Treenimotivaation kohottamiskirjoja?

Eli etsinnässä on kirjoja, jotka jollain tapaa nostaisiivat motivaatiota treenaamiseen. Ei siis mitään treenioppaita, vaan tosiaakin "oikeita" kirjoja, joissa joko päähenkilö kova punttailemaan, tai jotka jotenkin muuten vaan saavat punttikärpäsen pistämään persuuksiin. Tässä nyt kun on asenne ollut aika hukassa treenaamisen suhteen jo pidemmän aikaa, niin pitää jostain koittaa ammennettua pientä kimmoketta taas punttisalin suuntaan. Ainoat mitä tähän mennessä on vastaan tulleet on Halmeen kirjat, jotka aikoinaan toivat kummasti potkua treeniin.

Käsittämätöntä muuten kuinka paljon sillä voi olla merkitystä omaan elämänasenteeseen mitä kirjoja kulloinkin lukee. Mulla aina kun alkaa lukea esim Reijo Mäen Vares-kirjoja, niin seuraavat viikonloput tämä poika onkin sitten paikallisissa ravitsemusliikkeissä keskitettyä hauiskääntöä tekemässä puolen litran tuopilla. Jotenkin sitä imee vähän liiaksi vaikutteita noista opuksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö riitä ,että katsoo itseään peilistä :D . Mulla toimii, sitten jaksaa taas veivata salilla :whip:

Teurassika sanoi:
Käsittämätöntä muuten kuinka paljon sillä voi olla merkitystä omaan elämänasenteeseen mitä kirjoja kulloinkin lukee. Mulla aina kun alkaa lukea esim Reijo Mäen Vares-kirjoja, niin seuraavat viikonloput tämä poika onkin sitten paikallisissa ravitsemusliikkeissä keskitettyä hauiskääntöä tekemässä puolen litran tuopilla. Jotenkin sitä imee vähän liiaksi vaikutteita noista opuksista.

Lopeta, hyvä ihminen, lukeminen!

Ei se yhtäkkinen inspiraatio tai motivaatio ole mitenkään hyödyllistä. Siit' seuraa vaan jojo-efektiä. Jollei ole sellaista himoa ja sitoutumista punttailuun että jaksaa käydä salilla jatkuvasti, kannattaa etsiä joku laji jota oikeasti himoittaa tehdä.

Ekstramotivaationa Arnoldin Pumping Iron-elokuva, kirjoja ei mieleen tule muita kuin treenikirjoja.

Muscle by Samuel Fussell
Muscle (Jon Hotten)
Gorilla Suit (Bob Paris)
Flex-ability by Flex Wheeler

Jaa-a. Eikös se Thomas Harrisin Punainen Lohikäärme kirjan sarjamurhaajapsykopaatti kolistellut painoja. Ja teki vielä uuden ennätyksenkin "lohikäärmeen" avulla.

Tai älä sittenkään lue sitä:D

Teurassika sanoi:
Ei siis mitään treenioppaita, vaan tosiaakin "oikeita" kirjoja, joissa joko päähenkilö kova punttailemaan,

Jari Tervon Taksirengin rakkaus, tosin kyykyssä se tekee vaan hyppelyitä 50 kg:llä, eli Jartsalla ei ollut oikein oman käden tietoa kunnon painoista, jotka ois vaadittu uskottavuuden nimissä.

Bret Easton Ellis: American Psycho.
Päähenkilö käy ahkerasti salilla, erityisesti Stair Masters kone on tärkeä.
Kirjasta saat muutenkin hyviä vaikutteita.
"There's no use in denying it: this has been a bad week. I've started drinking my own urine."

RRKalle sanoi:
Ei se yhtäkkinen inspiraatio tai motivaatio ole mitenkään hyödyllistä. Siit' seuraa vaan jojo-efektiä. Jollei ole sellaista himoa ja sitoutumista punttailuun että jaksaa käydä salilla jatkuvasti, kannattaa etsiä joku laji jota oikeasti himoittaa tehdä.

Tässä nyt on hakusessa sitä kipinää mikä sytyttäisi taas samanlaisen innostuksen päälle mitä joskus oli aikoinaan, kun toi salille pääsy oli parasta mitä pystyi tekemään yksikseen pitämättä munaa kädessä. Sitä jatkui aikonaan tollaisen viitisen vuotta, ja sit alkoi pikkuhiljaa homma kusemaan. Ehkä suurimpana syynä tähän oli että aloin silloin salin valvojaksi. Kyseessä oli siis tollainen pieni vapaaehtoisvoimin pyöritettävä punttikoppi. Ja kun kerran oli homman ottanut vastaan niin tarkoitti myös sitä että sinne on mentävä ovet avaamaan ja lippuja myymään silloin kun oli oma vuoro, vaikkei itseä kiinnostaisi sinä päivänä pätkääkään. Siitä alkoi siis tulla tuollaista pakollista toimintaa, mikä alkoi sitten pikkuhiljaa jo ketuttamaan. Pakollisuus tekee suurimmastakin nautinnosta riippakiven.

Lopetin sit tuon valvomishomman, aivan liian myöhään, sillä siinä vaiheessa oli oli jo mun tiukka treenausasenne, mikä mulla oli aina ennen ollut tavaramerkkinä, hävinnyt kokonaan. Se oli helpottava juttu kun ei enää tarvinnut(!) mennä salille, vaan sai pitkästä aikaa tehdä mitä itse halusi(?). Koko hommaan oli tullut vastenmielinen pakkopullan maku.

Mitään muuta vastaavaa intohimoa, en tuon tilalle keksinyt, ja sitten alkoi viina tulla kuvioihin mukaan yhä enenevissä määrin, mitä ennen en montaakaan kertaa vuodessa ottanut. Nyt tässä olen vuoden verran elänyt tuota huuruista ja rappiollista elämää. Ajanjaksoon mahtuu ehkä kaksi kuivaa viikonloppua, syömiset olleet koko ajan ihan mitä sattuu ja salilla on tullut käytyä vähän jumppaamassa muodon vuoksi ehkä kerran pari viikossa. Tuloksena tästä paino tippunut parikymmentä kiloa ja tulokset jotain 20-30%.

Nyt alkaa olla sellainen tunne että tuota soppaa on nyt riittävästi otettu vähän ajan tarpeiksi, ja voisi tuohon urheiluun panostaa taas enemmän. Ja siis aiheeseen sopivaa luettavaa sen vuoksi hakusessa.

Robert B Parkerin Spenser-kirjat.Dekkareita joissa nyrkkeillään sekä nostetaan puntteja,kirjat paljon parempia kuin TV-sarja.

Mulla ainakin toimii kun menen vaa'alle tai peilin eteen. Taikka ajattelin mun ihastusta. Ei se voi rakastua muhun kun olen tällänen helvetin säkki.

Teurassika sanoi:
Lopetin sit tuon valvomishomman, aivan liian myöhään, sillä siinä vaiheessa oli oli jo mun tiukka treenausasenne, mikä mulla oli aina ennen ollut tavaramerkkinä, hävinnyt kokonaan. Se oli helpottava juttu kun ei enää tarvinnut(!) mennä salille, vaan sai pitkästä aikaa tehdä mitä itse halusi(?). Koko hommaan oli tullut vastenmielinen pakkopullan maku.

Mitään muuta vastaavaa intohimoa, en tuon tilalle keksinyt, ja sitten alkoi viina tulla kuvioihin mukaan yhä enenevissä määrin, mitä ennen en montaakaan kertaa vuodessa ottanut. Nyt tässä olen vuoden verran elänyt tuota huuruista ja rappiollista elämää. Ajanjaksoon mahtuu ehkä kaksi kuivaa viikonloppua, syömiset olleet koko ajan ihan mitä sattuu ja salilla on tullut käytyä vähän jumppaamassa muodon vuoksi ehkä kerran pari viikossa. Tuloksena tästä paino tippunut parikymmentä kiloa ja tulokset jotain 20-30%.

Nyt alkaa olla sellainen tunne että tuota soppaa on nyt riittävästi otettu vähän ajan tarpeiksi, ja voisi tuohon urheiluun panostaa taas enemmän. Ja siis aiheeseen sopivaa luettavaa sen vuoksi hakusessa.

Heei! Sähän puhut kuin mun suustani.:kippis1:

Mun motivaationi on kylläkin löytynyt ihan hiljattain. Rakennusaineet sali-intoon oli kimmoke tyttöystävältä(se on ehkä pahin terveysfriikki ikinä ja hillitön punttisrotta) ja treenikaveri, joka ei vaan pulise ja valita vaan treenaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom