Treenin jälkeen karsea jalkasärky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tupu08
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietääkö joku, mistä tulee hirvittävä koko päivän kestävä jalkasärky koko jalkaan? Se tulee kaikesta aerobisesta eli tanssitreenin ja lenkkeilyn jälkeen. Tai ihan niin arkisen asiankin takia, kuin kotona tekemäni siivouksen jälkeen (normisiivous).
Auttaisikohan siihen magnesium?
En ole mikään kuntosalihirmu, mut treenaan 3-4 kertaa liikuntaa viikossa. Tanssi on mulle rakkain treeni, sitten bodypump, bodybalance yms. Mut näistä balancesta ja pumpista ei tule mitään kipuja jalkoihin.
Sori, jos kyselen itsestäänselvyyksiä...:dance:

Selventäisi paljon jos kertoisit että onko kipu lihaksissa vaiko muualla? Ja miten kipu alkaa? Onko vain toisessa jalassa jne....

ikääkään et kertonut. ainekin vanhemmiten voi suonet tukkeutua vaikka kolesterolista ja aiheuttaa hapenpuutetta jalkoihin. lisää aiheesta googlettamalla katkokävelystä.
voisiko olla joku paha jumi jaloissa joka estää verenvirtausta?

Jalkasärky

Selventäisi paljon jos kertoisit että onko kipu lihaksissa vaiko muualla? Ja miten kipu alkaa? Onko vain toisessa jalassa jne....

Kyllä se kipu on mielestäni lihaksessa, ei ainakaan nivelissä tai luussa. Jalat vaan pakottavat ja särkevät niin, että meinaa mennä hermo. Ja silloin kun särky alkaa treenin jälkeen niin en enää voi tehdä mitään muuta koko päivänä kuin levätä ja ottaa särkylääkettä. Menee koko päivä pilalle.
Joku toinen tuossa kyseli ikääni ja onhan sitä kertynyt yli 50 vee, vaikkakin mielestäni olen vielä hyväkuntoinen muuten. Olisikohan sitten jotain tukoksia jaloissa.... apua, ei ole vanhaksi tulemista.Suonikohjuja minulla ei ole, ainakaan näkyvissä. Painoa on liikaa noin 8 - 10 kiloa. Koko ajan on painonhallinta ja kunnon kohennus menossa..:whip:

Särky jaloissa

ikääkään et kertonut. ainekin vanhemmiten voi suonet tukkeutua vaikka kolesterolista ja aiheuttaa hapenpuutetta jalkoihin. lisää aiheesta googlettamalla katkokävelystä.
voisiko olla joku paha jumi jaloissa joka estää verenvirtausta?
Hei, kiitos vastauksistanne. Tuossa jo vastailinkin, että ikää on todella jo hieman yli 50 vee, vaikkakin olen aina liikkunut, mutta jalat ovat tuottaneet näitä kipuja jo 35-vuotiaasta lähtien. Nyt kun olen taas aktiivisesti kuntoillut ja laihduttanut runsaasti, niin kipu on hieman hellittänyt, ja kunto noussut.Mutta vieläkin siis kovan aerobisen treenin jälkeen alkaa tämä sietämätön kipu. Olet varmasti oikeassa, tukos hapen saannissa voisi selittää sen, että yleensäkään en jaksa kauaa yhtämittaista aerobista treeniä jalkojen päällä, spinning ei aiheuta tätä ongelmaa, mutta esim bodycombat tai bodyspteppi ei onnistu. Tanssia rakastan ja en haluaisi luopua tanssitreeneistä (kuntobaletti, lattarit ja aerodance)... Pitänee mennä tarkastamaan ne kuuluisat kolesteroliarvot, mulla ei ole hajuakaan siitä, mitä ne voisivat mulla olla...:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom