treenien uudelleen aloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tipsu
  • Aloitettu Aloitettu
juu taukoa ollut treenauksesta jo vuosi raskauden takia. sektio tehtiin noin puolivuotta sitten. millon uskallan arven vuoksi aloittaa uudelleen treenit? itse ajattelin että ens vuoden tammikuussa...

Liikunta tekee paranemisen kannalta oikein hyvää, kunhan aloittaa rauhallisesti vaikka kävelyllä. Ilmeisesti olet näin tehnytkin? Paraneminen on yksilöllistä ja sitä omaa fiilistä on syytä kuunnella. Jos haava on parantunut ja voit hyvin, niin ei muuta kuin treenaamaan vaikka heti, mutta varovasti tunnustellen.

Mulle lääkäri kehoitti jälkitarkastuksessa aikoinaan, että 4kk synnytyksestä olisi hyvä odottaa ennen kunnon salitreenin aloittamista. Paraneminen eteni ihan normaalisti. Kävin kyllä testailemassa vähän aiemminkin, mutta ihan kevyesti vain.

Hei.. Olisin kanssa tiedustellut lapsellisten mimmien vatsalihastreeniä tai lähinnä niiden joilla sektio takana.. omasta sektiosta on nyt reilu 4kk ja salilla tehnyt jalkojen nostoja jne ja tuntuu noistakin alavatsa tulevan vielä kovin kipeäksi.. Mietin koska uskallan ottaa voimapyörätreenin kuvioihin vai repeekö sisuskalut.. Tarttis saada vatsa edes jonkinmoiseen kondikseen 3 kuukaudessa.. ja läskiä ei hirveästi ole.kiinteyttä vatsaan saisi tulla kun lihakset jotenkin niin löysät ja pullottaa..

Mulla ei omakohtaista kokemusta ole sektiosta tai raskaudesta, mutta jotain tiedän kuitenkin aiheesta kun lääketiedettä opiskelen. Sanoisin, että älä tee mitään, mikä tuntuu pahalta. Iho on varmasti tässä vaiheessa ihan ok, mutta kohdun kudosten vahvistuminen ottaa aikansa. Lähde ihan pikkuhiljaa liikkeelle, tasaisia liikkeitä, ei mitään kovin repivää tai räjähtävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom