Treeni-osion yleiset kysymykset

Mun mielestä aina vähän spedeilyä määritellä toimiiko joku liike, jos se ''tuntuu'' jossain tietyssä lihaksessa. Käyttää jonain ultimaattisena mittarina. Mä en oo melkeen ikinä tuntenu mavea alaselässä, & vielä vähemmän takareisissä. Jännä juttu, noi alueet on silti jopa ylikehittyneet mulla(jos vähän liiotellaan). Jos teette esim. ton facepullin oikeella, järkevällä, loogisella tekniikalla, ni se menee sinne mihin sen kuuluuki, halusitte tai ette. Toi kyseinen liike menee pretty much väkisin useemmalle ylä-keskiselän lihalle, takaolille, & kiertäjille. Iha mahoton estää käytännössä. Teet sil hyväl tekniikal liikkeen X, ni voit lepää rauhas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullakaan ei facepullit tunnu tehdessä juuri laisinkaan takaolkapäissä vaan 99,8% aina trapseissa. Mutta sitten kun en ole takaolkapäitä tai facepullia tehny hetkeen niin kas kummaa, domsit kuitenkin iskee takaolkapäihin. Itse siis ainakin uskon että se liike kyllä takaolkapäille toimii vaikkei tehdessä tuntuisikaan :)

Mullakaan ei facepullit tunnu tehdessä juuri laisinkaan takaolkapäissä vaan 99,8% aina trapseissa. Mutta sitten kun en ole takaolkapäitä tai facepullia tehny hetkeen niin kas kummaa, domsit kuitenkin iskee takaolkapäihin. Itse siis ainakin uskon että se liike kyllä takaolkapäille toimii vaikkei tehdessä tuntuisikaan :)
Johtuu varmaan ihan siitäki, et noihin taljaliikkeisiin ei välttämättä saa mitään tasasen haastavaa vastusta aina. Ja/tai porukka tekee jollain liian väkivaltasella soututyylillä noi, kohtelee jonain ihan ns. isona soutuliikkeenä(mitä nää ei kyllä mun mielestä tod ole). Ite teen videon tyylillä, eli kiertäjäliikkeenä. Tolla tyylillä tuntuu aivan 100% varmuudella, missä pitääki. Polte kiertäjissä on masokistisen kova, mut siitä huolimatta meneehän toi nyt selälle/takaolilleki.

View: https://www.youtube.com/watch?v=qCTlaGin9dQ&ab_channel=E3RehabExerciseLibrary

Helpoiten saa tietoonsa, mihin joku liike osuu, kun ees hieman opiskelee anatomiaa.

Leveä selkälihas ja rintalihas siellä yleensä on ne jotka kirraa kun tankoa kovin alas tuodaan. Rinnan/selän liikkuvuutta alkuun ihan joka päivä että alkaa ne liikeradat laajenemaan.

Haluan heittää veikeänä välikommenttina sellaisen jutun, että mulla oli ylivoimaisesti isoimmat takaolkapäät silloin kun reenasin voimanostoa ja tein paljon lowbar kyykkyä. Kasvoivat ihan siitä staattisesta rasituksesta, paljon tangon kannattelua niiden päällä.

Haluan heittää veikeänä välikommenttina sellaisen jutun, että mulla oli ylivoimaisesti isoimmat takaolkapäät silloin kun reenasin voimanostoa ja tein paljon lowbar kyykkyä. Kasvoivat ihan siitä staattisesta rasituksesta, paljon tangon kannattelua niiden päällä.
Itsekin tunnen seuraavana päivänä takakyykystä, että takaolkapäät on ottanu osumaa. Joskus sarjankin jälkeen. Mutta vähän ärsyttävänä pidän sitä, että brachialikset on paljon enemmän jumissa tai kipeenä kyykkytreenin jälkeen. Käsien asento on vissiin semmonen mulla että väännän tankoa ikäänkuin taaemmas ranteilla.

Itsekin tunnen seuraavana päivänä takakyykystä, että takaolkapäät on ottanu osumaa. Joskus sarjankin jälkeen. Mutta vähän ärsyttävänä pidän sitä, että brachialikset on paljon enemmän jumissa tai kipeenä kyykkytreenin jälkeen. Käsien asento on vissiin semmonen mulla että väännän tankoa ikäänkuin taaemmas ranteilla.
Ai niin, hitto että muuten brachialikset oli itelläkin usein tosi kipeet ja ihan tulehtuneet. Ei kärsiny penkata välillä ollenkaan sen takia.

Opetelkaa tekeen käsillä vähemmän töitä siinä tangon pitelyssä. Se on niin suppu asento, ettei ihme jos osuu lujaa.

Opetelkaa tekeen käsillä vähemmän töitä siinä tangon pitelyssä. Se on niin suppu asento, ettei ihme jos osuu lujaa.
Yritänkin, oon hakenu sitä asentoa. Mulla voi olla kyse myös siitä olkapäiden liikkuvuudesta, ettei ne suosiolla meinaa asettua niin että ranteet ois rennompana.

Yks mahis olis pitää kaikki sormet tangon samalla puolella. Sen liikkuvuuden eteen kyllä kannattaa tehdä hommia, ettei siitä tuu rajoittava tekijä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom