SUPERCARB 1kg -40%

Treeni & kuukautiskierto

Muuten, millainen suhtautuminen muilla on särkylääkkeisiin ja treenaamiseen? Umpidoupattuna tuskin kannattaa tehdä mitään kovin raskasta, mutta jos joudutte ottamaan vaikka yhden buranan, katsotteko että se estää salille lähdön?
Ihan tälleen pelkällä maalaisjärjellä mitä mä itse teen: Yleensä jos tiedän meneväni salille samana päivänä, vältän parhaani mukaan särkylääkkeiden ottamista. Jos kuitenkin on pakko ottaa särkylääke (oli syy nyt sitten mikä tahansa, vaikka päänsärky), niin teen vain sellaista treeniä, jonka tiedän olevan turvallista ja oman suorituskyvyn rajoissa. Särkylääkkeiden kanssa treenaamisessa on kuulemma aina pieni riski, että kun ei tunne kipua, revittää liikaa ja hajottaa jonkun paikan. Mutta rutiininomainen treeni (=ei mitään ennätysyrityksiä tms.) yhden buranan jälkeen luulis olevan ok. Ja kuten monet sanoi, usein liikunta nimenomaan auttaa erilaisiin jomotuksiin. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on nyt reenin alottamisen jälkeen kierto taas palannut siihen mitä nuorempana oli. Kierto venynyt 28 ja vuoto runsaampaa. Tuos tauolla aika minimenkkoja. Johtuneeko stressistä vai treenistä vsi mistä. Mut joka tapauksessa nyt toimii "normaalimmin".

Särkylääkkeiden kanssa treenaamisessa on kuulemma aina pieni riski, että kun ei tunne kipua, revittää liikaa ja hajottaa jonkun paikan. Mutta rutiininomainen treeni (=ei mitään ennätysyrityksiä tms.) yhden buranan jälkeen luulis olevan ok. Ja kuten monet sanoi, usein liikunta nimenomaan auttaa erilaisiin jomotuksiin. :)

Mitäs ihmettä? Syistä x ja y joutunut aikoinaan olemaan hyvinkin vahvalla särkylääkityksellä ja kun niillä ollaan oltu jo siellä toksisuuden rajoilla niin seuraavaksi on annettu lääkkeet injektiona tai tipalla päivystyksessä. Ja kyllä vielä siinäkin kohtaa jäljellä on tuntoaisti, vaikka olisi jo toivonut että ei. Eli jos ei edes kunnon satsilla opiaatteja/morfiinijohdannaisia pääse täysin turtuneeseen tilaan, niin itsensä tunnottomaksi perushylly- tai edes perusreseptiburanalla saamisen riski mielestäni tasan nolla. Ne on afaik eri lääkkeet, millä taklataan sitä että pystyy kivun yli treenaamaan.

Yleensä sen päivän, kun kuukautiset alkavat, mulla on maha tosi kipeä, ja muutenkin sellainen olo kuin olisi tulossa kipeäksi. En treenaa sinä päivänä. Yleisesti välttelen särkylääkkeiden syömistä, koska niitä olen tosiaan saanut syödä ihan tarpeeksi enkä halua myöskään enempää toleranssiani niihin kasvattaa. Joskus satunnaisesti, jos tarve on, otan särkylääkkeen ja jos kun se auttaa, menen tekemään treenin. Toki oloa kuulostellen.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Oonko mä nyt ihan luuseri, jos kuukautisviikolla käyn salilla vain kaksi kertaa neljän suunnitellun sijaan...? Mulla ei ole kipuja juuri yhtään, mutta kuparikierukan takia vuoto on päivän tai pari todella runsasta (kuppi falskaa aina jossain kohtaa), minkä takia olo lievästi sanottuna epävarma ja migreeniuhan lisäksi tulee flunssaoireita - siis kuukautisiin liittyen - siinä määrin että olo on aika nuutunut. Pikkulapsiperheellisenä ja autottomana tulee aina liikuttua sitten muuten, mutta jotenkin meinaan että raskaampi treeni olisi hyvä leikata puoleen. Ja vaikka panostaa kehonhuoltoon sitten vähän tavallista enemmän jos viitsin.

Eiks tuo ole ihan hyvä sauma pitää aina kevennetty viikko about sen neljän viikon välein? :) Muutenkin sen saisi tyyliin 5-6 viikon välein pitää (tunnustan, olen hyvä neuvomaan, mutta huono toteuttamaan itse :D ), niin eipä se pahaa tee ottaa vähän tiheämminkään, jos luonnolliseen rytmiin sopii.

Eiks tuo ole ihan hyvä sauma pitää aina kevennetty viikko about sen neljän viikon välein? :) Muutenkin sen saisi tyyliin 5-6 viikon välein pitää (tunnustan, olen hyvä neuvomaan, mutta huono toteuttamaan itse :D ), niin eipä se pahaa tee ottaa vähän tiheämminkään, jos luonnolliseen rytmiin sopii.
Niin se on varmaan paras suosiolla tehdä, etenkin kun loma loppuu enkä sitten enää saa nukuttua palautumista ja jaksamista todella paljon auttavia päiväunia kuin viikonloppuisin :rolleyes:

Tulehduskipulääkkeet vaikuttavat ikävästi munuaisten toimintaan, ja yhdessä kova treeni (vrt. maraton), nestehukka ja tulehduskipulääkkeet voivat viedä muuten perusterveen ihmisen sairaalaan akuutin munuaisten vajaatoiminnan vuoksi. Yksi Burana normaalin salitreenin yhteydessä on kuitenkin hiukan toinen juttu.

Mulla ei niinkään menkat vaikuta treenaamiseen, mutta niiden yhteydessä ilmaantuva migreeni vie kyllä kaikki halut liikkua.

Mulla alkaa nykyisin joka kuukausi reilu viikko ovulaatiosta aivan järkyttävä pahoinvointi ja kuvotus, joka jatkuu menkkojen alkamiseen asti. Olo on aamusta iltaan niin huono, etten pysty kunnolla treenaamaan tai syömään - viimeksi tänään meinasin pyörtyä lenkkipolulle äkillisen pahoinvointiaallon takia. En ymmärrä mistä moinen nyt on saanut alkunsa, aiemmin ei ollut tuollaista ongelmaa. Tai ehkä en vain kiinnittänyt huomiota. Voikohan omille hormonivaihteluilleen jotenkin herkistyä iän myötä? Olisiko kellään ideaa millä oloa voisi helpottaa?

mulla oli nuorena vastaavaa,pyörtyilin millon missäki ku oli menkat. lääkärit epäili matalaa verenpainetta silloin ja aina ku tuntu et heikottaa ni söin salmiakkia ja lisäsin suolaa ruokiin niin sekin vaiva katos loppujen lopuksi. mulle sanottii sillon et jotkut kokee kivun nii paljo voimakkaammin et se aiheuttaa moista :)

Osalta jää pois, osalta ei ja osalla menkkojen alkaminen osuu jopa kisapäivälle. Itseltä lähti oma hormonitoiminta veks helmikuun alussa, kun kisat oli nyt huhtikuussa eikä menkkoja vielä kuulu. Menkkaturvotuskin oikeastaan oli tipitiessään, kun estrogeenitoiminta loppui ja limakalvot oli tosi kuivat. Jos menkat ja turvotus osuvat juuri kisojen alle, niin lymfaterapiaa voi kokeilla. Jotkut ovat kuulemma siitä saaneet vähän helpotusta ja nesteitä kiertoon :thumbs:
Miten sait ne takaisin? Itsellä ne lähti kans..

Back
Ylös Bottom