Treeni ja särkylääkkeet?

Mitenköhän noi vaikuttaa kehitykseen, kannattaakohan treenata edes jos noita syö? Lääkäri määräsi mulle yskään joka on ollut jo pitkään, kuurin jotain lääkettä(en oo varma onke ne nyt antibiootteja), mutta kun yskän takia en nukkunut pariin yöhön niin antoi myös panacodeja(sanoi jonkun vaikuttavan aineen olevan tehokas yskän nujertaja), niin vaikuttaako noi panacodit treeniin? Tänään ainakin treeni kulki ihan normaalisti, ainut vaan olen vähän sekaisin noista panacodeista(tein pystypunnerusta yhen sarjan toisessa kädessä 35kg paino ja toisessa 30kg paino:D ). Ja annostuksena on 1-2tablettia 3kertaa päivässä..... Niin ja vahvuus on 500mg...

Enpä tuosta kyseisestä lääkkeestä tiedä, että miten vaikuttaa. Itselläni on menossa ibuprofeeni kuuri 1600mg/päivä. Tuo määrä nyt ei vaikuta mitenkään treeniin, tai en ainakaan ole huomannut.

Sairas ja sairas, myös parilla kaverilla ollut "sama yskä" , Mitenkään muuten ei ole ollut haittaa, kun yskittää vaan, kuumetta ei ole, ja kerta töissäkin voi käydä huoletta, niin kyllä treenatakkin voi. Unohdin kysyä tota treenijuttua. Ja kyllä uskoisin, että treenistä ei yskälle ole haittaa, kun lääkäri kehotti muutenkin ulkoilemaan.

Panacodeja käytetään tavallisimmin särkylääkkeenä, mutta sen sisältämän kodeiinin vuoksi sitä voidaan käyttää myös yskänlääkkeenä. Kodeiini hillitsee yskänärsytystä ja on samalla jonkin verran väsyttävä (henkilöstä riippuen enemmän tai vähemmän), minkä vuoksi unikin tulee simmuun illalla helpommin. Kodeiinin väsyttävyys ei taas treenissä ole niin haluttu vaikutus (eripari-käsipainot ei ihan optimaalista treeniä ;) ) Sinänsä pikku yskä ei reenejä estä, saattaapi olla vaan ääni vähän hakusessa punttisession jälkeen.

Originally posted by Turmelioitsia
Mitenköhän noi vaikuttaa kehitykseen, kannattaakohan treenata edes jos noita syö? Lääkäri määräsi mulle yskään joka on ollut jo pitkään, kuurin jotain lääkettä(en oo varma onke ne nyt antibiootteja), mutta kun yskän takia en nukkunut pariin yöhön niin antoi myös panacodeja(sanoi jonkun vaikuttavan aineen olevan tehokas yskän nujertaja), niin vaikuttaako noi panacodit treeniin? Tänään ainakin treeni kulki ihan normaalisti, ainut vaan olen vähän sekaisin noista panacodeista(tein pystypunnerusta yhen sarjan toisessa kädessä 35kg paino ja toisessa 30kg paino:D ). Ja annostuksena on 1-2tablettia 3kertaa päivässä..... Niin ja vahvuus on 500mg...

panacodin sisältämä kodeiini saattaa vähän väsyttää ja voi tulla huono olo! monissa yskänlääkkeissä on saman kaltaisia aineita!

en ainakaan itse ottaisi ennen treeniä!

Eiköhän sen huomaa itse parhaiten vaikuttaako lääkkeet treenin tehoon.

Itse en kyllä ottaisi mitään särkylääkkeitä ennen treeniä vaikka pientä kipua olisikin.

Back
Ylös Bottom