Treenireissut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPHM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä on varmasti käytykkin tästä keskustelua, mutta en jaksanut penkoa. Onko kellään teistä kokemusta esim thaimaan treeni reissuista?
Lähinnä, että minkä hintaista eläminen siellä on ja kannattaako sinne lähteä vielä, jos on vielä vasta vähän aikaan harjoitellut vaparia.
Minulta loppuu työt parin kuukauden päästä ja olen säästellyt rahaa, niin tekisi mieli tehdä jotain uutta.

Thaimaa on aika laaja käsite.
Thainyrkkeilyä pääsee harrastamaan maassa vaikka missä viidakossa, tuskin on sellaista kylää missä sitä ei harrastettaisi. Suurimmista kaupugeista ja turisti-mestoista löytyy myös ohjattua vaparia tai bjj:tä. Etelässä eläminen on kalliinpaa, kuin pohjoisessa. Itse olen treenannut Pattayalla, vakken varsinaista "treenimatkaa" ole tehnytkään. Ainakin noissa turistivetoisissa paikoissa osaavat kyllä nykyään myös rahastaa, joten itse treenaaminen on usein kalliinpaa, kuin Suomessa.

Thaimaassa on tullut vietettyä erinäisiä harjoitusjaksoja viikoista kuukausiin. Lyhyesti:
-Elämiskulut luonnollisesti halvempia kuin täällä. Riippuu ihan mihin päin oot menossa.. Asuminen 150e-500e/kk jne
-Vapaaottelussa ehdottomasti paras taso Phuketissa. (Phuket top team & Tiger Muay thai)
-Vaihtoehto B Bangkok, jossa varmasti maan parhaat Thainyrkkeilymestat ja sitten erikseen BJJ/Lukkopainimahdollisuuksia (esim. EMAC & Bangkok BJJ).
-Sitten pohjoisesta Chiang maista löytyy Team Quest mma camp. Hmmm ja jos kiinnostaa olla ihan keskellä ei mitään niin suosittelisin Hua Hinissä 301MMA - salia, jossa tosiaan voi keskittyy vaan siihen itseensä ja yleensä ei oo niin ruuhkanen mesta että siel saa monesti jopa vähän henkilökohtasempaa valmennusta.
-Harjoitusmaksut tosiaan kalliimpia yleensä kuin Suomessa.
-Ja koska mainitsit ettei ole pitkää lajitaustaa niin varmasti mikä tahansa noista mestoista kehittää sua aikalailla eteenpäin..

Siinä nyt jotain peruslätinää.. Omasta kokemuksesta voin sanoa että ihan hauskoja ja kehittäviä kokemuksia. Hintatasoltaan tosiaan PALJON halvempaa kun matkata Jenkkeihin tai Brasseihin. Ja toki jos ei pelkää kylmää ilmaa niinkuin minä niin Venäjä toki yksi kovanluokan vaihtoehto..

Thaimaassa on tullut vietettyä erinäisiä harjoitusjaksoja viikoista kuukausiin. Lyhyesti:
-Elämiskulut luonnollisesti halvempia kuin täällä. Riippuu ihan mihin päin oot menossa.. Asuminen 150e-500e/kk jne
-Vapaaottelussa ehdottomasti paras taso Phuketissa. (Phuket top team & Tiger Muay thai)
-Vaihtoehto B Bangkok, jossa varmasti maan parhaat Thainyrkkeilymestat ja sitten erikseen BJJ/Lukkopainimahdollisuuksia (esim. EMAC & Bangkok BJJ).
-Sitten pohjoisesta Chiang maista löytyy Team Quest mma camp. Hmmm ja jos kiinnostaa olla ihan keskellä ei mitään niin suosittelisin Hua Hinissä 301MMA - salia, jossa tosiaan voi keskittyy vaan siihen itseensä ja yleensä ei oo niin ruuhkanen mesta että siel saa monesti jopa vähän henkilökohtasempaa valmennusta.
-Harjoitusmaksut tosiaan kalliimpia yleensä kuin Suomessa.
-Ja koska mainitsit ettei ole pitkää lajitaustaa niin varmasti mikä tahansa noista mestoista kehittää sua aikalailla eteenpäin..
Siinä nyt jotain peruslätinää.. Omasta kokemuksesta voin sanoa että ihan hauskoja ja kehittäviä kokemuksia. Hintatasoltaan tosiaan PALJON halvempaa kun matkata Jenkkeihin tai Brasseihin. Ja toki jos ei pelkää kylmää ilmaa niinkuin minä niin Venäjä toki yksi kovanluokan vaihtoehto..

Kiitoksia paljon tästä mafios0! Mites toi kielitaito, kun minulla taipuu ainoastaan ralli englanti :D

Olitko aikoinaan ihan yksin matkassa vai oisko parempi saada joku kaveri mukaan?

Niin ja olitko omien kamojen kanssa siellä?

Kiitoksia paljon tästä mafios0! Mites toi kielitaito, kun minulla taipuu ainoastaan ralli englanti :D

Olitko aikoinaan ihan yksin matkassa vai oisko parempi saada joku kaveri mukaan?

Niin ja olitko omien kamojen kanssa siellä?

Rallienglannilla pärjää ihan hyvin. Paikallisetkin puhuu samaa :) Toki noilla MMA -saleilla suurin osa porukasta on jostain muualta.. kuin myös BJJ ja Lukkopainipuolella. Oon ollu kavereiden kanssa pari kertaa ja nyt viimevuotisen 3,5kk pätkän yksin. Yksin pärjää kivasti kun tutustuu reenejen kautta porukkaan ja saa aika nopeasti uusia kavereita.. Hmmm välillä oon roudaillu nyrkkeilyhanskat messiin ja välillä en.. (esim twinssit ja fairtexit siellä aika edullisia). Jalkasyndejä en oo roudaillu, tosin Phuketissa ne arvostaa jos ne ois messissä. Vaparihanskat, BJJ Gi+
Harjoitusasusteet on ollu matkassa. Lisäks oon roudannu aina omat lisäravinteet täältä jos jotain palkkareita, prodee tms tykkää vedellä. On täällä yli puolet halvempia ja jossain mestoissa jopa kiven alla...

Rallienglannilla pärjää ihan hyvin. Paikallisetkin puhuu samaa :) Toki noilla MMA -saleilla suurin osa porukasta on jostain muualta.. kuin myös BJJ ja Lukkopainipuolella. Oon ollu kavereiden kanssa pari kertaa ja nyt viimevuotisen 3,5kk pätkän yksin. Yksin pärjää kivasti kun tutustuu reenejen kautta porukkaan ja saa aika nopeasti uusia kavereita.. Hmmm välillä oon roudaillu nyrkkeilyhanskat messiin ja välillä en.. (esim twinssit ja fairtexit siellä aika edullisia). Jalkasyndejä en oo roudaillu, tosin Phuketissa ne arvostaa jos ne ois messissä. Vaparihanskat, BJJ Gi+
Harjoitusasusteet on ollu matkassa. Lisäks oon roudannu aina omat lisäravinteet täältä jos jotain palkkareita, prodee tms tykkää vedellä. On täällä yli puolet halvempia ja jossain mestoissa jopa kiven alla...

Oliko siellä paljo muita suomalaisia jumppailemassa? Oliko hyviä treenejä vai irtooko heti sparissa pää? :D

Asuitko muuten hotellissa vai otitko jonkun kämpän sieltä?

Kannattanee myös toi Pattayan tarjonta tsekata.
Esim: Muay Thai Boxing Camp MMA Training Krav Maga Thailand Bangkok Pattaya

-Lyhyt/helppo/halpa matka Bangkokin (Suvarnabhumin) lentokentältä.
-Kaupungissa hintataso Phukettia halvempi.
-Kaupungissa erittäin paljon suomalaisia (jos sitä kaipaat).

Toi vaikutti myös ihan asialliselle mestalle. Hyviä vapari treenejä?

Lukee näitä juttuja, niin alkaa tekemään vaan enemmän mieli lähteä reissuun, kun nytten siihen olisi täydellinen mahdollisuuskin elämäntilanteen suhteen.

Mites toi ruoka esim? Saako sieltä kojuista sellaista safkaa mitä urheilija tarvitsee ja jos on kuukauden, niin kannattaako asua hotelissa vai vuokrata joku kämppä sieltä?

Itse treenasin Pattayalla pelkkää thainyrkkeilyä golden glory salilla (mitä nyt satunnaisesti pikkuisen painin), se kun on niin halpa ja hyvällä paikalla rannan läheisyydessä. Vuokrasin kämpän siitä jomtien "homo-rannalta" ja kävin aamusin treeneissä.

Tolla linkiittämäni salilla en ole itse treenannu (harkitsin kyllä, mutta alkoholismi voitti) mutta se on erittäin arvostettu ainakin pystypuolelta (esim. Eva Wahlström on sielä treenannu ;-)).

Pattaya on niin iso kaupunki että siltä toki saa mitä tahansa safkaa, vaikka hernekeittoa ja ruisleipää jos siltä tuntuu.

Itse treenasin Pattayalla pelkkää thainyrkkeilyä golden glory salilla (mitä nyt satunnaisesti pikkuisen painin), se kun on niin halpa ja hyvällä paikalla rannan läheisyydessä. Vuokrasin kämpän siitä jomtien "homo-rannalta" ja kävin aamusin treeneissä.

Tolla linkiittämäni salilla en ole itse treenannu (harkitsin kyllä, mutta alkoholismi voitti) mutta se on erittäin arvostettu ainakin pystypuolelta (esim. Eva Wahlström on sielä treenannu ;-)).

Pattaya on niin iso kaupunki että siltä toki saa mitä tahansa safkaa, vaikka hernekeittoa ja ruisleipää jos siltä tuntuu.

Okei, kiitoksia tästä.

Kauan olit ja jos esim kuukauden on, niin paljon on hinnat arviolta?

Vielä jos sattuis saamaan jonkun toisen taistelijan mukaan, niin olisi vielä helpompi lähteä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei, kiitoksia tästä.

Kauan olit ja jos esim kuukauden on, niin paljon on hinnat arviolta?

Vielä jos sattuis saamaan jonkun toisen taistelijan mukaan, niin olisi vielä helpompi lähteä.

Ei sielä ketää kaveria tarvi, itekki lähdin ekalla kerralla ihan omin nokkineni.

Viimeiksi olin reissussa viitisen viikkoa joista kolme viimeistä Pattyalla ja niistä pari viikkoa treenailin. Toi golden glory on halpa 10 kerran passi oli 2500patia, eli semmonen 60€. Kuukauden passi (1 treeni päivässä) oli varmaan joku 3000thb ja 2 treeniä päivässä 4000thb tai jotain siihen suuntaa.

Tässä linkki vielä ton toisen salin hintoihin:
Muay Thai Boran MMA BJJ Krav Maga Loss Weight Thailand
Tuola esimerkiksi pelkkä 10krt passi 5000thb

Jos on tarkoitus lähinnä pelkästään treenata ni kyllähän tuola kombat villagessa on varmasti paljon paremmat ja monipuolisemmat reenit. Jos taas on tarkoitus läinnä lomailun ohessa treenailla, ni sitte toi GG on hyvä vaihtoehto, ku on lähellä rantaa ja muita syntisiä mestoja.

Tossa nyt vielä linkki missä läski treenaa GG:llä:
http://www.youtube.com/watch?v=J0mllsqejY4

Toi vaikutti myös ihan asialliselle mestalle. Hyviä vapari treenejä?

Lukee näitä juttuja, niin alkaa tekemään vaan enemmän mieli lähteä reissuun, kun nytten siihen olisi täydellinen mahdollisuuskin elämäntilanteen suhteen.

Mites toi ruoka esim? Saako sieltä kojuista sellaista safkaa mitä urheilija tarvitsee ja jos on kuukauden, niin kannattaako asua hotelissa vai vuokrata joku kämppä sieltä?

Ruokapuoli hoituu kuntoon erittäin hyvin, jos halvalla tykkää syödä niin just näistä katukojuista saa vaikka riisiä ja kanaa tosi edullisesti, myös muutakin lihaa löytyy.
Majoitukseen vaikuttaa varmaan eniten se paljonko olet siihen valmis uhraamaan rahaa, ite suosin näitä halpoja Guesthouseja mistä saa huoneen n.400 bahtia eli n.10 euroa, hintaan vaikuttaa paljon tarviitko ilmastointia tai muuta luxusta. Sitten on näitä hotelleja mitkä maksaa lähes aina yli 1000bahtia per yö.
Todella hyvän yksiön tai kaksionkin saa edullisesti ainakin pidemmälle ajalle, mutta niistä mulla ei ole kokemusta, myös guesthousetkin antaa kovia tarjouksia useamman viikon tai kuukauden pätkälle.

Jos on mahdollisuus lähteä niin kannattaa ja miksipä ei lähtisi

Vietin useamman kuukauden Phuketissa thainyrkkeillen. Matkustin yksin (oon nuori nainen) eikä ollu mitää ongelmia. Majotuksen hintaan vaikuttaa yllämainittujen lisäksi mikä kausi on meneillään. Turistikausi eli high season on about joulukuu-helmikuun loppu. Silloin nousee hinnat.

Jos meet johkuu viidakkoon, niin sieltä tuskin mitään protskupirtelöä saa. En tiedä miten määrittelet urheilijan, mutta jotain ruokaa ne ottelijatkin siellä nauttivat. Yleensä riisiä, lihaa ja kasviksia. Turistialueelta löytää jo ihan kaikkea raakaruoasta pihvi-illalliseen.

Treenasin Sinbillä. Kielitaito ei oo ongelma. Siellä kävi aika moni venäläinen hakkaamassa tyynyjä ja säkkiä, vaikka eivät osanneet englantia sen enempää kuin muay thaitakaan. Kavereita saa helposti. Jos meet kuukaudeksi (mikä on maksimiaika, jonka voi viisumivapaasti viettää suomalaisella passilla Thaikuissa), niin eka varmaan joutuu totuttelemaan ilmastoon. Mikäli et kaadu skootterilla, tule ryöstetyksi ladypoikien toimesta, sairastu stafylokokkiin tms. ikävää, niin matka on tekemisen arvoinen.

Itse haaveilen taas treenireissusta Thaimaahan. Sitten joskus kun on rahaa ja aikaa...

Mitenkäs tää Venäjällä treenaaminen? Missä kaupungeissa ootte harrastanut? Kuinka kallista? Jne...?
Kiinnostaisi jonkun verran, on kuitenkin aika lähellä.

Viikon päästä kuukaudeksi thaikkulaan, viikko Bangkok:issa ja 3 phuketissa. Ajattelin tuon 3 viikon ajan Olla Tiger Muay thaissa. :rock: Polvet temppuilee niin en taida painia ollenkaan vaan ottaa pelkkää pystyä..

Viikon päästä kuukaudeksi thaikkulaan, viikko Bangkok:issa ja 3 phuketissa. Ajattelin tuon 3 viikon ajan Olla Tiger Muay thaissa. :rock: Polvet temppuilee niin en taida painia ollenkaan vaan ottaa pelkkää pystyä..

Voi että kun vois itekkin lähteä nyt, ei oikeen nää kelit ja pimeys nappaa. :)
Phuketissa taitaa olla ihan hyvät kelit nytten ja lämpöstä, aah

Viikko treeniä takana Tiger Muay Thaissa, voin sanoa että onpahan muuten kovaa hommaa valkoihoiselle :wtf: Ajattelin tullessani että kunto on ok, mutta kyllä se 2,5h treeniä +30 lämmössä imee mehut täysin.

Vaikka pystyä on tullutkin ryskättyä niin täällä vaan kiltisti aloittelijoiden puolelle, käytännössä suurin osa potkutekniikoista opetetaan täysin eri tavalla. Porukka tuntuu ottavan melko paljon yksityistunteja.

Majoituksen otin suoraan salilta, budjettihuone. Varustuksena sänky, pieni sohva, pari pöytää, tv, pieni jääkaappi, lattiatuuletin, ilmainen wifi ja varsinkin crosfit-treenien aikaan ilmainen (Usein paska)musiikki.

3vko huone, treeni ja 2 ateriaa päivässä kustanti jtn. 700€

Tämähän on sinällään keskellä ei mitään mutta salilta voi vuokrata skoottereita aika edukkaasti. Välimatkat rannoille, kauppakeskuksiin yms. kohtuullisia. Pitää vaan hivenen enmmän keskittyä liikentesseen :D

Tässä on vieressä skootterilla parin minuutin päässä todella hyvä ravintola: Tony`s Jaja house tai jtn. sellaista. Otin pari pienehköä naudan lehtipihviä riisillä ja salaatilla, 0,5l vesipullon ja kahvin, hinta 100 baht/ n. 2,3€

Hyvä pesula samalla kadulla, olikohan 70 baht/ kg, rullaa valmiiksi siteet yms.

Aamutreeni takana, suihkussa käyty, naama ajeltu ja lounas syöty --> taidanpa hurauttaa rannalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom