Treenivyö

Muistan nähneeni elämäni aikana ainoastaan kerran vyön kanssa treenavan mimmin. Miten on Pakkiksen naisamatsoonien laita, käytättekö koskaan vyötä? Miksi/miksi et? Missä liikkeissä/tilanteissa? Minkälaista?

Mä käytän kahta eri vyötä: semmosta ohuempaa lötköä penkatessa kun teen täyden kaaren, tukee selkää (selkä ei jumitu). Kovissa kyykyissä ja maksimimavessa käytän ihan kunnollista voimanostovyötä, sitä vasten on hyvä ottaa kauheat paineet ja puhkua punaisena. :D Kai se suojaa selkääkin, jos tekniikka on kunnossa.

Enpä ole itsekään salilla vyötä käyttävää naista tavannut. Tosin, enpä ole juuri kovaa treenaavia naisiakaan tuolla nähnyt...

Käytän vyötä kovimmissa sarjoissa mavessa, kyykyssä ja pystypunnerruksessa. Pohjetreenissäkin käytän, jos teen hackissa. Kummasti kuitenkin jämäköittää ja tulee varmempi olo.

Hyvä kysymys!!! Olen aina miettinyt tätä, kun en koskaan näe naisia vyön kera. Tosin harvoin minäkään olen ihan sika kovaa treenavia nähnyt. Siitä lähtökohdasta sitten aika hauskaa (vai:nolo: ) kertoa, että minä kyllä käytän vyötä kyykyssä. Selkäni on ihan sika huono ja sitten kun teen viimeisen sarjan sillä kovimmalla painolla, laitan vyön. Eikä siltikään puhuta hirveistä kilomääristä.

No ei mua enää se hävetä niin paljon kuin vuosia sitten kun luulin tekeväni kovilla painoilla kyykkyä ja käytin muutaman kerran vyötä. Ihan tosissani jo 40 kilossa:rock: Mutta juu, eihän näitä kande vertailla näitä kilomääriä. Mulle tuo on ihan hyvä apu kyykyssä. Muuten en ole vielä käyttänyt.

Kun minulla oli selän kanssa ongelmia, niin käytin paljonkin vyötä. ostin ihan oman, mutta oikein huonon,sellaisen ei-nahkaisen wrangelta. pitäs olla "muodottomampi" kroppa, että pysyis paikallaan... anyways, nykyisin käytän kyykyssä ja maastavedoissa, sillon ku teen isommilla painoilla, tai vaan tuntuu siltä, että tarvii lisätukea. Sitäpaitsi meidän salilla on sellanen ihan ihqu vaaleanpunainen kokoa s oleva vyö :D siis kuin mulle tarkoitettu..

Juu, käytän raskaimmissa kyykyissä ja mavessa. Oon yrittänyt vähentää vyön käyttöä ja saada tukilihaksia paremmaksi. Sillä luin eräästä artikkelista (voin etsiä sen tänne esille jos tahdotte), että kun käyttää paljon vyötä ja oppii pitämään painetta vyötä vasten, niin ilman vyön tukea loukkaa selkänsä helposti kevyilläkin painoilla kun käyttää totuttua mallia = pullistetaan mahaa, vaikka ei olekaan vyötä !

Itse kun aloin muistelemaan olenko nähnyt naisten käyttävän nostovyötä, niin tuli mieleen vain yksi tapaus! Mutta harvoin edes näkee naisten tekevän mitään kyykkyjä tai muuta liikettä joka oikeasti on tajuttoman raskas ja tosissaan tehtynä SATTUU!

Käytän vyötä kovimmissa sarjoissa mavessa, kyykyssä ja pystypunnerruksessa.

En käytä kyykyssä enkä mavessa, ei ole kilpailutavoteita niin on aikaa edetä sitä mukaa kun tukilihakset kehittyy (lue: loukkaantumisia ei vielä ole ollut :D ). Tuo pystypunnerrus tangolla voisi kyllä jämäköityä, nyt en sitä vaan tee kun asento tuntuu kiikkerältä :david: . Vyön pitää olla aika voimakkaasti sivuilta kavennettu, että sopii tällaselle hukkapätkälle kylkien ja lantion väliin.

Juu, käytän raskaimmissa kyykyissä ja mavessa. Oon yrittänyt vähentää vyön käyttöä ja saada tukilihaksia paremmaksi. Sillä luin eräästä artikkelista (voin etsiä sen tänne esille jos tahdotte), että kun käyttää paljon vyötä ja oppii pitämään painetta vyötä vasten, niin ilman vyön tukea loukkaa selkänsä helposti kevyilläkin painoilla kun käyttää totuttua mallia = pullistetaan mahaa, vaikka ei olekaan vyötä !

Sama täällä:) . Kyykyssä ja sjmavessa olen vyötä käyttänyt, mut nyt pyrkinyt vähentämään sen käyttöä tekemällä vähän pienemmillä painoilla ja keskittyen tukilihasten "kontrolloimiseen" entistä tarkemmin. Vyön kanssa teen raskaimpia sarjoja ja sillon kun tuntuu, ettei varsinkaan alaselkä kestä:rolleyes: . Itsellä on näköjään vähän päivästä kiinni, välillä samoja painoja käyttäessä pystyy hyvin tekemään ilman vyötä ja taas välillä ei millään selkä meinaa kestää samoja painoja. Tiedä sitten mikä mättää:rolleyes: huono tekniikka, venyttelyn puute vai mikä lie... Mutta kyllä on kaikesta huolimatta tukilihakset vahvistunut etenkin kyykkyä tehdessä:D (siis ilman vyötä tehdessä)

Todella harvoin käytän vyötä. Ennen käytin ennemmänkin, mutta nyt kun on vaan opettanut itsensä siitä pois, ei sitä tavallisesti tarvita edes raskaimmissa kyykky- tai mavetreeneissä. Silloin harvoin kun vyötä käytän, on kyse viimeisimmistä sarjoista mavessa, kun ensin olen tehnyt jo ainakin 6 sarjaa ilman vyötä tai todella harvoin kyykkytreenistä, kun poikkeuksellisesti alaselkä tuntuu pettävän ilman..

Käytän vyötä kyykyissä, maveissa, kulmasoudussa ja joskus ihan seisten tehtävissä liikkeissäkin, kuten hauiskäännöissä tangolla. Mun mielestä vyön käyttö ehkäsee paljon vammoja sekä saa keskivartalon pysymään tiukkana koko liikkeen aikana. En missään tapauksessa suostuis tekemään kyykkyjä tai mavea ilman vyötä!

Mavessa käytän vyötä, kovemmilla painoilla. Kyykyssä en, just noitten tukilihasten vahvistumisen takia. (Tosin en millään lähimainkaan maksimeilla ole koskaan kyykännytkään:D )

Jonna: on muuten sellanen avatar, että katoin ensin pikasesti, että taas tänne on eksyny joku äijä kirjottamaan:thumbs:

Jonna: on muuten sellanen avatar, että katoin ensin pikasesti, että taas tänne on eksyny joku äijä kirjottamaan:thumbs:

:nolo: Noo, katotaan mitä jää jälelle, kun rasvat otetaan pois...:D Mut kiitos paljon! Ei toi sunkaan selkäs mikään huono ole! Muutaman kerran oon kuvias käyny kuolaamassa.

Ei näillä pikkupainoilla tartte. :D Tavoitteena olisi pitää keskivartalon lihakset kropan vahvimpana lenkkinä, joten tulen varmaan aina tekemään kaikki perustreenit ilman. Voimatreenissä kun ei loppuun asti mitään tehdä, paitsi maksimit ja niissäkin alan vyötä ja muita tarpeelliseksi katsomiani vermeitä käyttämään vasta sitten, kun painot ovat sitä luokkaa että oikeasti voin sanoa treenanneeni.

Mavessa ja kovissa selkätreeneissä tulee käytettyä ja kovassa penkissä. Ainakin mavessa kovissa ykkösissä ainakin tarvii ehottomasti. Saa selkään oikeanlaisen paineen alaselkään.

Mä oon monesti miettinyt, että kannattaako sitä vyötä käyttää. Tähän asti oon käyttäny kyykyssä isoimmilla painoilla ja sillon, jos tuntuu, että selkä on jostain syystä jumissa tms.
Tuntus ainaki, että noi tukilihakset vahvistuu, kun sitä vyötä ei aina käytä, mut enpä sitten tiedä..

Käytän sillon ku se sattuu mukaan. :D Viimeksi tein 90 kilon mavea ilman vyötä... ei alaselässä mitään tuntunut, lapojen väli vaan meni p*skaksi. No, elämä on.

Ei vaan, jos tosissaan puhutaan. Hyvähän sitä on käyttää varsinkin raskaammissa sarjoissa. Jos ajatellaan fitness-homman kannalta, niin vyön käyttöhän vois olla jopa perusteltua - mitä sitä turhaan keskivartaloa paksuuntamaan raskaiden liikkeiden tekemisen kautta. En kyllä tiedä miten kauan siinä menee, että kropasta tulee sellainen pötkylä... vuosikausia joka tapauksessa.

Mulla on niin iso notko tuossa pepun ja selän välillä, että se vyö on ikäänkuin "ilmassa" riippumatta mihin kohti sen asettelen. Siksi en oo sitä ikinä itse kokenut mitenkään erityisen hyödylliseksi.

Mulla on niin iso notko tuossa pepun ja selän välillä, että se vyö on ikäänkuin "ilmassa" riippumatta mihin kohti sen asettelen. Siksi en oo sitä ikinä itse kokenut mitenkään erityisen hyödylliseksi.

Sama homma. Sitä vyötä mulle ovat kuitenkin kauheasti suositelleet.. Vaikea sitä on kyllä pitää, kun se ei millään asetu paikoilleen. Hyvinhän tuota on kyllä pärjännyt ilmankin. Tai ehkä mullon vaan liian pienet painot.. :D

Itse käytin aikani aina kyykyissä ja maastavedoissa vyötä, mutta sit meni selkä boxi kyykyssä ja tuli pitkä tauko noihin liikkeisiin. Sit joskus aloin tekemään noita painonnostoliikkeitä ihan kevyillä painoilla ja vähän niinkuin huomaamatta pikku hiljaa harjoituspainojakin noissa painonnostoliikkeissä pystyi nostamaan. Selkä alkoi parantua ja nyt voi taas jo tehdä kaikkia liikkeitä aikas huoletta. Nykyään ei oikein millään laittais vyötä mihinkään liikkeisiin. On ehkä vahvistunut tukilihakset sen verran noiden painonnostoliikkeiden myötä, että eipä juuri tarvitsekaan käyttää vyötä (ei ole niin hutera olo siellä tangon alla tai päällä...). Joskus harvoin koviin maastavetoihin käytän vyötä. Kyllä musta liiallisella vyön käytöllä tekee melkeinpä enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja kun tuolla salilla noita painonnostajia katselee, niin kummasti ne pärjää ilman vyötäkin kovissakin nostoissa. Eikä niille hirveästi vammoja tolle selän alueelle tule. Se on varmaan lähinnä kiinni siitä, mihin itsensä totuttaa.

Mulla on oma vyö, joka ei ole nahkainen (ehkä jotain nylonia). Käytän sitä kyykyissä silloin, kun on ne kovimmat painot hartioilla. Olen kuitenkin vähentänyt sen käyttöä pikkuhiljaa, eli kun tulokset kovenevat, niin jätän vyön pois sieltä alapään painoista. En halua että kroppani tottuu liikaa keinotekoiseen tukemiseen, eli pyrin siihen että pitämällä keskikroppani kasassa kroppa tukee itse itseään samalla kun pyrin tekemään liikkeen teknisesti oikein ja turvallisesti. Tällä hetkellä taidan laittaa vyön päälle siinä vaiheessa kun painoja on 90 kilon verran tai siitä ylöspäin.

Toisinaan olen työpaikalla treenatessani lainannut siellä olevaa nahkavyötä, joka kyllä tukee hyvin ja tuntuu että se antaa jopa tulosta lisää tai sitten kuvittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom