Treenaamisen ihanuutta (hehkutus-thread)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tiinuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Yates Row = kulmasoutu tangolla Dorian Yatesin tapaan, eli vastaotteella ja selkä n. 45 asteen kulmassa lattiaan nähden, eli ei tarvitse kumartua niin syvään kuin monesti normikulmasoudussa näkee.

Loistava liike, otin sen itsekin mukaan kun uutta ohjelmaani koostin, ja nyt lähdenkin salille selkälihoja kurittamaan!:whip:

Tänks :)

Kokeiluun menee heti!

pikkuinen sanoi:
Mikä liike tämä on? Olis selkäsaunan vuoro tänään ja pohdiskelin että mitähän uutta sitä keksisi, kun tahtoo tuo selkäpuoli minullakin olla niitä hankalimmin treenattavia.

Lisään hehkutuksena, että nyt dieetin päättymisen jälkeen on mahtavaa, kun tulokset on taas nousujohteisia :haart:

Voi anteeksi! En huomannut kysymystäsi ennen kuin nyt, kun tämä pakkis on ollut tänään niin nihkeä toimimaan. Onneksi asiantunteva selvitys annettiin jo Gillyn toimesta. Yates row on mulle ainakin todella tehokas liike. Siinä pitää vain keskittyä tosi paljon itseensä ja oman kropan liikutteluun ja mä ainakin tarvitse peilin sivulle, että voin tarkistaa, etten vaan hakeudu väärään kulmaan liikkeen tullessa raskaaksi. Asento saattaa tuntua hiukan *tyrkyltä*, jos vieressä tai takana sattuu olemaan joku korsto, (niin kuin eilen - korsto vielä diskreetisti tuijotti mua kahden ekan sarjan aikana hyyyvin tarkkaan - and it wasn't my musles!) mutta vitut korstoista ja perseen pyllistelystä ja rinnan röyhistyksestä, jos sillä saa aikaan lihasta.

Ja ei kun treenaamaan. UUU jeah.

Edit. Lisäys: ei kannata ruveta tekemään liikettä, (miten sattuu) jos ei tiedä sitä. http://www.stumptuous.com/weights.html löytyy osio from gym dork to diva. Siellä on tosi hyvät kuvat ja ohjeet joiden avulla minäkin sain tuntuman nimenomaan oikeille lihaksille. Se on vaikeampaa kuin luulisi. Eli kandee tsekata sieltä ensin! Kivaa ja onnistunutta treeniä kaikille!

esni sanoi:
... Siinä pitää vain keskittyä tosi paljon itseensä ja oman kropan liikutteluun ja mä ainakin tarvitse peilin sivulle, että voin tarkistaa, etten vaan hakeudu väärään kulmaan liikkeen tullessa raskaaksi.

-klip klip-

... Se on vaikeampaa kuin luulisi. Eli kandee tsekata sieltä ensin!

Juuri näin, ja itse vielä lisäisin tähän, että ei kannata kuormata hirrrmusti rautaa tankoon, ennenkuin liikkeen on opetellut kunnolla. Itse taisin tähän hieman äskettäin sortua, ja asento hajosi sarjojen lopussa aika lailla :nolo: Sitten, kun asento ja liikerata ovat selkäytimessä, voi vähän runtatakin, mutta toisaalta tämä Yates Row on IMHO yksi niistä liikkeistä, joka tehoaa vähän pienemmilläkin painoilla ja huolellisella tuntuman hakemisella. Toisaalta, kaikkihan riippuu tietenkin aina itse kunkin tavoitteista! :thumbs:

esni sanoi:
Edit. Lisäys: ei kannata ruveta tekemään liikettä, (miten sattuu) jos ei tiedä sitä. http://www.stumptuous.com/weights.html löytyy osio from gym dork to diva. Siellä on tosi hyvät kuvat ja ohjeet joiden avulla minäkin sain tuntuman nimenomaan oikeille lihaksille. Se on vaikeampaa kuin luulisi. Eli kandee tsekata sieltä ensin! Kivaa ja onnistunutta treeniä kaikille!

Kävin tsekkaamassa noi sivut, joten enköhän saa jotain tuntumaa tuohon. Liikkeiden puhtaus on mulle todellakin ensisijaisen tärkeää ja hion tekniikan kuntoon ensin ja lisään painoja vasta sitten (kantapään kautta opittu, onneksi ilman vakavampia loukkaantumisia...).

Noilla sivuilla oli tuommonen ku "horizontal pullup", näytti kanssa kokeilemisen arvoselta. JA EIKU SALILLE :evil: !!!

Aiai, vaikka itse olen Kristan sivuja kaikille kehunut, olen ohittanut tuon yates row-kuvauksen ja koko sen sivun varmaan joskus treeniharrastukseni alkuvuosina, enkä ole sen koommin sitä nähnyt! Kiitos esnille! Selkäni ei tunnu mitään tajuavan, ehkä tässä olisi kokeilemisen arvoinen liike, samoin kuin tuo vaakasuora leuanveto!

esni sanoi:
Sain tuntuman selkään ja lapoihin aivan eri tavalla kuin ennen ja lihakset ovat vieläkin kuin niiden yli olisi huristettu rekka-autolla...

kokeilin siis eilen sekä Yates rowta että tätä "horizontal pulloveria".

Näkikö kukaan sen rekka-auton rekisteriä? ;)

pikkuinen sanoi:
kokeilin siis eilen sekä Yates rowta että tätä "horizontal pulloveria".

Näkikö kukaan sen rekka-auton rekisteriä?

Hitsit. Mä en ole uskaltanut vielä horisontaaliin... Se näyttää niin pelottavalta. ;) Pitänee kokeilla sitäkin. Tai sitten ehkä kuitenkin odottaa, että oikeasti voin lisätä painoja siihen tankoon yates rowssa. :rolleyes: :D

Muutaman kuukauden treenitauko katkesi maanantaina ja on se huvittavaa kuinka "/#%&#:n kipeeks voi tulla, vaikka aloittelee hissukseen mm. kyykkäilee pelkällä tangolla ja on kuitenkin koko tauonkin ajan urheillut. Siisti fiilis ja motivaatio huipussaan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom