Treenaus dietillä

Primitive82

Banned
Elikkä nyt elämäni ensimmäistä kertaa paistelen rasvaa myös muuallakin kuin grillissä...Ja tavoite saada rasva% sen verran alas, että näkisi myös, että onko niitä lihaksia.

Tässä on nyt tullut treenattua yhteensä sellainen 2 vuotta suht. tehokkaasti..sitä ennen hengailua salilla 14-vuotiaasta lähtien, jotain kerran kk tms.

Olen treenannut aika pitkälti omilla metodeillani :eek:
Olen myös testannut HST:tä ja yhtä valmista ohjelmaa.
Tällä hetkellä kierrossa oma ohjelma, omine erikoisineen liikkeineen, joka toimii 4:än päivän kierrolla.

Eli jaottelu on: Ma: selkä ja hauikset, rinta ja ojentajat, jalat, olkapäät ja habat.
Ohjelma on suurinpiirtein tollanen. Hauiksia saatan myös ottaa 3 krt viikossa.

Nyt kuitenkin kun on dietti, niin mietin, että olisikohan HST paras ohjelma?
Ainakin oon kuullu joidenki suosittelevan sitä..
Mutta mitäs mieltä porukka palstalla on?

Kiitos!! :kippis1:

Emmää tuosta HST:stä tiedä mitään mutta antaisin vain yhden vinkin jos oikeasti meinaat kiristellä mutta silti pitää lihakset:

Treenaa kovempaa kuin koskaan oot treenannu. Se varmaan tulee olemaan vaikeaa vähempien hiilarien ja rasvojen takia mutta edesauttaa lihaksien säilymistä.
Ikäväähän se olis että kuihtuis kaikkialta...

Treenaa vaan samalla tavalla kuin ennenkin* laihiksen aikana. Jos tuntuu heilkolta hiilareitten ollessa matalalla, voit kokeilla tehdä suuremmilla toistomäärillä (10-15).

*2-3 kertaa hauikset viikossa? Mitä ihmeen järkeä? Luuletko, että ne kasvavat paremmin, mitä useammin niitä treenaa? :wall:

"*2-3 kertaa hauikset viikossa? Mitä ihmeen järkeä? Luuletko, että ne kasvavat paremmin, mitä useammin niitä treenaa?"

Mulla on kasvanu. Palautuu niin nopeasti. Kokeile sinäki.
Mut en nyt tarkota että vedän tota ympäri vuoden...Vaan esim. 2-3 viikkoo tollai ja sitten about se viikon tauko.

"2-3 viikkoo tollai ja sitten about se viikon tauko."

mihin ohjelmaan tuo perustuu?

HST:stä voisin sanoa sen verran, että dietin yhteydessä siinä on puolensa ja puolensa. Oman kokemukseni pohjalta HST-ohjelma nosti minulla ainakin kulutusta, ja ravintopuoli täytyi viilata hyvin kohdalleen, että kroppa palautui hyvin.

Itse kun olen kokeillut HST:tä dietillä se pidensi palautumisaikoja huomattavasti. Itse ratkaisin ongelman vähentämällä aerobista harjoittelua ja pitämällä tuntuman mukaan ylimääräisiä lepopäiviä - etenkin jaloille. Minulla kun nuo koivet palautuvat tuskallisen hitaasti varsinkin dietillä.

Pitää varmaan joskus huvikseen kokeilla tuota HST:tä, vaikka tavoitteet onkin voimassa eikä hypertrofiassa. Tuleepahan ainakin vaihtelua jos selviää hengissä noista pitkistä sarjoista.

Kyllä tuo HST on mulla toiminut dieetillä jopa odotettua paremmin. Tuon pitkän HST-threadin luettuani pelkäsin ylikunnon iskevän, mutta hyvin on jaksanut. Rasva palaa tasaisesti ketolla eikä lihasmassaa ole luullakseni lähtenyt juuri ollenkaan. Tuntuu jopa, että olisi tullut lisää, joka saattaa kyllä johtua paremmasta erottuvuudesta. Lauantaisin olen glykogeenivarastoja täydennellyt syömällä kaikenlaista nopeasti imeytyvää hiilaria. Lisäksi palautusjuomiin 30g hiilaria. On muuten hienoa treeniä yleensäkin tuo HST. Toimii ainakin mulla parhaiten :thumbs:

Counani sanoi:
On muuten hienoa treeniä yleensäkin tuo HST. Toimii ainakin mulla parhaiten :thumbs:

Samoilla linjoilla. Pienen alkutotuttelun jälkeen sopi mulle kuin naula silmään.

Niin ja siitä HST:stä dietillä vielä, että minulla on ollut samanlaisia kokemuksia kuin Counanilla. Eli rasva palaa tuhisten - voimat ja lihat pysyy. Tai, no... kun ei tullut mittailtua rasvaprosenttia viimeksi HST/dietillä, niin on vaikea sanoa mihinkään muuhun kuin mustatuntuu-fiiliksiin pohjautuvia "faktoja". Pointtina siinä mitä sanoin oli, että dietillä saa ainakin oman kokemuksen mukaan olla tavallista tarkempi palautumisen suhteen HST:ssä.

Mullakin joskus treenaamista aloittaessani paikat "palautui" nopeasti... tosiasiassa, kehitystä ei tullut kun ei niitä paikkoja osannu oikein runnella...
Paskat, kun opettelin tekee kunnolla, ni menee se viikko palautumisee

Niin mullakin aloitellessa ;) Nyt saa olla vähän tarkempi tuon suhteen. Yllättävän hyvin ketolla palautuu jopa HST:llä. Se on niin paljon siitä treenityylistä kiinni (1 kertaa viikossa / 3 kertaa viikossa) vaatiiko se viikon vai 1-2 päivää palautumisen. Jos lihakset rääkkää aivan finaaliin, niin kyllä siinä voi viikko vierähtää. Mulle sopii paremmin tuo useammin ja vähemmän kerralla tyyli. Moni on HST:llä huomannut, että kroppa tottuu kovempaan treenitiheyteen ja palautuminen on jotenkin nopeampaa. Alkuperäisellä HST-sivullakin: http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html jotain tuohon suuntaan mainittiin.

Back
Ylös Bottom