Treeniohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sara86
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olisin tarvinnut jonkinlaisen treeniohjelma, olen aloittelija ikä on 20v, paino on 45kg. Käyn pari kertaa viikossa salilla.
kiitti etukäteen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aiemminkin täällä todettua: sun kannattaa rauhassa itse selailla näitä sivuja esim. tuota mimmien treeniohjelmat- osiota ja koota sieltä omalle kohdalle sopiva ohjelma. Voit sitten kysellä täällä mielipiteitä siitä jne. Kukaan tuskin alkaa ihan ajankulukseen niitä ohjelmia täällä ehdottelemaan...;)

Yleisellä puolella on hyvää luettavaa FAQ:it, löytyy paljon tietoa ja erilaisia treeniohjelmia aloittelijoille. Tsemppiä!

Jos haluat treeniohjelman, menet salille ja joku tekee sinulle sellaisen kun maksat siitä. Et kai tosissasi kuvittele, että joku täällä alkaisi väsätä sinulle ohjelmaa? Ei tämä mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.

Edelleen, KUKAAN ei voi tehdä sinulle ohjelmaa ellei tiedä tavoitteitasi. Ikä ja paino ovat irrelevantteja asioita, jos molemmat ovat "normaalin rajoissa" (ikä vaikuttaa vain silloin, jos on kasvuiässä tai vanhus).

hyväntekeväisyys....

Jos haluat treeniohjelman, menet salille ja joku tekee sinulle sellaisen kun maksat siitä. Et kai tosissasi kuvittele, että joku täällä alkaisi väsätä sinulle ohjelmaa? Ei tämä mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.

Edelleen, KUKAAN ei voi tehdä sinulle ohjelmaa ellei tiedä tavoitteitasi. Ikä ja paino ovat irrelevantteja asioita, jos molemmat ovat "normaalin rajoissa" (ikä vaikuttaa vain silloin, jos on kasvuiässä tai vanhus).

Luulen, että itse olet aikamoinen haisuli ja et tee muuta kuin solvaat ihmisiä netissä kohentaaksesi liian alhaisen omatuntosi. Ei kukaan ole tässä mitään hyväntekeväisyystyötä ole pyytänytkään ja olisin sellaisen tarpeessa niin osaan kyllä etsiä oikeasta paikasta.

Yleensä salille mentäessä jokaisella naisella on samat tavoitteet eli kiinteyttää lihaksia!!

Yleensä salille mentäessä jokaisella naisella on samat tavoitteet eli kiinteyttää lihaksia!!

Tuosta ei voi kyllä olla samaa mieltä. Lihasten kiinteytystä kun ei ole olemassakaan.

Täältä Pakkikselta löytyy kyllä joka lähtöön hyviä esimerkkejä saliohjelmista, kunhan ensin selvität (itsellesi) mitkä ovat tavoitteesi. Haluatko kasvattaa lihasta vai polttaa rasvaa? Kuuluuko treeniisi muuta liikuntaa? Montako kertaa viikossa käyt salilla ja sopisiko sinulle paremmin koko kroppa kerralla -ohjelma vai useampaan osaan jaettu treeni? Kokeile ensin jotain ohjelmaa esim. aloittelijoiden FAQ -osiolta ja kuullostele vähän aikaa mitä pidät siitä. Sitten voit muokata sitä mielesi mukaan ja tavoitteesikin ehkä selvenevät ajan kuluessa.

Kerralla ei kannata yrittää omaksua kaikkea tietoa mitä löydät, vaan se kertyy pikkuhiljaa. Jostain pitää kuitenkin aloittaa!

Ei nyt aleta täällä tappelemaan, tämä on kuitenkin se paikka, josta ainakin minä haen inspiraatiota ja hymynpoikasia vaikeinakin päivinä. Enkä usko olevani ainoa.

Kukaanhan ei voi toiselle ohjelmaa suunnitella pelkästään noilla tiedoilla. Minulle paras kaverini suunnitteli ohjelman, sitä muokattiin pariin otteeseen, ammatti-ihminen teki toisen, jota muokattiin taas uuden ammatti-ihmisen ja bestiksen kanssa minulle sopivaksi. Kaikille ei vaan kaikki jutut toimi.

Koita treenata viikon aikana jokainen lihasryhmä esim. kerran. Kokeile erilaisia liikkeitä ja selvitä mitkä tehoaa sinulle parhaiten. Treenaa koko kehoa tasapuolisesti. Jonkun ajan kuluttua kerää paperille liikkeet jotka tehoaa, mieti mitkä lihasryhmät tarvii eniten kehittämistä ja mene jututtamaan jotain, joka tietää asioista enemmän. Tee kokeneemman ihmisen avustuksella itsellesi toimiva ohjelma, noudata sitä jonkin aikaa ja katso tuleeko tuloksia.

Oman ohjelmani sinulle antamisesta tuskin on hyötyä, koska se on suunniteltu ihmiselle, jolla on rintalihakset tulehduksen takia treenikiellossa, olkatreeni suunniteltu kiertäjäkalvosimen "ongelmien" ehdoilla, painotettu hauiksia ojentajien kustannuksella ja varottu kuormittamasta paskana olevia polvia laitteissa. Ymmärrät varmaan, ettei se kaikille toimi...

Alku on aina hankalaa, eikä se alun jälkeenkään juuri helpotu :)
Treeni on kuitenkin hauskaa, palkitsevaa ja innostavaa, joten tsemppiä! Kyllä se siitä! Itse voin rehellisesti sanoa, että vielä en tiedä treenaamisesta edes tarpeeksi ja päivä päivältä huomaan tietäväni yhä vähemmän (eli koko ajan tulee lisää kysymyksiä...). Hihasta vaan nykimään fiksumpia ihmisiä, neuvoja saa helpoiten rahalla! Itseopiskelu on kuitenkin ollut hitaudesta huolimatta oma valintani.

Tekemällä ja kokemalla oppii parhaiten, ensimmäinen ohjelma ei välttämättä toimi, pitää vaan jaksaa yrittää uudestaan!

Luulen, että itse olet aikamoinen haisuli ja et tee muuta kuin solvaat ihmisiä netissä kohentaaksesi liian alhaisen omatuntosi. Ei kukaan ole tässä mitään hyväntekeväisyystyötä ole pyytänytkään ja olisin sellaisen tarpeessa niin osaan kyllä etsiä oikeasta paikasta.

HÄH?? Siis pyysit tekemään jonkuun tekemään ohjelman ja se kun ei onnistu niin.... Oma aloitteisuutta pliis.

Ps. Ja itselläni on tavoite kasvattaa lihasmassaa.

viuviu ja väyväy

Luepa vähän pakkista. Täällä on hirmuisesti tietoa, ja myös erittäin paljon "tehkää mulle treeniohjelma" -aloituksia. Anteeksi vain, mutta tuollainen aloitus kertoo asenteesta, joka ei lupaa kovin hyvää menestystä treeniuralle. Tietoa on syytä hankkia itselle, paljon, että voi sen todella sisäistää. Sitten täytyy vielä ihan itse treenatakin.

Täällä on myös erittäin paljon valmiita treeniohjelmia nähtävissä (kuten muuallakin netissä).

Ai niin, ja minun tavoitteeni on saada nyt ensin kadonnut kunto takaisin ja sen jälkeen katsoa, minkä verran painoja saan liikkeelle.

Voi jumaliste, on tämäkin. Itkeäkö vai nauraa?! En oikein tiedä...

Ihanko oikeasti eräs ajattelee Pakkiksen olevan jonkinlainen joutilaiden meedioiden bodyboozingsociety? Ja pitääkö siitä sitten ottaa nokkiinsa, jos muistutetaan muutamista pikkujutuista jotka ohjelmaa laadittaessa ovat tarpeen - tavoitteet, kuinka usein salille jne. ???

Omalla salillani ohjelman saa kun pyytää. Ilmaiseksi. Aloittelijana olisin sellaisesta jopa maksanutkin.

Vai että jokaisen naisen tavoitteena on kiinteyttää lihaksia? Ollaanpa sitä nyt niin varmaa, että. En kuitenkaan itse tyydy mokoman mahdottomuuden tavoitteluun, kun voin hakea salilta massaa ja voimaakin :evil: . Että sellattis. Joka tapauksessa, usko tai älä, punttimimmit ovat ihan mukavaa porukkaa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Että sellattis. Joka tapauksessa, usko tai älä, punttimimmit ovat ihan mukavaa porukkaa.

:offtopic: Hassua, mulle tuli ihan tää sama ajatus mieleen. Itse, kun sitä uskaltautuu kysymään mitä erinäisempiä asioita täällä, saaden niihin vastauksia. Ehkäpä se on asennoitumiskysymys ja tyyli millä kysymykset esittää... Huomaa ettei Sara ole kamalasti tutustunut yleiseen tapaan tällä palstalla. Ihan mukavia mimmejä me ollaan ja halutaa toisillemme parasta.

Vai että jokaisen naisen tavoitteena on kiinteyttää lihaksia? Ollaanpa sitä nyt niin varmaa, että. En kuitenkaan itse tyydy mokoman mahdottomuuden tavoitteluun, kun voin hakea salilta massaa ja voimaakin :evil: .

Amen to that, sister! :kippis1: :D

... jos nyt kuitenkin jotain neuvoa antaisin ketjun aloittajalle, niin luepa ihan ensi töiksesti huolellisesti ja ajatuksen kanssa läpi mimmipuolella stickynä oleva ketju "Mimmien treeniohjelmat". Ja jos sen jälkeen jäi/siitä ketjusta heräsi joitakin kysymyksiä, niin toki voit niitä esittää, vaikkapa juurikin tuossa ko. ketjussa :)

:eek: mikäs ihmeen kiukku päivä tääl on meneillään...en nyt tiedä että eikö mulla näy kaikki alkuperäisen postaajan postaukset mut mun mielestä oli aika kovasti "sanottu/tokaistu/kommentoitu" ihan tavallista kysymystä jonka aloittelija voi kysyä...heti suorilta käsin :eek: sitä kritiikkiäkin voi toki antaa rakentavasti..eikä vedellä herneitä nokkaan vaikka joku nyt vahingossa ei osaa "sanastoa" ja haluaa "kiinteyttää lihaksiaan" :rolleyes: Ei nyt pelotella uusia tyttöjä pois :lol2:

Luulen, että itse olet aikamoinen haisuli :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: pikkusenku repesin tolle lauseelle eihän tollasta voi sanoa...haisuli :lol2: :lol2: ..anteeksi :offtopic:

:eek: mikäs ihmeen kiukku päivä tääl on meneillään...en nyt tiedä että eikö mulla näy kaikki alkuperäisen postaajan postaukset mut mun mielestä oli aika kovasti "sanottu/tokaistu/kommentoitu" ihan tavallista kysymystä jonka aloittelija voi kysyä...heti suorilta käsin :eek: sitä kritiikkiäkin voi toki antaa rakentavasti..eikä vedellä herneitä nokkaan vaikka joku nyt vahingossa ei osaa "sanastoa" ja haluaa "kiinteyttää lihaksiaan" :rolleyes: Ei nyt pelotella uusia tyttöjä pois :lol2:

Mulla ei ainakaan ollu tarkotus ketään pelotella minnekään, mutta olisi kyllä aika hyvä jos viitsisi itse lueskella noita vanhoja postauksia... Joku on jokatapauksessa jo aiemmin nähnyt "vaivaa" ja koonnut paljon hyviä ohjeita niihin. Varmasti sisäistää itsenäisesti enemmän asioita, kun kysyisi ilman tarkempaa tutkintaa kaikki mieleen putkahtavat asiat (useisiin kyllä löytyy vastaukset palstalta kunhan käyttää haku-toimintoa).

Ja ilman muuta vaan Sara kyselet jatkossakin asioista, jos et johonkin löydä vastausta.:)

Tokihan jokaisen täytyisi pyrkiä oma-aloiteisuuteen ..en minä sitä..mutta aina ei ehkä huomaa toimia näin... varsinkin jos on aloittelija eikä niin hirveästi tällaisilla palstoilla pyörinyt...Sinähän (siru :) ) olitkin ohjeistanut MITEN löytää palstalta tietoa...

Lähinnä tätä vastausta tarkoitin... joka oli 2. vastaus aloittelijalle..ja aika töykeä mun mielestä...

Lähinnä tätä vastausta tarkoitin... joka oli 2. vastaus aloittelijalle..ja aika töykeä mun mielestä...

Mielestäni töykeyteni oli täysin aiheellista. Fiksu aloittelija nettipalstalle tullessaan ensin lukee melko kauan, mitkä ovat "talon tavat" ja ylipäänsä yrittää itsekin hankkia tietoa aiheesta. Sitten voi kysyä, jos on vielä jotain epäselvää.

Näitä aloittajan tapaisia vain näkyy niin paljon erilaisilla urheilupalstoilla; tehkää kaikki työ puolestani, kun itse olen niin aloitekyvytön, etten viitsi nähdä yhtään vaivaa. KaikkiMulleHeti -asenne paistaa läpi. Treenaaminen kuitenkin vaatii pitkäjänteisyyttä, joten sen opettelun voi aloittaa sitten saman tien. Esimerkiksi hankkimalla itse tietoa eikä odottamalla, että joku pureskelee ruoankin valmiiksi.

Mä nyt en oikeen ymmärrä tällaista negatiivis sävytteistä asennetta..että "opetella talon tavoille" ennen kuin VOI ja ON LUPA kysyä mitään :eek: aika "sotilaallinen" ajatusmalli...
Tottahan on että on suositeltavaa että porukka selaisi palstaa ennen kuin kysyy kaikkea mieleen juolahtavaa MUTTA kuten jo aikaisemmin totesin että jos joku ei hirveesti ole tällaisilla palstoilla pyörinyt niin jopa hakujen käyttö voi olla uutta...ja tämän takia mun mielestä on suositeltavampaa nätisti ohjeistaa uusia kuin teilata saman tien uusavuttomiksi...eikö totta?
Kaikkihan me joskus ollaan oltu aloittelijoita jossakin ja voin vannoa että silloin on opastus tuntunut kivemmalta kuin suora teilaus; et hei miksi et ota ensin kaikkee selväksi ennen kui tuut kysymään mitään...
Mulle on jopa kunnia kysymys yrittää auttaa jos joku mun apua/neuvoa tarvii,sillä se mikä minulle on itsestään selvyys, ei välttämättä ole muille niin yksinkertaista...

Mie kyllä mielelläni teen muille näitä treeniohjelmia, mutta valitettavasti en ymmärrä mitä tuo lihasten kiinteyttäminen tarkoittaa niin en valitettavasti voi auttaa. Mikäli tavoitteena olisi saada massaa, voimaa tai laihtua, niin jotain vinkkiä voisin antaa, mutta lihasten kiinteytys... Ei onnistu. Sori.

Tavoitteena minullakaan ei siis ole lihasten kiinteyttäminen, ei ole koskaan ollutkaan, vaan voimanostoa tässä yritellään kovasti.

Latest posts

Back
Ylös Bottom