Toyota Avensiksen omistajat huomio!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.3.2003
Viestejä
4 493
Tollanen -98 200tkm ajettu 1.6-koneella oleva yksilö olis tarkoitus huomenna ostaa. Muutamia kysymyksiä autoon liittyen:

Onko kytkimen liikerata oikeastikin melko lyhyt vai onko se vain mulle sattunu sellainen yksilö? Luistanut se ei ja muutenki kyllä pelas normaalisti.

-Onko ruoste ongelma?
-Kulutus matka-ajossa?
-Korjauskustannukset? (esim. nivelet, iskarit, kytkin ym)

Ylipäätään voiko ton ikäselle autolle enää tehdä itse muuta kuin vaihtaa renkaat?

Tähän saa sitten myös vapaasti haukkua/kehua sen oman tai serkun tädin kaiman pojan avensiksen, tarkoitus olis huomenna tehdä pidempi koeajo ja tarkempi syynäys vielä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko kytkimen liikerata oikeastikin melko lyhyt vai onko se vain mulle sattunu sellainen yksilö? Luistanut se ei ja muutenki kyllä pelas normaalisti.

-Onko ruoste ongelma?
-Kulutus matka-ajossa?
-Korjauskustannukset? (esim. nivelet, iskarit, kytkin ym)

Ylipäätään voiko ton ikäselle autolle enää tehdä itse muuta kuin vaihtaa renkaat?

Kytkimen liikerata on varmaankin aika yksilöllistä ja riippuu siitä mihin vertaa. Tottumiskysymyksiä sekin, mutta omassani ainakin ihan normaalin mittainen ja jos se toimii niin se toimii.

Aika moneen asiaan vaikuttaa varmaan yksilö ja edellisten omistajien laatu. Esimerkiksi oma yksilöni (-99/150tkm) on alkujaan Helsingistä eikä mitään erityisiä ruostesuojauksia ole tehty ja ruosteeton on, mutta yksillöllistä varmastikin. Eihöhän tähän asiaan löydy joku puolueeton tilastokin jostain?

Kulutus matka-ajossa ilmastoinnin kanssa pienemmillään 5,8 todella pitkällä siirtymällä yksi päällä pihistellen.

Korjauskustannuksista mutuilisin, että sieltä halvemmasta päästä. Riippuu tietenkin missä teettää mitäkin, mutta itse merkkihuollossa huolattaneena ei ole mitään suurempaa syytä nurista. Itse voi tehdä jos osaa. Itse en osaa, joten huollossa olen käyttänyt sen mitä nyt tarvii eli lähinnä määräaikaishuolloissa + jotain extraa tilanteen mukaan. Oikeastaan ainoa isompi juttu on ollut kun vaihdatin jarrulevyt eteen määräaikaishuollon yhteydessä. Silloin kokonaiskustannus taisi olla ~600 euroa. Pienempi normihuolto merkkihuollossa on luokkaa 300 euroa.

Tarkasta pari juttua ainakin. Jarrulevyjen suoruus ja takaovien tippalistat. Jälkimmäisillä tuntuu olevan tapana lähteä ottamaan kierrettä ja uudet maksaa rapeat sata euroa kappale. Lisäksi tuntuu olevan aika tyypillistä, että polttimoita palaa nopeaan tahtiin. Tielle jos nämä jättää niin melko varmasti kuski voi katsoa peiliin ja kiittää airbagejä.

IMO hyvän yksilön valitsemalla sopivaan hintaan huippuhankinta järkiautoksi. Pitää hintansa kohtalaisen hyvin, luotettava ja taloudellinen ja riittävän hyvä monessa suhteessa. Siksihän sellaisen itsekin laitoin.
 
Kytkimen liikerata on varmaankin aika yksilöllistä ja riippuu siitä mihin vertaa. Tottumiskysymyksiä sekin, mutta omassani ainakin ihan normaalin mittainen ja jos se toimii niin se toimii.

Oikeastaan ainoa isompi juttu on ollut kun vaihdatin jarrulevyt eteen määräaikaishuollon yhteydessä. Silloin kokonaiskustannus taisi olla ~600 euroa. Pienempi normihuolto merkkihuollossa on luokkaa 300 euroa.

Tarkasta pari juttua ainakin. Jarrulevyjen suoruus ja takaovien tippalistat.

IMO hyvän yksilön valitsemalla sopivaan hintaan huippuhankinta järkiautoksi. Pitää hintansa kohtalaisen hyvin, luotettava ja taloudellinen ja riittävän hyvä monessa suhteessa. Siksihän sellaisen itsekin laitoin.
Kiitän, juuri tällaista kaipasin ja lisääkin saa tulla kaikilta kellä kokemuksia löytyy.

No edellinen vertailukappale on -92 405 pösö, kytkimen liikerata tuntu avensiksessa olevan puolet lyhyempi.
Onpas sulla ollu suolaset jarrulevyt, tai sitten alkuperäiset maksaa todella reippaasti. Mutta mitäs nuo tippalistat oikein on ja missä ne on?
Tuo luotettavuus on oikeastaan se tärkein pointti miksi avensis kiinnostaa. Suoraan sanoen vitutti taas ennen uutta vuotta kiireellä räpeltää tuota ranskalaista:kakka:, ettiä netistä tietoa ja lopulta tilata hinausauto kun ei ollu osia eikä taitoa.
Ennemmin maksan sen ~200€ kuussa rahoitusyhtiölle ja ajan luotettavan maineen omaavalla autolla, kun korjaan vanhaa.
Edit: Miten noi polttimet, helppoja ja nopeita vaihtaa tien päällä vai vaatiiko isomman purkamisen?
 
Mulla oli 98 vuosimallin avensis. Sillä oli ajettu 167tkm kun ostin ja itse ajoin sillä palttiarallaa 240t kilometriin. Mitään vikaa siinä ei ollut. Kuluvaa osaa kuten jarrupalat ja jakohihnan siihen vaihdoin. Varaosat on halvimmasta päästä ja huolto toimii automerkeistä parhaiten.

Hyvin 1,6 litran kone myös kulkee ihan hyvin. Huiput 190km/h on mitattu pariin kertaan.
Tojon 1,6 litran kone on monien, myös mekaanikkojen, mielestä parhaimpia koneita mitä on kuunaan tehty.

Suosittelen kyllä. Alusta nyt ei maailman jämäköin ole, mutta varma ja suht nätti peli on.

Pistähän autosta specsit; onko ilmastointia yms, niin voisin arvella onko hinta suurinpiirtein
ok. Omani kun lunastettiin vakuutusyhtiön toimesta vast'ikään.
 
Zone-sarja -42%
Suosittelen kyllä. Alusta nyt ei maailman jämäköin ole, mutta varma ja suht nätti peli on.

Pistähän autosta specsit; onko ilmastointia yms, niin voisin arvella onko hinta suurinpiirtein
ok. Omani kun lunastettiin vakuutusyhtiön toimesta vast'ikään.
Hintaa en pistä vielä, heitäs arvio mitä tämmöisestä autoliike pyytää.
Tämmöiset on mainospuheet:
ABS-jarrut, CD-soitin, Huoltokirja, ILMASTOINTI, Kahdet renkaat, Kauko-ohjattu keskuslukitus, Lohkolämmitin ja sisäpistoke, Metalliväri, SUOMI-auto, Sähkölasit, Sähköpeilit, Turvatyynyt x2, Vetokoukku
Vuosimalli tosiaan 1998, kilometrejä 200tkm, katsastettu marraskuussa -07 ja kone 1.6.

Mites sulla oman auton kans kävi kun lunastukseen meni?
 
Kiitän, juuri tällaista kaipasin ja lisääkin saa tulla kaikilta kellä kokemuksia löytyy.

No edellinen vertailukappale on -92 405 pösö, kytkimen liikerata tuntu avensiksessa olevan puolet lyhyempi.
Onpas sulla ollu suolaset jarrulevyt, tai sitten alkuperäiset maksaa todella reippaasti. Mutta mitäs nuo tippalistat oikein on ja missä ne on?
Tuo luotettavuus on oikeastaan se tärkein pointti miksi avensis kiinnostaa. Suoraan sanoen vitutti taas ennen uutta vuotta kiireellä räpeltää tuota ranskalaista:kakka:, ettiä netistä tietoa ja lopulta tilata hinausauto kun ei ollu osia eikä taitoa.
Ennemmin maksan sen ~200€ kuussa rahoitusyhtiölle ja ajan luotettavan maineen omaavalla autolla, kun korjaan vanhaa.
Edit: Miten noi polttimet, helppoja ja nopeita vaihtaa tien päällä vai vaatiiko isomman purkamisen?

Joo no se oli isompi huolto ja tehtiin siinä jotain muutakin silloin, mutta en sää päähäni, että mitä. Onhan tuollainen merkkihuollossa vähän kallista ja varmasti halvemmalla tuommoisen sää teetettyä muualla ja tosiaan alkuperäisosaahan sinne meni. Mutta keskimääräisesti siis näitten toyotien huoltaminen on suht huokeaa ja tosiaankin tuollaista epätavallista huoltamista tulee varmasti vähän, koska ei se maine tyhjästä synny.

Tippalistat on ne ikkunan alalaidassa ulkopuolella olevan muoviset rimat. Just semmoiset euron muoviputken näköiset pätkät, jotka pitää veden oven ulkopuolella. Näyttää olevan vähän tapa, että ne lähtee sieltä takapäästä kiertämään ja nousemaan suht usein. Ja nuo polttimot nyt on kyllä helppoja vaihdettavia. Itsekin olen sentään niitä vaihdellut eikä siinä montaa hetkeä ole mennyt.

Ja minä arvaan, että se autoliike pyytää tuosta mainitsemastasi kaarasta haarukalla 9800 (helsinki) - 13000 (pohjoinen/lappi) :) Edit: jos autoverouudistukset on jo vaikuttanut niin jotain hinnasta pois.
 
Jakopään remppa tehty samalla?
Ok, no pitää tarkistaa nuo tippalistat.
Niin ja sanotaan tuon auton hinnasta sen verran että maksettavaa jää vähän päälle 7k€ ja pösöstä hyvitetään muutamia hassuja satasia, joista sai kyllä pitkään vääntää että hyvityssumma kelpas mullekin.
 
Hintaa en pistä vielä, heitäs arvio mitä tämmöisestä autoliike pyytää.
Tämmöiset on mainospuheet:
ABS-jarrut, CD-soitin, Huoltokirja, ILMASTOINTI, Kahdet renkaat, Kauko-ohjattu keskuslukitus, Lohkolämmitin ja sisäpistoke, Metalliväri, SUOMI-auto, Sähkölasit, Sähköpeilit, Turvatyynyt x2, Vetokoukku
Vuosimalli tosiaan 1998, kilometrejä 200tkm, katsastettu marraskuussa -07 ja kone 1.6.

Mites sulla oman auton kans kävi kun lunastukseen meni?
Jos Oulusta sen ostat, niin veikkaan hinnaksi noin 6800 +-300€.
Ajettiin perään. Itse sain autostani 7400€, joka oli todella hyvä hinta.
Edit: jaa tuossa ylempänä sen hinnat sanoitkin.
Minusta nyt on huonoin mahdollinen tilanne vaihtaa autoa. Odottelisin vielä vähintään kuukauden.
 
Jos Oulusta sen ostat, niin veikkaan hinnaksi noin 6800 +-300€.
Ajettiin perään. Itse sain autostani 7400€, joka oli todella hyvä hinta.
Edit: jaa tuossa ylempänä sen hinnat sanoitkin.
Minusta nyt on huonoin mahdollinen tilanne vaihtaa autoa. Odottelisin vielä vähintään kuukauden.

Perään ajo ja lunariin? Tais olla sitten ihan reilusti vauhtia ajajalla?:eek:
Markkinoiden kannalta auton vaihtoon tuskin tilanne on koskaan erikoisen hyvä. Veroale näkyy jo vaihtoautoissa, toi on 1500€ halvempi kuin seuraava vastaava liikkeestä täällä päin + toi ranskalainen :kakka: meinaa levitä täysin alta. Ennen uutta vuotta alle 10€ osalle tuli hintaa 180€, seuraavaksi on pettämässä kuskin oven avausmekanismi sisäpuolelta + virtalukko on alkanut vittuilla ja toki just sillon kun myyjä kävi koeajolla. Ai niin ja toki venttiilit nakuttaa kylmänä, töyssyissä kuuluu kolinaa, nopeusmittari vetää viimeisiä, ym. mukavaa joten eiköhän tota autoa ole jo tarpeeksi "rahoitettu". Lisätään vielä että autoa olen kattellellu jo useamman kuukauden, noi jatkuvat viat nykyisessä sai vaan päätökseen jo huomattavasti vauhtia.
Huomenna tehtäväksi jääkin vain vakuutusyhtiön arpominen, mm. IF ja Tapiolan välillä hintaeroa vaivaiset karvan alle 400€. Niin ja tapiolan asiakas olen ollut koko ikäni niin näin sitä palkitaan pitkä asiakkuus sikahinnoilla...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perään ajo ja lunariin? Tais olla sitten ihan reilusti vauhtia ajajalla?:eek:
Markkinoiden kannalta auton vaihtoon tuskin tilanne on koskaan erikoisen hyvä. Veroale näkyy jo vaihtoautoissa, toi on 1500€ halvempi kuin seuraava vastaava liikkeestä täällä päin + toi ranskalainen :kakka: meinaa levitä täysin alta. Ennen uutta vuotta alle 10€ osalle tuli hintaa 180€, seuraavaksi on pettämässä kuskin oven avausmekanismi sisäpuolelta + virtalukko on alkanut vittuilla ja toki just sillon kun myyjä kävi koeajolla. Ai niin ja toki venttiilit nakuttaa kylmänä, töyssyissä kuuluu kolinaa, nopeusmittari vetää viimeisiä, ym. mukavaa joten eiköhän tota autoa ole jo tarpeeksi "rahoitettu". Lisätään vielä että autoa olen kattellellu jo useamman kuukauden, noi jatkuvat viat nykyisessä sai vaan päätökseen jo huomattavasti vauhtia.
Huomenna tehtäväksi jääkin vain vakuutusyhtiön arpominen, mm. IF ja Tapiolan välillä hintaeroa vaivaiset karvan alle 400€. Niin ja tapiolan asiakas olen ollut koko ikäni niin näin sitä palkitaan pitkä asiakkuus sikahinnoilla...
Vauhti ei ollut mikään älyttömän kova, mutta minun auton moottori otti hiukan osumaan edelläolevan auton vetokoukusta.

minun mielestä autonverotusuudistus voi saada aikaan aikaan sen, että liikkeissä on kuukauden päästä huomattavasti enemmän hyviä vaihtoautoja kuin ennen. Toisaalta hyvät yksilöt on silti harvassa.

Vakuutusyhtiöissä on todellakin hintaeroa.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=66767
Tuossa threadi aiheesta.
 
vakuutuksia tosiaan kannattaa kilpailuttaa. itsekin omassa autossa säästin +300e vuodessa. liikenne+täyskasko. tosin noin isot säästöt on harvinaisia, mutta sanotaan 150-200e säästöt eivät niinkään.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom