Treeni?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun kysymys vois sopia tähän aika hyvin kun sattu olemaan tällänen treeni aihe jo valmiina..
Mietin tuossa et jos sitä itse innostuis joskus ihan kisaamaan niin paljonko pitäis tota treenimäärää lisätä? Nyrkkeilyssä ihan vasta aikalaikka aloittelija, että treeniä nyt kovasti ensiks mut jos joskus tulevaisuudessa vois haaveilla kisoista.. Mut siis nykyinen treenimäärä olis suunnilleen viikossa: nyrkkeilytreeniä 3-4kertaa, lenkkeilyä 3-4kertaa (osa kävellen, osa hölkäten, osa juosten ja joskus myös portaiden ylös juoksemista) ja kuntosali/kuntopiiri 1-3kertaa. ja toi mun kuntosaliharjottelu on lähinnä pitkiä sarjoja (n. 30 toistoo), ehkä 50-70% painoilla, jonka lopuks hyvä venyttely ja alkulämmittely usein säkkiä hakaten tai soutulaitteella.

Joo elikkäs tänään hain salikortin ja siellä sitten pitäisi jotain hyödyllistä tehdä.Parin kuukauden päästä nyrkkeilystä kisat.....en kyllä ole aivan varma oliko hyödyllistä hankkia se , mutta sen näkee sitten :D
Mitä minun kannataisi treenata siellä....räjähtävyytä,kestävyyttä tai jotain muuta.....? Sali ohjelmista,kun en tiedä hitusen vertaakaan.. :(

Joo elikkäs tänään hain salikortin ja siellä sitten pitäisi jotain hyödyllistä tehdä.Parin kuukauden päästä nyrkkeilystä kisat.....en kyllä ole aivan varma oliko hyödyllistä hankkia se , mutta sen näkee sitten :D
Mitä minun kannataisi treenata siellä....räjähtävyytä,kestävyyttä tai jotain muuta.....? Sali ohjelmista,kun en tiedä hitusen vertaakaan.. :(

Esim. tämä aloitusviesti kannattaa lukea http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Mitkähän on ne valmennukselliset perusteet, joilla MikaT2 suosittelet tuota ohjelmaa kysyjälle? Minusta tuollainen perusvoimaohjelma on pikemmin haitallinen KVK:lla ja parempi olisi jopa maata sohvalla telkkaria katsellen se aika kuin käydä tuota vääntämässä.

Kokonaisvaltaisia liikkeitä on hyvä oppia tekemään ja tuossa ohjelmassa keskitytään voiman hankkimiseen.
Itsekkin vetänyt perusvoimatreeniä aina ja aerobinen tulee sitten lajiharjoittelussa + lenkeillä.
Niskalihaksia tosin voisi pikku nysväysliikkeistä suositella heti alusta alkaen lisäksi treenaamaan.

Niin joo, unohdin mainita, että kortti kestää kuukauden, eli sillä aikaa pitäis jotain hyödyllistä tehdä.
Kun olen sen jo maksanut ja en turhaan viitsisi rahaa kuluttaa :(..... olisi ehkä pitänyt miettiä eka, että mitä siellä teen ennen kuin ostan sen...niin ja kisoja ajattelen treeniä.
Että voisiko joku killti jelppiä minua! :D kiitthuuus

Jos kisoihin on 2kk niin ei kai minkään valmennusopin mukaan siinä vaiheessa kuulu aloittaa perusvoimaharjoittelua? Olisi ihan eri asia, jos elettäisiin touko-kesäkuuta ja PKK1 olisi aluillaan. Kyllähän perusvoimaharjoittelu kuuluu pikemmin sinne ja jo PKK2:lla siirrytään yleensä vähän lajinomaisempaan voimatreeniin. Jos kisoihin on 2kk niin ei tässä ehdi enää mitään PKK:a järkevästi vetämään niin että siitä jotain hyötyä olisi ainakaan voimaominaisuuksien parantumisen suhteen. Lisäksi tuollainen perusvoimaharjoittelu vetää paikkoja pahasti jumiin mikä ei taas ollenkaan tue mm. sparriharjoituksia, joita pitäisi saada nyt alle. Siksi se on minusta pikemmin haitaksi kuin hyödyksi ja jopa lepäämällä aika käytettäisiin hyödyllisemmin.

Minä käyttäisin tuota salikorttia niin, että tekisin viikossa yhden treenin räjähtävää-/pikavoimaa ja sitten monipuolistaisin aerobista treeniä korvaamalla 1(-2) lenkkiä viikossa crosstrainerilla, juoksumatolla, kuntopyörällä tai soutulaitteella.

Noin yleensä tuollainen treenaaminen että ostetaan ensin salikortti ja sitten kysellään netistä voiko sitä hyödyntää johonkin on kyllä aika kummallista. :wtf:

Jaa meni täysin ohi tuo etä olet kisoihin 2kk päästä reenaamassa. Syytän lukihöiriötäni. Vika ei ole minussa.

Innostuneena sitä helposti tekee kaikenlaisia ostoksia ja päätöksiä että ei tuo salikortin osto nyt nin ihme juttu ole. Itsekkin olen todella välitön ihminen ja teen miltei aina ennnen kuin ajattelen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toivoisin vaan,että ei menisi kaikki pilalle tuon salin takia.

Eli räjähtävää ja pikavoimaa siellä siis!

Eikös sitä tehdä silla lailla,että raskaat painot 5 tai 6 toistoa nopeasti,täysillä? Punttauksesta en tiedä yhtäääään siis mitään.

Vaikuttaa siltä, että paree ku meet vaan sinne kuntopyörän/crosstranerin päälle ja kattelet kanssaurheilijoiden perseitä.

Suunnitelmissa muutos! Salikortin ajan sain siirrettyä tutulle, joten rahat eivät menneet turhaan :D
Ja minulla onkin vain kuukausi aikaa :o laskin ajan väärin :( Joten pitäisi alkaa treenaamaan entistä kovemmin!

Jotain tällästä olen ajatellut...

Ma:Nyrkkeily treenit
Ti:Heti kun herään 40min lenkki. Tai 30min lenkki johon sisältyy spurtteja tai sitten HIIT, illalla säkkiä,kuntopiiri tai jotain tähän suuntaan
Ke:Nyrkkeily treenit
To:Sama kuin tiistaina
Pe:Nyrkkeily treenit
La:400,600 metrin interval juoksu 4 kertaa, minuutin tauoilla
Su:Sama kuin lauantaina

Johonkin päivään voisin lisätä vielä hyppynarulla hyppelemistä, norpeustreeniä säkillä tai jtn. sinne päin....
Kertokaa mitä mieltä olette!

Kiiiitoooooos!

Salikortista luopuminen oli varmasti hyvä ratkaisu. Tuossa on nyt pahin ongelma se, että treenaat joka päivä. Etenkin jos olet nyt vastikään koventanut treeniäsi, et jaksa vetää 3-4 viikkoa kovaa tai ainakin treenit menee loppupuolella ihan käteen. Ylikuntoon tuskin ehdit päästä.

Minä muuttaisin tuota esim. niin että siirtäisin tuon tiistain aamulenkin maanantaille. Tiistai-illan treenin siirtäisin lauantaille tai sunnuntaille toiseksi treeniksi. Näin kovan kahden treenin päivän jälkeen tulisi lepopäivä. Toinen mahdollisuus olisi se, että vetäisit viikot 1 ja 3 tuolla ja viikko 2 selvästi kevennettynä niin että silloin on ainakin kaksi lepopäivää. Viikon 4 lopulla on siis kisat, joten sen viikon aikana harjoittelua pitää joka tapauksessa keventää, ettet ole kisojen aikaan jumissa.

Ennenkaikkea tarvitsisit valmentajan, joka ohjaisi sinua ihan perusjutuissa. Koeta kysellä seurastasi, jos joku voisi katsoa perääsi hieman.

En oikein tiedä tuosta maanantaista....,kun minulla on kaksi ensimmäistä tuntia liikuntaa koulussa ja jos meillä on esim. sparria nyrkkeily treeneissä, niin en haluaisin että olisin ihan uupunut.
Tai, no en tiedä vaikuttaisiko se niin paljoa.

Ajattelin nyt kommentoida tähän ketjuun kun näyttäisi aika vähän olevan oikeasti nyrkkeilemisestä tietävien kommentteja, siltä varalta jos joku tätä joskus sattuu vielä lukemaan.

Haluisit siis kehittää lyönteihisi nopeutta ja voimaa, mutta kestävyys on kunnossa. Tässä lainaus UFS nyrkkeilyharjoittelun perusperiaatteet osiosta.
’’ Voimaharjoittelun on todettu lisäävän huomattavasti (~20%) nyrkkeilijöiden lajikestävyyttä . Vastaavasti iskunopeuden on todettu kasvavan vieläkin enemmän (~30%) voimaharjoittelun seurauksena samalla kun kestävyys kasvaa’’.

Eli pienet toistomäärät (3-5), suuret painot, ja räjähtävät toistot. Ennen kisoja maksimaalisen nopeus/voimasuhteen saavuttamiseksi tarvitaan yhdistelmäharjoittelua, elikkä esim. penkkipunnerruksen jälkeen saman tien työntämään kuntopalloa tai kyykyn jälkeen tekemään räjähtäviä hyppyjä ilman painoja.

Nyrkkeilyssä lyöntiin tarvitaan koko kroppaa. Lyönnin teho tulee suurimmaksi osaksi jaloista ja keskivartalosta, kädet suurimmaksi osaksi vain välittävät tämän tehon. Keskikroppa on elintärkeä nyrkkeilijälle ja oletan että tuosta ensimmäisestä viestistäsi olet kehittynyt, noin huonoilla vatsalihaksilla kuin ensimmäisessä viestissä kuvailet, et saa tehoa lyöntiisi ja altistat itsesi nyrkkeilyssä helposti vammoille.

Peruskuntokaudella peruskunto tulee harjoittaa kovaksi, mutta sen jälkeen kestävyysharjoitteluksi riittää lajitreeni josta saat tarvittavan lajikestävyyden. Liiallinen kestävyyden harjoittaminen nyrkkeilijälle on haitallista, koska se haittaa voimaa ja nopeutta. Tämän takia ensimmäisessä viestissä kuvailemasi pelkkä kestävyysharjoittelu on hidastanut sinua.

Olisi mukava kuulla miten kisoissa kävi ja milloin on seuraavat tulossa?:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom