Treenien jaksotus/lepopäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Mä olen tähän asti käynyt salilla 4krt/viikko, mutta ensi kuussa aloitan itsepuolustusharrastuksen (Krav Maga), joten ajattelin kysellä neuvoa kokeneemmilta.
Eli miten olette jaksottaneet ip-treenit ja salilla käymisen, niin että molemmissa tapahtuu kehitystä, mutta levätäkin ehtii?
Krav Maga treenit on ainakin peruskurssilla 2krt/viikko.

Treeniä, eikä mitään muuta

training_day sanoi:
Mä olen tähän asti käynyt salilla 4krt/viikko, mutta ensi kuussa aloitan itsepuolustusharrastuksen (Krav Maga), joten ajattelin kysellä neuvoa kokeneemmilta.
Eli miten olette jaksottaneet ip-treenit ja salilla käymisen, niin että molemmissa tapahtuu kehitystä, mutta levätäkin ehtii?
Krav Maga treenit on ainakin peruskurssilla 2krt/viikko.

Muistelen että tuossa 17-19 v. iässä oli niin että viikossa aikidoa 3 treeniä, jujutsua 2, punttiksella 2-3 kertaa, illalla ukemitreenit lautalattialla ja keppitreeniä 1-2h päälle. Arvaa väsyttikö :-)

Jos haluaa jotain uutta oppia, niin ainahan siihen liittyy jostain luopuminen.
Eikä 4 kert. punttista viikossa ole tarpeen voiman/massan kasvattamiseen, sanoo mun 140kg järkälekaveri. Eli keskity tuohon uuteen juttuun ihan rauhassa ja anna sen ( ja toivottavasti elämässäsi on jotain muutakin ) määrätä tahti.
- Avilla -

Meikäläinen on pyöritelly tässä nyt semmosta 3-4krt viikossa puntille ja 3-4x viikossa Hapkido treeneihin ja ihan hyvin on toiminu. Yks lepopäivä per viikko eli samalle päivälle menee välillä mutta ei haittaa jos on esim. vapatreenit joissa voi sitten veivata tekniikkaa omaan tahtiin, tai muutenvaan tekniikkapainoset harjotukset. Se tietysti pitää ottaa vaan faktana että aina on on joku lihasryhmä aika heikossa hapessa kun treenaillaan mutta eipä tuo paljon menoa oo haitannu. Oppiipahan potkimaan mahd. energiataloudellisesti jos on edellisenä päivänä käyny kyykkäämässä ja sitten pitäs jotai kiertopotkuja heitellä :D
Toisaalta luulen että homma vaatii vähän pohjakuntoa , enkä tiedä minkälainen harjoitustausta threadin perustajalla on. Kannattanee kuitenkin lähteä aika kevyesti liikenteeseen uuden lajin ehdoilla ja kattella ja sovitella sitä punttitreeniä siihen rinnalle ihan omien tuntemuksien mukaan.

Laiffah sanoi:
Meikäläinen on pyöritelly tässä nyt semmosta 3-4krt viikossa puntille ja 3-4x viikossa Hapkido treeneihin ja ihan hyvin on toiminu. Yks lepopäivä per viikko eli samalle päivälle menee välillä mutta ei haittaa jos on esim. vapatreenit joissa voi sitten veivata tekniikkaa omaan tahtiin, tai muutenvaan tekniikkapainoset harjotukset. Se tietysti pitää ottaa vaan faktana että aina on on joku lihasryhmä aika heikossa hapessa kun treenaillaan mutta eipä tuo paljon menoa oo haitannu. Oppiipahan potkimaan mahd. energiataloudellisesti jos on edellisenä päivänä käyny kyykkäämässä ja sitten pitäs jotai kiertopotkuja heitellä :D
Toisaalta luulen että homma vaatii vähän pohjakuntoa , enkä tiedä minkälainen harjoitustausta threadin perustajalla on. Kannattanee kuitenkin lähteä aika kevyesti liikenteeseen uuden lajin ehdoilla ja kattella ja sovitella sitä punttitreeniä siihen rinnalle ihan omien tuntemuksien mukaan.

On mulla peruskunto ihan ok, vajaat kymmenen vuotta tuli pelattua salibandyä ja sen lisäksi lenkkeiltyä. Nyt olen vaan vaihtanut lenkit kävelysellaisiin ja salibandytreenit punttisalitreeneihin :)
Toi Krav Maga tulee sitten ihan uutena juttuna, eli kamppailulajipohjaa ei ole lainkaan.

Olen täs harrastanut krav magaa kaksi vuotta, ja punttisalia noin neljä vuotta. Maga harjotukset kolmesti viikosta, ja puntilla käyn myös kolmesti viikossa. Esim: magaa tiistai, perjantai ja sunnuntai. Punttia maanantai, keskiviikko, perjantai/lauantai. Lenkillä KOITAN käydä 1-2 kertaa viikossa, että tulee kestävyyttäkin vähän treenattua. Sen teen aina ennen krav maga treenejä...... jos vaan jaksan......

Thomas84 sanoi:
...Lenkillä KOITAN käydä 1-2 kertaa viikossa, että tulee kestävyyttäkin vähän treenattua. Sen teen aina ennen krav maga treenejä...... jos vaan jaksan......

Joo, tuon puntin vääntämisen ja lajitreenin lisäksi 1 tai 2 kertaa viikkoon sellaista todella nöyrää, pitkäkestoista, alhaisen sykkeen (120 - 140) lenkkiä on kova juttu.

Kaasinen sanoi:
"Joo, tuon puntin vääntämisen ja lajitreenin lisäksi 1 tai 2 kertaa viikkoon sellaista todella nöyrää, pitkäkestoista, alhaisen sykkeen (120 - 140) lenkkiä on kova juttu."

Oli näköjään hymiö ihan eri paikassa kuin piti....... siis toihan nyt oli ihan läppä.
Varmaan viitsin vetää vielä viikossa kolmen lajitreeni kerran ja kolmen puntti kerran jälkeen pari juoksulenkkiä..... =DDDDDDD
Olisihan toi aerobinen kuntoilu pirun hyvää, mutta rajansa kaikella HALOO!

Thomas84 sanoi:
Oli näköjään hymiö ihan eri paikassa kuin piti....... siis toihan nyt oli ihan läppä.
Varmaan viitsin vetää vielä viikossa kolmen lajitreeni kerran ja kolmen puntti kerran jälkeen pari juoksulenkkiä..... =DDDDDDD

Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Palauttava lenkki 1-2 kertaa viikossa matalalla sykkeellä ei ole mitenkään ennenkuulumatonta. Riippuu tietenkin miten tosissaan homman ottaa.

_

Thomas84 sanoi:

Pointti on se, että lajissasi tulee normaali treeneissä perusvoimaa sekä anaerobista kestävyyttä ja ihan kunnon hapenottoakin mattoväännössä. Mikä puuttuu on juuri palautumista parantava, pälliä, peruskestävyyttä ja sidekudoksia kehittävä matalan sykkeen pitkäkestoinen rasitus. Sinuna ottaisin yhden punttitreenin pois ja pari juoksua tilalle. Idea on tosiaan pitää syke matalalla, joten ei rasita pahasti.

Kun tuota vedät pari kertaa viikkoon kuukauden ajan niin huomaat mistä puhun.

Kaasinen sanoi:
"Pointti on se, että lajissasi tulee normaali treeneissä perusvoimaa sekä anaerobista kestävyyttä ja ihan kunnon hapenottoakin mattoväännössä. Mikä puuttuu on juuri palautumista parantava, pälliä, peruskestävyyttä ja sidekudoksia kehittävä matalan sykkeen pitkäkestoinen rasitus. Sinuna ottaisin yhden punttitreenin pois ja pari juoksua tilalle. Idea on tosiaan pitää syke matalalla, joten ei rasita pahasti."

Ai et pitäis punttia pudottaa pois....... eli kaks kertaa viikossa raudan nostoa vaan? Pari lenkkiä siihen......... no, täytyypä kokeilla.

"Kun tuota vedät pari kertaa viikkoon kuukauden ajan niin huomaat mistä puhun."

Kyl nyt menee Cooperissa joku 2800 metriä..... olishan se hienoa rikkoa se "legendaarinen" 3000 metrin raja testissä..... se vissiin vaatii kuitenkin varmaan pidempää kun kuukauden ajan juoksua pari kertaa viikossa, vai mitä meinaat???????

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Thomas84 sanoi:
Kyl nyt menee Cooperissa joku 2800 metriä..... olishan se hienoa rikkoa se "legendaarinen" 3000 metrin raja testissä..... se vissiin vaatii kuitenkin varmaan pidempää kun kuukauden ajan juoksua pari kertaa viikossa, vai mitä meinaat???????

Juu vaatii ja matalan sykkeen treeni ei varmaankaan paranna Cooper tulostakaan kovin paljoa. Edellämainituilla sykkeillä juokseminen on yllättävän hidasta löntystelyä kun taas Cooperissa painetaan kovemmilla sykkeillä. Mutta kannattaa kokeilla vaikka kuukausi. Jos tuntuu Ok:lta, eikun uutta putkeen :rock:

Kaasinen sanoi:
Juu vaatii ja matalan sykkeen treeni ei varmaankaan paranna Cooper tulostakaan kovin paljoa. Edellämainituilla sykkeillä juokseminen on yllättävän hidasta löntystelyä kun taas Cooperissa painetaan kovemmilla sykkeillä. Mutta kannattaa kokeilla vaikka kuukausi. Jos tuntuu Ok:lta, eikun uutta putkeen :rock:

Silloin kun itse tähtäsin kovaan juoksukuntoon, niin juoksin 4-5 kertaa viikossa sellaisen 5-10km lenkin, niin kovalla vaudilla kuin kunto kesti.
Cooperissa meni puolen vuoden harjoittelun jälkeen 3400m.

Back
Ylös Bottom