Treenaus puolikuntoisena

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ja on sekin totta että omien pöpöjen tartuttaminen kanssatreenaajiin on helvetin huonoa käytöstä. Sitten ollaan koko talvi vuorotellen kipeänä, kun tauti kiertää henkilöltä toiselle. Kuntosalien pitäjät voisivat itse asiassa kieltää treenaamisen henkilöltä, josta näkee että hän on flunssassa.

Jep. Jos tahtoo välttämättä treenata kipeänä niin menkööt vaikka lenkille. Toisia ihmisiä ei silti tarvitse altistaa oman tyhmyyden vaikutuksille. Joskus päässä kihisee kun näkee jonkun räkivän, niiskuttelevan ja niistelevan jatkuvasti siinä vieressä. Oikein tuntee kuinka pöpöt leijuu ympäriinsä.

Nenän tukkoisuus ei aiheuta tukkoista oloa, tukkoinen olo jos on niin silloin on joko a) flunssa tulossa/päällä, b) krapula tai c) nukuttu ihan liian vähän. Jokaisessa näistä kolmesta vaihtoehdosta jätetään treeni väliin.

Minulle aiheuttaa. Nenä/röörit tukossa -> tukkoinen olo. Tosin se voi johtua myös yllämainituista.

Jos ajattelee tuolla periaatteella, että pöpöjen levittäminen kanssatreenaajiin on huonoa käytöstä, niin samaahan pitäisi toteuttaa myös muualla elämässä. Päiväkodit, koulut ja työpaikat ovat vähintään yhtä hyviä pöpöpesiä kuin kuntosalit, jonne ei kuitenkaan yleensä järkevät ihmiset tule treenaamaan jos ovat kipeitä. Olen siis täysin samaa mieltä teidän kanssanne mutta asiaan vain ei ole yhtä oikeaa vastausta tai olotilaa, jonka mukaan åitäisi edetä. Toisille nuha (olkoon millainen tahansa) aiheuttaa ehdottoman ein salille mutta toisille ei näin välttämättä ole.

Täällä on näyttävästi lähtenyt keskustelu oikein kunnolla käyntiin. Meni jo tovi lukea teidän vastauksianne, kiitos niistä. :)

Viestini saattoi virheellisesti viitata siihen, että kävisin kuntosalilla, vaikka olisinkin puolikuntoinen. Tavoitteeni oli kuitenkin herättää keskustelua asiasta, sillä lähiaikoina olen puhunut muutamien ihmisten kanssa juuri kipeänä treenaamisesta, ja hämmästellyt eräiden käsitystä siitä, että kurkkukipu ja mahdollinen flunssan alku ei olisi este treenaamiselle. Samaa mieltä olen teidän kanssa nuhasta, eli pieni nuha on ajoittain normaalia, varsinkin talvisin, eikä välttämättä kerro puhjenneesta taudista.

Ja ei, en harrasta liikuntaa minkäänlaisen "voi ei nyt lihon ellen juokse kolme tuntia" paineen alla, vaan syyni lähtevät melko varmasti samoista lähtökohdista kuin teilläkin. :)

Itse en ole koskaan kuumeessa (hillitöntä puun koputtamista) eikä mulla ole edes lämpöä tai ei ole ollut n. 6 vuoteen joten se ei treenaamista rajoita. Mutta kun mulle iskee nuha, niin olo on pahimmillaan niin karmia, ettei siinä pysty treenailemaan eikä edes huvita:( Mulla nuhaisena vetää nimittäin ilman kuumettakin röörit niin tukkoon, ettei siinä hengitellä oikein millään ruumiin aukolla:D Silmät vuotavat kuin seula ja nenä sitä samaa tahtia. Olen myös niitä ihmisiä joiden on vaikea jättää treeniä väliin jonkun huonon olon tai vastaavan vuoksi, mutta yritän tässä sitä vähän opetella. Nytkin on pientä nuhaa päällä ja ajattelin ihan suosiolla lössyillä koko päivän. Jätetään se lenkki sinne ensi viikolle...

Minullakaan ei ole ollut lämpöä tai siis kuumetta siinä merkityksessä yli viiteen vuoteen....kunnes se iski viime viikolla.Tajuton flunssa kaikkine oireineen.Kuumetta,yskää,räkää tulee joka tuutista.Ei pystynyt hengittämään eikä nukkumaan.Olin elämäni ensimmäistä kertaa saikulla KOLME PÄIVÄÄ!Sekös söi miestä.:wall:Puhumattakaan siitä että hyvin alkanut treenikausi tössäsi täysin.Nyt olen ollut tasan viikon sairaana.Kuume helpotti lauantaina mutta nuha ja yskä vaivaa pahasti ja vie energiatasot.:(

No meni vähän pitkäksi.Itsekin menen salille niin kauan kun olen fyysisesti energinen.Eli jos iskee pikkunuha ei se minun energiaa ja jaksamista viel.Mutta kyllä sen tuntee heti olotilassa minkälainen nuha tai mikä lie on kyseessä.Kroppa kun ei mitenkään voi toimia täysillä jos on oikeasti kipeä edes vähän.Nyt treenitaukoa takana yli viikko ja en mene vielä tänäänkään koska tunnen olevani kovin nuutunut vieläkin,ehkäpä perjantaina jos uskaltautuisi.

Onhan se helppo olla treenaamatta puolikuntosena jos sairastaa kerran/pari vuodessa. Itse oon kipeenä vähintään kerran kahdessa kuukaudessa (nuha, kuumetta, kurkku kipeenä). :( Sali ja jumpat jää sillon väliin. Pienessä lämmössä huolehdin kuitenkin koiran ulkoiluttamisesta.

Kaiken näköset tutkimukset oon käyny läpi, eikä mitään vikaa oo löytyny. Veriarvotkin tosi hyvät. On se vaan niin rasittavaa kun just kun alkaa taas vähän kunto koheneen, niin seuraavat 2-3 viikkoo ilman aerobista ja salia. huoh.

Joku kaks vuotta sitten tuli treenattua puolikuntosena, kun kuumetta/lämpöä oli jatkunu yli 3 viikkoo. Siitä seurauksena sitten mononukleoosi (=rauhaskuume, "pusutauti"). Sängyn pohjalla siihen asti, että on parantunu + kaks viikkoo ilman minkäänlaista liikuntaa parantumisen jälkeen. jihuu. :curs:

Eipä siis ole paljoa järkee lähtee puolikuntosena treenaamaan, itselle se vaan hallaa tekee. Ei kannatta terveyden kanssa pelleillä, ennemminkin malttaa muutaman päivän ottaa ihan rennosti, venyttelee sitten vaikka niinkun aiemmin mainittiin ja säästää treenit terveille päiville.:thumbs:

Tuli taas todistettua ettei kannata lähteä treenaamaan, vaikka nenä vuotaisi vain vähän, koska tuloksena on muutama päivä sairaslomaa, kuume, kurkkukipu, nenä vuotaa kuin seula & nielu on tulehtunut...

Vi**u, tyhmyydestä sakotetaan. :curs:

Nyt kun talvikin on jo tullut ja vilustumisvaara kasvaa, heräsi tämmöinen kysymys, että treenaatteko, vaikka kurkku olisi kipeänä tai ajoittainen yskä vaivaisi vai jätättekö treenin kokonaan päiväjärjestyksestä tällöin pois? Pyrin usein edes venyttelemään, jollei muuta pysty tekemään, paitsi en tietenkään silloin, kun makaan sängyn pohjalla 40 asteen kuumeessa. Mietinpä vain, että onko suotavaa käydä salilla vetämässä minkäänlaista, edes todella kevyttä treeniohjelmaa, jos on esim. kurkku niin kipeänä, ettei pysty kunnolla edes nielaisemaan? mitä mieltä olette?

Ei kannata. Sain viime keväänä sydänlihastulehduksen ja haluan varoittaa kaikkia siitä, koska silloin joutuu jättämään treenit moneksi kuukaudeksi ja on muutenkin aika hajottavaa. Eli mun mielestä kannattaa olla pois salilta, jos kurkku kipeä.

Millaset oireet sulla oli tossa sydänlihas tulehduksessa? Ite oon vuosia sitte sairastanu kuumeettoman keuhkokuumeen kun poskiontelon tulehduksen jälkeen menin pelaamaan liian aikasin (vielä "asiantuntevan" valmentajan painostuksesta...) Mulla tosiaan tolloin yskä ei lähteny millään pois, kuumetta ei ollut eikä nokka enää vuotanut. Pitkä kestosen yskän takia menin ihan keuhkolääkärille, joka röntgenistä osas kattoo et keuhko kuume oli :(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen tässä haaveillut jo enemmän kuin paljon treenaamaan pääsystä ja olen kuolannut Sport/Fitness lehtiä yms pahimpaan masennukseen kotona maatessa. Hinku sdalille olisi kova, mutta...

Minulla on nyt 13 päivää ollut kuumetta 38-39.4c välillä ja nyt tänään sain (?) sellaiset lääkkeet, että tauti pitäisi vihdoin lähteä. Kysymys kuulukin millaisin harjoituksia sitä alkaa uskaltaa tekemään, kun suurin piirtein on sitten taas elävien kirjoissa? Normaalisti olen käynnyt 3-5 krt viikossa salilla ja 2 aerobista päälle. Nyt vähän pelottaa mitä tämä kauhea tauti on tehnyt lihaskunnolleni/ kunnolleni. Olen ollut siis TOSI kipeä. Millaisilla painoilla uskailtaisi taas aloitella? Väkisinhän tämä raju tauti ja parin viikon (nyt sen verran taukoa) treenaamattiomuus näkyy kropassa. Onko neuvoja? Miten te olette alkaneet taas treenata pahan "flunssan" jälkeen? Ja kuinka kauan olette odottaneet, että olette taas treenikuntoinen? 1-2 kuumeetonta päivää...?

Itse kun pari vuotta sitten olin 2 kuukautta flunssassa yhteen menoon, pidin vielä viikon varmistelutaukoa (eli varmasti terve), ja sitten TOSI KEVYESTI puntille. Kyykkypainot oli siihen aikaan muistaakseni jotain 70 kiloa tms, joten ensimmäiset 2 viikkoa painot oli 40 kiloa. Ja muissa suunnilleen samalla prosentilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom