Treeneissä sattunutta....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkäs tarkoitus olisi vähän tietää mitä huonoja asioita teille on tapahtunut treeneissä.

Omia kokemuksia shootossa ollessani oli ehkä hieman idioottimainen harjoitusvastustaja. Tilanne oli seuraava;

Kaveri oli päässyt selkäni taakse mistä yritti kuristusta. Laitoin leuan käsien eteen (ei voi kuristaa niin helposti), ja sitten tapahtui. Tämä pässinpää keksi ottaa kuristuksen niin, että käsivarren luu painoi suoraan meikäpoikaa nenään. Kipu oli aika valtava. Kyllä lähti viimeiset pölyt matosta.

Mitäs siinä, kaveri myönsi tehneensä kielletyn tekniikan ja annoin pienen palautteen asiasta.

Seuraavana päivän täytyi mennä lääkäriin runsaan verenvuodon takia. :(

Onko ollut vastaavanlaisia tapauksia?

Kerran reeneissä pelattiin futista alkulämmittelynä ja nilkkä nyrjähti... :hyper:

No joo, polvet on ainakin kolahdelleet muutamia kertoja ikävästi yhteen sparrikaverin kanssa. Näitä sattui hieman enemmän harrastuksen alkuvaiheissa ja vieläkin sparraillessa hieman kokemattomampien kavereiden kanssa. Joskus toki tulee itsekin mohellettua...se vaan tekee niin kipiää.

"Unohdin" kerran torjua koukun ja tärykalvo puhkesi.

Siinäpä ne reeneissä sattuneet. En tiedä oliko tarkoituksena nyt kerätä reeneissä sattuneista treenikaverin ehkä tahallisesti aiheuttamista jutuista. Niitä mulle ei onneks (kai) ole sattunut, mutta noita vahinkoja muutamia.

Juuri näitä tahallisia "sattumia" olisi tarkoitus kerätä, niitähän löytyy lähes joka seurasta, olisi hauska tietää mitä kaikkea on maailmalla tapahtunut...

Kerran väänsin heelhookia liian kovaa, nilkkaan sattu, mitään ei kuitenkaan hajonnu. joskus potkasin munille.

Munille monotuksia tulee vahingossakin, polvi kun kolahtaa kasseille ni silloin ulvotaan kuuta.

Se on legendaarista kun joku ei älyä taputtaa!

Legendaarista on myös kun ei syystä tai toisesta pysty taputtamaan, ja lisäksi naama on tatamissa tai kaverin kädet suun päällä niin ettei oikein saa mitään mökellettyäkään.

Joskus vuosia sitten taekwondo treeneissä kävi niin että potkittin kahdessa jonossa takakiertopotkua,mä aloin just potkasee täydellä voimalla ja toinen kaveri toisesta jonosta onnistu tunkee itsensä siihe väliin,osu suoraan munille tai alavatsaan.siinä kuitenki lepäs jonku tovin..

Takaraivo voi on vaarallinen ase;)

Reilu kuukausi sitten olin ohjaamassa aikuisia judokurssilaisia, jotka olivat aloittaneet syksyllä. Heidän vakio-ohjaajansa ei päässsyt paikalle, joten mä tuurasin häntä. Yksi kaveri jäi ilman paria kun otettiin mattorandoria, joten hän halusi vääntää mun kanssa.

Mä menin aloituksesta "kilpikonna" puolustusasentoon ja kun kaveri alkoin turhan innokaasti repia ilman mitä järkevää yritystä, kerroin kymmenen sekunnin kuluttua, että kannattaa ottaa "ihan rauhallisesti", kun tekniikat eivät ole vielä kunnolla hallussa.

Sen jälkeen tuli toinen kymmenen sekunnin "riuhuminen" ja sen jälkeen ei tapahtunut mitään yritystä tai edes otteen hakua, jos päätin nousta ylös(ajattelin kaverin lopettaneen randorin). Samalla kun nostin kilpikonna asennosta pääni ylös niin takaraivoni kolahti johonkin. Tämä vastustaja oli hyökännyt vielä kerran takaapäin "pää edellä" mua kohti ja kun mä nostin pääni ylös niin se osui suoraan kaverin nenään ja siitä nenä paskaksi ja tuloksena oli sairaalareissu.

Onneksi loppujen lopuksi kaverin nenä mennyt kovin pahasti rikki. Tässä yksi opettava esimerkki lisää siitä mitä helposti tapahtuu kun joku alkaa liian innokkaasti "yrittämään", vaikka taidot eivät ole kovin korkealla.

Eipä kovin ihmeellisiä ole tapahtunut.
Omalla kohdalla pahin on se, kun harjoiteltiin veitsi-iskun torjuntaa ja siihen vastaiskua. Olin itse "puukkomiehen" vuorossa, kaveri torjui iskun ja vetäisi vastaiskun vähän turhan suurella innolla ja meikäläiseltä siinä sitten huuli halki. Vähän paperia, että sai verenvuodon tyrehdytettyä ja sitten jatkettiin treeniä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerran lyötiin pariharjoituksena suoria ristiin pistehanskoihin, ja mun parina oli joku muutaman kk:n treenannut n00bie. Oli kaveri vuoro lyödä ja ensimmäisellä iskulla se ei muistanut pitikö lyödä samanpuolen hanskaan vai ristiin. Arpominen päättyi siihen, että se tinttasi siihen hanskojen väliin eli mun nenuun.

15 treenivuoden aikana eri kamppailulajien parissa en koskaan ole itseäni pahemmin loukannut, venähdyksiä, sormien taittumisia ja muita pikkuvammoja lukuunottamatta.

treenasin 5 vuotta karatea ja ku älypäät potki aina olkapäästä vähä alemmas eli ei mihinkään järkevään paikkaan kuten päähän tai kylkeen nii ne satutti omat jalkansa. nyt treenaan thainyrkkeilyä ja siin on sit se et alottelijat varsinki ne jotka on mua kooltaan isompia yrittää heitellä mua pystypainissa ja ku se kaato/heittoyritys ei onnistu niin ne alkaa niitä polvia innolla latelemaan ja ku ne ei tähtää niitä mihinkään ne vaa nostelee niitä eli sillonki väärällä tekniikalla niin muistan vaan yhdet treenit jolloin EI oo tullut munille polvea. toinen mitä sattuu aina lukkopainissa on se että mun treenikaveri taitaa kärsiä ilmavaivoista niin aina ku meen mountiin se pierasee emmä sit tiedä ookse sen mielestä hauskaa. toinen on se et jätkä luulee et aina pitää taputtaa ettei suullinen luovutus käy niin sitten ku on kädet lukossa tai muuta etten saa taputetta ja alan siinä sitten sanomaan sille että "joo on lukossa sä voit päästää irti et kyl se tuntuu jo" nii kaveri vääntää vieläki innolla siinä kyl sille sit pitää huutaa ja sit se kysyy joka treeneissä "ai voiks luovuttaa myös sillee et sanoo toiselle?"

elikkä jos täällä on alottelijoita opetelkaa kunnolla kuuntelemaan niitä taputuksia ja sitten kun lukko on asetettu ja lähette vääntämään niin silmäilkää vähän ympärille et voiko se kaveri ylipäätään taputtaa tai muulla tavalla luovuttaa koska niitä tilanteita tulee paljon jossa kaveri on suu tatamissa ja kummatki kädet sellases asennossa ettei voi taputtaa. ja myös se että sparratessa ei ole tarkoitus tappaa paria jos pari loukkaantuu nii kenen kaa sitä sit treenaa? saa siinä lyödä ja voi siinä sattua mut kohtuudella kaikki tarkoitus on kehittä ajoitusta, taitoa, tekniikkaa ottelutilanteessa ja paljon muuta joten käyttäkää sparrikerrat hyväksi ja yrittäkää oppia niistä jotain. jos yrittää vetää jokaselt sparrikaverilt nirrii pois nii koht sul ei oo kavereita joiden kanssa treenata :D

Junnuna yksi tyttö yritti heittää mut tomoe-nagella (riisipaaluheitto tjsp.).
Se pisti sen heitossa käytettävän jalan mun munille ja yritti kammeta heittoa :hyper:

Olen nähnyt vierestä, kun takapotku tulee munille vastapalloon.
Äijä sätkii maassa ja kuola lentää, hyi helvetti :urjo:

hurmanni sanoi:
Kaveri oli päässyt selkäni taakse mistä yritti kuristusta. Laitoin leuan käsien eteen (ei voi kuristaa niin helposti), ja sitten tapahtui. Tämä pässinpää keksi ottaa kuristuksen niin, että käsivarren luu painoi suoraan meikäpoikaa nenään. Kipu oli aika valtava. Kyllä lähti viimeiset pölyt matosta.

Mitäs siinä, kaveri myönsi tehneensä kielletyn tekniikan ja annoin pienen palautteen asiasta.

Seuraavana päivän täytyi mennä lääkäriin runsaan verenvuodon takia. :(

Onko ollut vastaavanlaisia tapauksia?

Jos kaverisi sai sun selän ja sä passasit kuristuksen leuallasi on mielestäni kohtuullinen keino vetää crossface ja tehdä tilaa sinne kaulalle.

Missä säännöissä tuo on kielletty ? Shootossa ?

Kovin paljon meillä käytetty tekniikka tuon kaulan saamiseksi.

Ikävimpiä on kaverit, jotka kevytkontaktisparrissa vetelee yksittäisiä kovia joukkoon jäädessään tappiolle. Näissä tulee helposti loukkaantumisia, kun ei ole varautunut ja yhtäkkiä pamahtaa. Yksi tällainen särki kerran säären alapotkulla. Teki tosiaan mieli mättää takaisin kunnolla, mutta annoin olla. Seuraavana yönä särkyyn herätessä kadutti. Useamman viikon treenitauko tuostakin tuli.

Niinpä. kyllä meilläkin kuristellaan naamasta, että saatas se kaula hollille.Minuakin kuristeltiin suusta (sw mm1kuristi) kun en antanu kaulaa!! Rakkuloitahan siitä tulee ja jos tuntuu liian pahalta, niin mikään ei estä taputtamasta!! lajina siis shooto, sw ja bjj

:rock: Niinpä. kyllä meilläkin kuristellaan naamasta, että saatas se kaula hollille.Minuakin kuristeltiin suusta (sw mm1kuristi) kun en antanu kaulaa!! Rakkuloitahan :nolo: siitä tulee ja jos tuntuu liian pahalta, niin mikään ei estä taputtamasta :kuola: !! lajina siis shooto, sw ja bjj :kippis1:

Suositut

Back
Ylös Bottom