Treenin jälkeinen rasvanpoltto

Itellä tulee dietillä tehtyä noin.. Kyllähän siinä rasvat tirisee, muttei välttämättä kasvun kannalta mitään parasta ;P

Asiasta on ollu paljon puhetta aikoinaan ja muistaakseni yleinen suuntaus on ollut että ei siitä ainakaan haittaa ole ellei nyt halua olla sikabulkilla.

Itse olen ottanut nyttemmin treenit päälle aina tollasen 15-20min sotkemisen tai soudun. Eipä ny ainakaan tää mies ole sen riisitautisemmaksi muuttunut. Rasvaa on ehkä hitunen lähteny tässä ajan kuluessa.

kehonrakentaja sanoi:
Elikkä onko suositeltavaa kovan treenin jälkeen jäädä esimerkiksi polkemaan pyörää 20-30 minuutiksi ? onko hyötyä? syökö treenin tehoja.

On yleinen käsitys / tieto, että rasva-aineenvaihdunta on vilkkaimmillaan kun harjoutus kestää yli 30 minuuttia. Kun treenin jälkeen aletaan polkemaan, hyödynnetään juuri tätä ominaisuutta. Koko poljennan ajan rasva palaa.

Mulla ainakin jalkapäivänän tollanen 10 min kevyt polkeminen nopeuttaa palautumista. Sitä pidempiä en tee punttipäivinä, aerobiset erikseen.

m80 sanoi:
Rasva palaa & Katabolia jyllää! Tämän takia suosin aamuaerobisia.

Ja kun puhutaan esim. 20-30 minuuttia kestävästä aerobisesta, niin jopas taas kerran katabolia jyllääkin.

Miksi muuten mielestäsi aamuaerobinen on vähemmän katabolista?

rafael30 sanoi:
Ja kun puhutaan esim. 20-30 minuuttia kestävästä aerobisesta, niin jopas taas kerran katabolia jyllääkin.

Miksi muuten mielestäsi aamuaerobinen on vähemmän katabolista?

Threadin aloittaja kysyi onko suositeltavaa jäädä polkemaan pyörää kovan treenin jälkeen.

Käsittääkseni kovan treenin jälkeen elimistössä on katabolinen tila, joka luonnollisesti pitkittyy, jos treenin päälle vielä poljetaan kuntopyörää. Palautusjuomaakaan kun tuossa välissä ei rasvanpolton kannalta ole ilmeisesti suositeltavaa nauttia. Joten pitkittyyhän se... vai ollaanko asiasta eri mieltä? Jokaisella on luonnollisesti oikeus polkea sitä pyörää treenin päälle niin paljon kuin haluaa. Itse ainakin koen natutreenaajana katabolian välttelemisen vähintään yhtä tärkeäksi kuin anabolian tavoittelemisen.

Aamuaerobinen täysin mutua. Olen elänyt siinä uskossa, että yöunien jälkeen elimistössä ei olis niin kova katabolia kuin treenin jälkeen.

Pitkittyyhän se katabolia siinä, mutta katkeaa saman tien kun palautumisjuoma heitetään naamariin. 20-30 minuutin kataboliasta nyt ei kannata olla hirvittävän huolestunut, etenkin kun tuo köykäinen aerobinen nopeuttaa palautumista ja potkii aineenvaihduntaa kyllä vielä palautumisjuoman jälkeenkin, vaikka varsinainen rasvanpoltto siinä samalla katkeaakin. Heikki772 tuossa mainitsikin rasvanpolton olevan tehokasta treenin jälkeen.

Itsellä tuo treenin "raskas osa" ei kestä nykyisellään juurikaan koskaan yli 40 minuuttia, joten en ole nähnyt haitalliseksi ottaa siinä lopussa pientä aerobista, vaikka massakaudella olenkin. Ei sitä kuitenkaan mainittavasti kasva, vaikka sen palautumisjuoman nappaisikin 20 minuuttia aikaisemmin, kuitenkin rasvan kertymistä pidemmällä aikavälillä uskon tuon tavan hillitsevän.

Aamuaerobinen on ihan jees jos sitä kestää tehdä, mutta massakaudella koen siitä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.

rafael30 sanoi:
Itsellä tuo treenin "raskas osa" ei kestä nykyisellään juurikaan koskaan yli 40 minuuttia, joten en ole nähnyt haitalliseksi ottaa siinä lopussa pientä aerobista, vaikka massakaudella olenkin. Ei sitä kuitenkaan mainittavasti kasva, vaikka sen palautumisjuoman nappaisikin 20 minuuttia aikaisemmin, kuitenkin rasvan kertymistä pidemmällä aikavälillä uskon tuon tavan hillitsevän.

Aamuaerobinen on ihan jees jos sitä kestää tehdä, mutta massakaudella koen siitä olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.

No mulla kestääkin treenit sen 60 - 75min. Massakaudella teen aerobisia aika harvoin ja silloinkin lähinnä iltaisin kävelylenkkejä.

No mä vedän treenin jälkee, tai oikeestaan joka päivä koiraa kävelyttäessä sellasen 45min hölkkä lenkin. En oo huomannut et vaikuttais kasvuun, mutta ei rasvakaan ole palanut(tai ei ainakaan viä näy)...mutta kunto on kohonnut todella nopeasti. Suosittelen, mut vamraan sellanen 20-30min ois se paras mahdollinen lihasten kasvun kannalta.

Back
Ylös Bottom