Treeni omalla painolla

Ikä
42
Selailin tossa netissä bodaussivuja joilla oli myös erilaisia omalla painolla tehtäviä liikkeitä kuten erilaiset dipit ja punnerrukset jne.
Teettekö sellaisia ollenkaan vai vaan painoilla?
Mä oon ainaki sairaan surkee kaikissa noissa vaik painoilla voimaa on tullukin jonkin verran. Ennätys etunojapunnerruksissa on muutaman vuoden takaa ja 50 niin että kädet on vähän sivuille. Mut dippejä en sit saakaan yhtään...sattuu prkl kyynerpäihin...teenköhän jotain tosi väärin?

Jos tekee noita omapainoliikkeitä ni kannattaako ne tehä treenin alussa vai vasta lopussa? En voi olematta sen verran narsisti että en pääsisi näyttämään kuinka tämä tyttö punnertaa ;) siis jos joku kysyy et montako menee...

Punnerratko, Angelica-82, naisten tyylillä eli polvet maassa vai sillä oikealla tyylillä eli koko lyyli nousee, vain varpaankärjet ja kämmenet maassa?

Toisille ei dippi millään käy, oletkohan sie yksi niistä. Silloin tällöin intoudun dippaamaan, mutta miulla on niin usein ollut olkapäät (kiertäjäkalvosin) sökönä, että taitaa jäädä kokonaan ohjelmasta pois. Voithan kysäistä saliohjaajaa tai jotakuta muuta katsomaan, onko tekniikassasi jotakin muutettavaa.

Jos meinaat pitkiä sarjoja tehdä esim. punnerruksia, mie suosittelisin treenin lopuksi. Tai sitten rintatreenin vika liikkeeksi, jos sen jälkeen haluat treenata vielä jotain lihasryhmää.

Oot muuten aika tekijä, jos punnerrat sillä oikeella tyylillä!;)

P.S. Leuanvetokinhan on mahtava omapainoliike. Kämmenet myötäotteella vielä raskaampi kuin vastaotteella. Suosittelen. Sen jälkeen ei tarvita kuin kork. yksi selkäliike, ja hauiksia ei välttämättä lainkaan. Kokeilkaapa laskevaa sarjaa: 10,9,8,7 ... ja palautukset loppua kohti yhä lyhyemmät. Voipi tulla :urjo:
vastaan, kun olet päässyt loppuun.

Mä teen jonkun verran punnerruksia ja dippejä. Teen ne treenin viimeisinä liikkeinä. Itsekehu nyt vähän haisee, mut täytyy mainita yks aivan upea suoritus jonka tein viime keväänä yhden rintatreenin jälkeen...tein 10*yhden käden punnerrukset siihen päälle. Vasuri tietty hieman heikompi, ei niin tyylipuhtaita kuin oikealla, mut anyway sillon oli melko voittaja fiilikset!:kippis1:

Dippi käy mullakin kyynärpäihin, koskee niin, ettei mene yhtään. Leuanvetoa ajattelin seuraavassa treenissä kokeilla, kun saattaa jo sarjakin tulla... Hitto, repiikö kaikki tosiaan 10 -sarjoja... heikkopeikko taidan olla.

punnerrukset ja pressit yms. on aika tekniikkalajeja.voimaakin tarvii, mut kun niitä tekee ja löytää tekniikan niin liikkeet alkaa mennä yhtäkkiä huomattavasti sujuvammin.

pressejä kannattas harrastella aika paljon, vaikka ei kisoihin tm. tähtäiskään.hyvää syvienvatsojen treenausta.

naureskelin tossa just kun tein ensimmäisen kunnon läpivedon vaparillani maanantaina..paikat ja varsinkin vatsat oli niin maan perkeleen kipeet tänne asti, vatsoja treenasin muuten viimeks ab.noin viikko sit.. no olin muutenkin niin kipiä sen treenin jälkeen..katotaan pysyykö tyttö hengissä:D

z

Omalla painolla tehtävät liikeet on loistavia lihaksenkasvattajia ja niistä voi olla tosielämässä jopa hyötyä. Huomasin kun kokeilin ekan kerran kiipeilyä :)

Mutta tekniikkaahan ne tosiaan vaativat. Leukoja olen opetellut vetämään ihan väkisellä ja nyt saan 4-5 sarjaa n. 8 toistoa (lopussa mies auttaa jaloista). Dipeissä olen vähän vahvempi, niitä jaksan tehdä 4 sarjaa 12 toistoa - pitäisikö kohta lisätä painoja mukaan? Mäkin luulin etten pysty dippaamaan mutta sitten sain tekniikan kuntoon ja nyt se onnistuu ilman mitään olkapääkipuja.

Originally posted by Amy
Leukoja olen opetellut vetämään ihan väkisellä ja nyt saan 4-5 sarjaa n. 8 toistoa (lopussa mies auttaa jaloista). Dipeissä olen vähän vahvempi, niitä jaksan tehdä 4 sarjaa 12 toistoa - pitäisikö kohta lisätä painoja mukaan?

R-E-S-P-E-C-T! :kippis1: Itse aloitin dippailun vasta pari kuukautta sitten, viimeksi tuli jo täydet 12 toistoa ja ensi kerralla kokeillaan sitten toista sarjaa... joten matkaa on... Mitä tarkoitit, Amy, tuolla "olen opetellut vetämään leukoja väkisin" - jutulla? Siis veditkö vain aina sitkeästi sen mitä sait, toistojen pikkuhiljaa lisääntyessä? Kiinnostaisi itseäkin yrittää... en ole nääs oikeastaan koskaan leukoja vedellyt, ja joululomalla kotona kokeillessa sain hikiset 3 :mad:

Joo, "väkisin vetäminen" on siis ollut sitä että ekan kerran, n. 5 vuotta sitten, sain yhden leuan (jesss!) ja sekin oli tuskaa. Sitten jatkoin sitkeästi vaikkei tulosta ensin näyttänyt tulevan ollenkaan, ja väänsin avustettuja leuanvetoja jonkun 4 kappaletta. Epätoivo on meinannut olla jo monta kertaa, mutta nyt kun katsoo taaksepäin niin on sitä tulosta tullut aika hyvin vaikkakin hitaasti. En oikein oo tykännyt näistä leuanvetolaitteista (joissa voi valita paljonko apuja haluaa) kun niissä liikerata ei oo sama kuin tangossa roikkuessa. Mutta jos saat jonkun kannattelemaan jaloista niin se on alkuun tosi hyvä tapa opetella oikeaa tekniikkaa ja liikerataa. Pääasia tosiaan on päästä ylös selkälihaksilla eikä riuhtomalla (niinkuin mä ensialkuun kuvittelin).

Dippien syvyydestä

Kuinka syvään te sit laskette ittenne dippejä tehdessä? Millanen kulma jää käsivarsiin?

Joku kysyi et oonko tehny ne 50 punnerrusta polvet maassa vai tavallisia: tavallisia tein (nyt en kai jaksais noin montaa) mutta hiihtäjänä on tullut ojentajiin kestävyyttä.

Re: Dippien syvyydestä

Originally posted by Angelica-82
Kuinka syvään te sit laskette ittenne dippejä tehdessä? Millanen kulma jää käsivarsiin?

Joku kysyi et oonko tehny ne 50 punnerrusta polvet maassa vai tavallisia: tavallisia tein (nyt en kai jaksais noin montaa) mutta hiihtäjänä on tullut ojentajiin kestävyyttä.

Itse dippaan 90 asteen kulmaan. Muistelen lukeneeni jostain, että syvemmälle ei ole tarvis mennä, eikä se olisi oikein hyväksi olkapäillekään...

Offtopic: oletko, Angelica, hiihtänyt siis kilpaa? Paljonkin?

Kilpahiihdosta

Originally posted by Gillyanne

Offtopic: oletko, Angelica, hiihtänyt siis kilpaa? Paljonkin?

Kyllä hiihdin lukion loppuun asti mutta kisat jäi lopulta aika vähiin kaikkien vammojen takia: penikoita, keuhkoputkentulehdusta, angiinaa yms vuorotellen niin että harjottelu kärsi aika pahasti. Oisin lopettanu opiskeleen lähtiessä kilpailun muutenkin mut harmittaa toi vammautumiseen lopettaminen :( Mut siis ihan täysiä treenailtiin ohjelman ja valmentajan mukaan vuosia!

ROCKETILLE

Olen tässä mielenkiinnolla seurannut todella "ammattimaisia"kommentejasi yleensä harjoittelusta ja dieetistä jne...Kuitenkin tosiasiassa olet treennnut tosissaan vasta vähän yli vuoden(lukuunottamatta luistelu-uraasi rocketteseissa), etkä olet ollut yksissäkään kisoissa tai vetänyt läpi kunnon dieettiä. Se, että olet käynyt PT-tutkinnon vuosi sitten ei tee sinun tiedoista kauhean vakuuttavia. No oikeastaan saathan sinä kirjoitella mitä vaan, vapaassa maassa kun ollaan, mutta se vain herättää pientä hilpeyttä!!!Kävisit nyt ensin ekat kisat läpi ja katsoisit miten sujuu ja sitten antaisit kultaisia neuvoja. Vähän nöyryyttä...

Re: ROCKETILLE

Originally posted by Maria
Olen tässä mielenkiinnolla seurannut todella "ammattimaisia"kommentejasi yleensä harjoittelusta ja dieetistä jne...Kuitenkin tosiasiassa olet treennnut tosissaan vasta vähän yli vuoden(lukuunottamatta luistelu-uraasi rocketteseissa), etkä olet ollut yksissäkään kisoissa tai vetänyt läpi kunnon dieettiä. Se, että olet käynyt PT-tutkinnon vuosi sitten ei tee sinun tiedoista kauhean vakuuttavia. No oikeastaan saathan sinä kirjoitella mitä vaan, vapaassa maassa kun ollaan, mutta se vain herättää pientä hilpeyttä!!!Kävisit nyt ensin ekat kisat läpi ja katsoisit miten sujuu ja sitten antaisit kultaisia neuvoja. Vähän nöyryyttä...

kiitos kommentistasi.ei pt-tutkintoni tee musta mitään maailman neuvojaa eikä kenestäkään muustakaan, enkä muutenkaan ole mikään maailman napa.enkä tule koskaan olemaankaan, enkä haluakaan olla. tuota,ei lkirjotukseni ole aivan päästäni keksitty koska en niitä muuten tän laittaisi.
mutta ihan sama..
olen aina luonut kova kuoren ympärilleni ja ollut aika etäinen ehkä juuri sen takia että et ole ainoa joka ajattelee asioista näin. ..en missään tapauksessa halua mitään pahaa kellekään tms.

luulempa että tässä ei ole nöyryydestä kyse..mutta..:(

MARIALLE

Ei anna sinusta kovinkaan hienoa kuvaa, kun eka viestisi pakkotoistoon on jonkun vakikäyttäjän haukkuminen.

Rocket on täältä niitä harvoja ihmisiä, jotka on täällä neuvonut ihmisiä ja myös aina muistuttanut, ettei yhden ihmisen totuus ole kaikille totuus.

Ja eniten vakuuttavuutta hänessä ei anna se, että on koulutus vaan se, että tuo tyttö on ihan oikeasti lihaksikas!

Rocket ei ole koskaan ollut täällä kenelläkään ilkeä ja on aika inhottavaa, että sinä tänne tulet pelkästään sanomaan pahasti toiselle ihmiselle.

Täällä punttimimmeissä on ollut tosi hyvä henki ja toivottavasti se hyvä henki myös pysyy!

Samaa mielta Hipan kanssa...
Sitapaitsi ikina ei kannata ottaa yhden ihmisen neuvoja absoluuttisena totuutena, vaan vertailla ja kokeilla itse. Senhan nyt sanoo jarkikin ja sitavarten tama on KESKUSTELUpalsta... Etta KUKAAN tuskin on saanut aikaan kellekaan mitaan harmia omilla neuvoillaan, vaan on mahtavaa etta ihmiset jaksaa neuvoa ja kertoa mika itsella toimii jne.

Häntä pystyyn Rocket! Koirat haukkuu ja karavaani kulkee... Mun mielestä sulla on ollut tosi hyviä juttuja ja jos toi sun avatar esittää sua niin ei voi sanoa kuin WOW!

Lasketaanko jumppapallolla tehtävät liikkeet omalla painolla tehtäviksi? Jos ei käytä lisäpainoja? Yksi liike, jolla olen saanut omat pakarat paljon kipeämmiksi kuin ikinä kyykätessä tai jalkaprässillä on ns. Swiss Ball Hip Extension and Leg Curl joka löytyy mm. Men's Healthin sivuilta (neljäs videokuva ylhäältä) . Sen kun yhdistää kyykkyyn ja askelkyykkyihin niin a vot! :hmmm:

rakkaudella
Kutri

Pakko nyt hihkua taalla kun tein eilen ekaa kertaa ihan oikeet dipit omalla painolla ojentajatreenissa. Meni 9-7-5 ja olin ihan tyytyvainen. Oon aika varma etta ens kerralla menee jo enemman. Ja poikaystava oli tarkkailemassa etta meni tyylipuhtaasti. Ekassa sarjassa sattu vahan olkapaahan, mutta toisissa ei enaa.(Oli olkapaatreeni siina alla...) Tuolla toisessa threadissa oli puhetta ojentajapunnerruksista taljassa ja makin teen sita 40-45 kilolla ja kuulemma ihan puhtaasti etta kadet pysyy hollillaan kyynarpaasta. Tuntuu etta ojentajissa on voimaa paljonkin verrattuna esim. hauiksiin joita teen kympeilla tai alataljasta 30-35kg:lla. Viime viikolla meni mun ekassa oikeessa penkkitreenissa 30kg:lla 8-8-8. Siihen olin kylla aikas tyytyvainen... Senhan pitais kait ainakin kuulemani mukaan lahtee aika pian kehittyyn kun saa tekniikankin kohilleen. Omalla painolla oonkin sitten IHAN avuton punnertamaan... Ei mee ku ehka kymmenen jos oikeen puristaa... Sita sietaiskin sitte alkaa treenaamaan. :hmmm:

Re: ROCKETILLE

Originally posted by Maria

Rocketin neuvoja olen lukenut minäkin, ja joka ikinen kerta voin sanoa olleeni täysin samaa mieltä asioista! Mikä Maria tekee sinusta mielestäsi niin pätevän, että voit noin törkeästi ja henkilökohtaisesti tulla arvostelemaan muita ihmisiä tällaiselle palstalle, jossa sana on vapaa.

Jos kuitenkin edelleen olet sitä mieltä, että Rocket tiedä mistä puhuu, niin kaipaisin hieman konkreettisempia todisteita asiasta. Eli missä asiassa Rocket on vastannut mielestäsi väärin? Anna muutama esimerkki jos korjaamista mielestäsi on?! Muuten kritiikkisi on täydellisen turhaa ja sopimatonta.

Tuollaiset ihmiset saavat minut AINA näkemään punaista! :mad2:

Suositut

Back
Ylös Bottom