Treenin vaikutus nesteiden kertymiseen ja painoon...

Heissan. Kuinka paljon teillä muilla treenaus kerryttää nesteitä kroppaan ja heitättää aamupainoa ylöspäin? Voiko siihen vaikuttaa ravinnolla ja jos niin miten?

Mä pidin treenitaukoa melkein pari viikkoa ja nyt oikeastaan tämä oli ensimmäinen kokonainen viikko jolloin treeniä tuli normaalisti (ti 45 min juoksua+30 min kahvakuulahiit, ke 60 min juoksua ja eilen torstaina sama setti kuin tiistaina). Maanantaista tähän päivään toista kiloa lisää.

Onko joku selvittänyt kerääkö nimenomaan voimatreeni vai tuo aerobinen noita nesteitä? Sikälihän asialla ei ole suurta merkitystä. Punnituspäivän vaihdoin nyt perjantaista lauantaille koska perjantaina on lepopäivä. Yritän tässä alkukesän törttöilyjen seurauksia pudotella pois...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ainakin isojen lihasryhmien treenit, kuten jalat ja selkä, kerryttää nestettä kroppaan.. Lähiaikoina olen opetellut vaakavapaata elämää, mutta aiempien havaintojen mukaan ainakin nämä treenit nostaa painoa n. 1-2 kiloa. Sulla varsinkin tauon jälkeen, voi hyvin nyt nuo juoksulenkit varsinkin keräillä nestettä jalkojen isoihin lihaksiin. Aloitit myös aika rajulla setillä, jos kolmeen päivään painelit menemään 5 treeniä, joten ei ihmekään, jos nesteitä kertyy :) Reippaasti vettä koneeseen ja lihashuoltoa, niin äkkiä tasaantuu.

voi kyllä vaan, kerryttää ja paljon! parin päivän lepo tekee kummia ja nesteet lähtee veke :) mä koitan juua paljon vettä ja vihreetä teetä, otaa rennosti ja syödä puhtaasti.

Kierron vaiheesta riippuu, mutta kyllä jumppa kilon pari tuo. Kreatiini vähän myös. Eikä todellakaan tarkoitus estää nesteitä tulemasta, koska vahva keho ei ole kuiva. Sehän on siistiä kun tuntuu että perse ja reidet ei mahdu housuihin ja olkapäät pullistelee. Kukaan muu ei tosin huomaa eroa. :D

Kiitos vastauksista! Joo, näinhän tämä menee! Mulla tulee tuota aerobista+ lihaskuntoa aika vakiosettinä, lepopäiviä olen yrittänyt nyt opetella pitämään. Kuten tänään. Vain työmatkakävelyä reippaasti 2x 15 min ja illalla marjametsässä poikkean että on viikonlopuksi tuoreita puolukoita :D

Kova jalkatreeni antaa seuraavana päivänä itselle helposti + 2kg vaakalukemaan. Saman tekee myös rankka spinning. Joten mielestäni treenin laadulla ei ole väliä vaan nimenomaan sen rasittavuudella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom