Treenaus & lisäravinteet!

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Heipparallaa kaikki! :) Olen uusi täällä ja kaipailisin teidän muiden naisten mielipiteitä ja neuvoja eli olen 21-vuotias ja vasta aloitellut säännöllisen salitreenin. Pituutta löytyy 168cm ja painoa 52kg eli solakka ruumiin rakenne, mutta tarve olisi kiinteyttää ja saada lihasmassaa.
Eli käyn salilla 3 kertaa viikossa ja siihen päälle lenkkeilyt ja jumpat. Haluaisin kiinteytystä ja sopivassa määrin lihasmassaa eli mitä ravintolisiä minun kannattaisi ottaa harjoittelun tueksi ja nopeuttaako ne tulosten saantia? Entä ruokavalio?
Osaako joku suositella minulle ne tärkeät ja tarvittavat lisäravinteet joilla saisi tuloksia aikaan esim. www.ufs.fi sivulta?
Näyttää olevan paljon kaikenlaisia palautusjuomia ja ym, mutta mitkä olisi ne tarvittavat tuotteet minulle?
Haluan lihasmassaa sen verran, että lihakset erottuvat ja huomaa, että on jotain tehty. Tavoitteena olisi saada ihan kunnon vatsalihakset, käsilihakset ja reisien ja takapuolen selluliittien tilalle kiinteää lihasmassaa kiitos. :D Aikaa olisi 4kk:tta päästä kuntoon.
Ruokavalioni on säännöllinen ja luulenpa, että myös terveelisellä pohjalla eli aamulla syön kuitupitoista esim. fitnessmuroja ja soijamaitoa...tai kuitupitoista leipää, maitoa, jogurttia. Päivänmittaa tulee syötyä hedelmiä välipalaksi ruokana esim. kalaa, kanaa, tummaa proteiinipitoista pastaa, perunaa, kasviksia...jne. Myös vettä tulee juotua vähintään se 2 litraa päivässä. Punaisen lihan olen jättänyt pois eli syön vain kanaa, kalaa ja kananmunia.
Kun tavoitteena olisi myös polttaa tuota rasvaa eli kiinteyttää niin mitä ravintolisää siihen kannattaisi käyttää apuna? Löysin rasvanpolttaja tuotteita jotka polttaa rasvaa ja auttaa kiinteytymään niin olisiko noista apua ja mikä noista pitäisi valita? http://www.ufs.fi/kauppa/index.php?cPath=63_65
...ja olisiko hyvä olla jotain mitä otetaan 2-3 tuntia ennen saliharjoittelua tukemaan harjoittelua?
Kiitos teille jotka jaksavat vastailla ja neuvoa minut alkuun! :)

-Heidi-

Koska kukaan ei ole seppä syntyessään ja suurin osa mimmeistä täälläkin on itseoppinut, joten suosittelen ensiksi lukemaan tätä punttimimmien osiota lävitse threadi kerrallaan. Lisäravinteista löytyy omansa, samoin treeniohjelmista ja ruokavalioista. Näistä saa paljon vinkkejä, joita kannattaa lähteä kokeilemaan. Punttitreenaus on pitkäjänteistä hommaa ja näkyviä tuloksia ei saada kyllä muutamassa viikossa (paitsi ehkä hyvän olon merkeissä).

Ruokavaliota on vaikea neuvoa, kun ei tiedä kuinka oikeasti syöt. Itse luulin syöväni hyvin mutta nykyään tiedän syöneeni (ja syön välillä edelleen) huonosti, kun olen vertaillut omia ruokapäiväkirjoja tuonne "Mitä söit tänään - eilen" -ketjun sisältöön. Lisäravinteita en välttämättä lähtisi hankkimaan, ennen kuin ruokavalio on kohdallaan, nehän ovat nimenomaan lisäravinteita, ihmeitä niilläkään ei tehdä! Ehkä palautusjuoma on ainut, joka voisi tulla kysymykseen. Lihasmassan hankinnassa tärkeitä on syödä enemmän kuin kuluttaa ja huolehtia riittävän proteiinin saamisesta.

Kaikkiin kysymyksiisi löydät vastauksen forumilta, intoa lukemiseen ja treeniin :puntti:

Heipparallaa kaikki! :) Olen uusi täällä ja kaipailisin teidän muiden naisten mielipiteitä ja neuvoja eli olen 21-vuotias ja vasta aloitellut säännöllisen salitreenin. Pituutta löytyy 168cm ja painoa 52kg eli solakka ruumiin rakenne, mutta tarve olisi kiinteyttää ja saada lihasmassaa.
Eli käyn salilla 3 kertaa viikossa ja siihen päälle lenkkeilyt ja jumpat. Haluaisin kiinteytystä ja sopivassa määrin lihasmassaa eli mitä ravintolisiä minun kannattaisi ottaa harjoittelun tueksi ja nopeuttaako ne tulosten saantia? Entä ruokavalio?
Osaako joku suositella minulle ne tärkeät ja tarvittavat lisäravinteet joilla saisi tuloksia aikaan esim. www.ufs.fi sivulta?
Näyttää olevan paljon kaikenlaisia palautusjuomia ja ym, mutta mitkä olisi ne tarvittavat tuotteet minulle?
Haluan lihasmassaa sen verran, että lihakset erottuvat ja huomaa, että on jotain tehty. Tavoitteena olisi saada ihan kunnon vatsalihakset, käsilihakset ja reisien ja takapuolen selluliittien tilalle kiinteää lihasmassaa kiitos. :D Aikaa olisi 4kk:tta päästä kuntoon.
Ruokavalioni on säännöllinen ja luulenpa, että myös terveelisellä pohjalla eli aamulla syön kuitupitoista esim. fitnessmuroja ja soijamaitoa...tai kuitupitoista leipää, maitoa, jogurttia. Päivänmittaa tulee syötyä hedelmiä välipalaksi ruokana esim. kalaa, kanaa, tummaa proteiinipitoista pastaa, perunaa, kasviksia...jne. Myös vettä tulee juotua vähintään se 2 litraa päivässä. Punaisen lihan olen jättänyt pois eli syön vain kanaa, kalaa ja kananmunia.
Kun tavoitteena olisi myös polttaa tuota rasvaa eli kiinteyttää niin mitä ravintolisää siihen kannattaisi käyttää apuna? Löysin rasvanpolttaja tuotteita jotka polttaa rasvaa ja auttaa kiinteytymään niin olisiko noista apua ja mikä noista pitäisi valita? http://www.ufs.fi/kauppa/index.php?cPath=63_65
...ja olisiko hyvä olla jotain mitä otetaan 2-3 tuntia ennen saliharjoittelua tukemaan harjoittelua?
Kiitos teille jotka jaksavat vastailla ja neuvoa minut alkuun! :)

-Heidi-

Pitääpä tulla kertaalleen vastaamaan tännekin puolelle. Eli tervehdys vaan kaikille mimmeille! :)

Kerroit haluavasi lihasmassaa ja kiinteyttä. Ensinnäkin, olisi hyvä tietää mitä teet salilla noina kolmena kertana viikossa, eli minkätyyppinen on treeniohjelmasi. Toiseksi, mikäli olet vasta aloittelija salin puolella, tulokset on useasti nopeampia kuin salilla jo aikansa rehkineillä. Kolmanneksi, lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti normaalin terveellisen ravinnon LISÄ, ei korvike (joskin kiirepäivinä kun saa juosta pää kolmantena jalkana ne ovat oivia paikkaajia).

Mutta siis. Luulenpa että oikealla terveellisellä ravinnolla ja salitreenillä pääset jo pitkälle ilman että turvaudut minkäänlaisiin lisäravinteisiin. Ne on toki hyviä, ja palvelevat usein tarkoitustaan, mutta yleensä vasta kun treenausta on jo reippaammin takana ja niin ruoka-, kuin treeniasiatkin on kunnossa. Kerroit jotain syömisestäsi, mutta kertomasi perusteella on vaikea sanoa ruokavaliostasi vielä mitään.

Ja sellainen "pikkujuttu" joka hyppäsi silmiin oli nuo Fitnessmurot. Jos niissä jotain on, niin sokeria, ja sitä on vieläpä enemmän kuin tavallisissa maissimuroissa. Allekirjoittaneen mielestä murot ei ole muutenkaan "kunnon ruokaa". Mutta se on tietysti ihan oma mielipiteeni (and :offtopic:) Joka tapauksessa. Murot vaihtaisin ensimmäiseksi kaurapuuroon ja rehelliseen ruisleipään :)

Muutenkin suosittelisin lukemaan mimmien osioista threadeja treeniohjelmista ja ruokavaliosta ja laittamaan sinne omat kysymyksensä siitä millaisia omasi ovat.

Tsemppiä joka tapauksessa aloittamallasi tiellä saleilun ihmeelliseen maailmaan! Hyvän tien olet valinnut :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom