Treeni ja ravinto eri osioilleko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jaetaanko treeni/ravinto osio kahtia omiksi osioikseen?

• Ei

Votes: 0 0,0%
  • Kyllä

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Myös puolittamisen kannalla. Tosin siihen kannattaa vetää raja tai muuten ollaan pian samassa tilanteessa mitä DVD-Plazassa.

Mun mielestä pitäisi antaa olla näin, treeni ja ravinto kuuluu niin saumattomasti toisiinsa.

Mutta jos kuitenkin eriytetään, niin sitten selkeästi ravintoa koskevat tredit ravintopuolelle ja treeniä koskevat treenipuolelle. Eli kaksi ketjua ennemmin kuin yksi ja arpoen toiselle puolelle. Mun mielestä tuo ei palvele ketään tai mitään jos sitten kuitenkin kysytään samassa kohtaa molempia koskevaa asiaa. Eihän treeni & ravintopuolellakaan kysytä samassa ketjussa päivän politiikasta mielipidettä, vaikka sen samaan aikaan mieleen tulisikin.

Eli selkeästi erilleen toisistaan sitten jos se jako tehdään.

Molemmat samassa parempi IMO. Menee vähäsen liian vaikeeksi jos aletaan erottelemaan, kun muutenkin suurin osa koskee molempia yhdessä. Miksi pittää korjata jossei oo rikki? :)

Mä olen nykyisen systeemin kannalla. Timba79:llä oli mielestäni hyvä pointti siinä, että hyvin todennäköisesti porukka kuitenkin kyselisi sekä treeniin että ravintoon liittyviä asioita samassa tredissä, ja tuloksena saattaisi olla näinollen sekava sillisalaatti. Nytkin aika monilla on vaikeuksia ymmärtää edes sitä, kannataako kysyä treeni- ja ravintopuolella, vai aloittelijoiden osiolla, joten miten ihmeessä porukka sitten oma-aloitteisesti ymmärtäisi jaotella kysymyksensä kahteen osioon?

Toisaalta en ymmärrä miksi jaottelu pitäisi tehdä, kun IMO nykyinen systeemi toimii hyvin? Eli mun varsinainen perusteluni jaottelua vastaan on se, että ei kannata riskeerata toimivaa systeemiä pelkästään sen vuoksi että _ehkä_ saataisiin aikaiseksi vielä parempi systeemi.

täälläkin ollaan sitä mieltä että mitä turhia sitä muuttamaan kun se toimii hyvin nykyisessä muodossaan.niinkuin trinitykin sanoi,jos on särki pitää ehjätä mutta kun ei oo särki niin ei tarvii myöskään ehjätä :D

Mun puolesta vois sit sinne treeniosiolle laittaa myös jotain ravintoon liittyvää mut semmoset selkeet ravintothreadit vois sit olla siellä ravinto-osiossa koska treeni ja ravinto liittyy aika vahvasti toisiinsa, mut joku "Mistä saa halvimmat banaaanit?" ei mitenkään liity treenaamiseen. Esim just tää "Ehrmanin laadunvalvonta" thread, joka tuol treeni&ravinto puolella nyt on, voitas siirtää siihen mahdolliseen ravinto-osioon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka sitten käytännös homma toimii, tuleeko "treenaus ja ravinto" -tredin Sub-Forumeiksi noi "ravinto"- ja "treeni"- tredit ja sitten pysyis vielä toi ite "treenaus ja ravinto" -tredi johon vois postata ne sekaaset kombothreadit? Noita "treeni"- ja "ravinto"-trediä vois rajata vaikka "treenimetodit" (esim. HIIT, DC, 3-jakoinen...) ja "ravinto" (lisäravinteet, rahkat, porkanat...).

Menee sekaaseksi.

Mike sanoi:
Jos koskee kumpaakin, niin aivan sama kumpaan laittaa.
Juuri tämän minä näen sekavuutta tuovana asiana :) Eli se tieto on vaikeammin löydettävissä, kun ei oikein tiedä mistä etsiä tai lukea.. Siis joku "hyvä" ravintojuttu saattaakin jäädä piiloon treenipuolelle, josta sitä ei sitten tajuakkaan etsiä. Eli just tän takia ois aivan sama ja parempi pitää se yksi ainoa osio näille yhteneväisille asioille :thumbs: (Muutenkin tuppaa juttu usein rönsyilemään siitä pääaiheesta..) Tosin viisaammat päättäköön, tämä oli vain minun nöyrä mielipiteeni kun kerran kysyttiin.

Mike sanoi:
Onko päteviä perusteluja miksi pitäisi erottaa?

Tämän hetkisellä treeni ja ravinto-osiolla on ihan helvetisti tredejä, jotka koskevat vain jompaa kumpaa. Näkeehän sen jo tosta tredien kokonaismäärästäkin (8882, noin 3000 enemmän kuin toiseksi suurimmalla osiolla eli yleisellä), että jonkinlainen jako selkeyttäisi hommaa aika tavalla. Ei tämän hetkisessä systeemissä vikaa ole, mutta ei se sitä tarkoita etteikö homma voisi olla paremmin. Pakkiksen ensisijaisena tavoitteena on kai palvella treenaajia harrastuksissaan. Treeni ja ravinto ovat tässä niin merkittäviä kokonaisuuksia, että mun mielestä ne on ansainnut omat osionsa.

Kaatuukohan maailma siihen jos noita eri osioita lähtee kokeilemaan. Jos homma ei näytä toimivan niin eikun takaisin vanhaan systeemiin.

Itse suhtaudun epäilevästi tähän osioiden jakamiseen, juurikin niistä syistä mitä jo on lueteltu. Mutta eihän sitä tiedä, olen aluksi pitänyt muidenkin uusien osioiden perustamista huonona uudistuksena, mutta hyviä vetojahan ne ovat olleet kun nyt myöhemmin ajattelee. Mutta miten muuten sitten käy kaikille tähän mennessä postatuille tredeille? Lähteekö joku lajittelemaan ne kahteen osaan? Eli miten esim. haun käyttö tulee toimimaan tämän osalta tulevaisuudessa?

IMHO osion jakaminen kahteen olisi ensimmäinen järkevä palstauudistus pitkään aikaan. :) (meinaan vaan, että sen verran vähän on tullut käytettyä pakkometallia, moottoriajoneuvo-, ja pitsinnypläyspalstaa)

Treeni ja ravinto kyllä liittyvät toisiinsa, mutta ehkä tämän uudistuksen jälkeen eri palstojen linjaukset kävisivät myös tulevissa ketjuissa selvemmiksi. Jos minulta kysytään, niin sulauttaisin myös aloittelijoiden osion näihin kahteen uuteen palstaan.

Koskakohan tuo toteutetaan tuo treeni ja ravinto -osiot? 75% on sitä mieltä että sellaiset olisivat hyvä olla erikseen.

abine sanoi:
Mielestäni hyvä idea mutta ei toimi käytännös. Kyllähän toi homma toimii jos on tosi selviä aineita kuten "HIIT" ja "Kananmunat" , mutta sitten ku tulee sellaasia aiheita missä on kumpaakin, ravintoa ja treeniä niin siinä saa arpoa kumpaan laittaa. Modeille vaan tulee turhaa lisähommaa ku pitää vahtia et menee oikeelle puolelle. IMO

Samaa mieltä, koska todella usienhan nämä kaksi asiaa nivoutuvat tiukasti toisiinsa.

Back
Ylös Bottom