jotka troijalaisten hallitsemina alkavat lähettämään roskapostia ympäri maailmaa.

Eli kannattaa yrittää parhaansa mukaan puhdistaa koneet, tai pyytää jotain, joka osaa, tekemään sen.

Mulla on ollut jo varmaan 2kk joku saatanan mshta.exe tiedosto.Ei lähde kirveelläkään.Onko jollain ehdotuksia.Ad-Aware SE-personal ei auttanut vaivaan..

Niin ja sen pystyy tappamaan prosesseista hetkellisesti, mutta aina kun koneen käynnistää, niin se mulkvisti siellä irvistää.. :wall:

45shelley sanoi:
Mulla on ollut jo varmaan 2kk joku saatanan mshta.exe tiedosto.Ei lähde kirveelläkään.Onko jollain ehdotuksia.Ad-Aware SE-personal ei auttanut vaivaan..

Niin ja sen pystyy tappamaan prosesseista hetkellisesti, mutta aina kun koneen käynnistää, niin se mulkvisti siellä irvistää.. :wall:
mshta.exe is a part of Microsoft Windows Operating System which is needed to execute .HTA files. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
Lähde: Windows Process Library

Eli tuo ei ole troijalainen tai haittaohjelma, vaan Windows- moduli, joka ei ole haitaksi, mutta ei yleensä hyödyksikään. Se vain on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom