PC Total War -pelisarja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
n. 10 min pelikuvaa Total War Rome 2:sta
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EaDlihIqPws#!

Tuota katsellessa olen kyllä erittäin tyytyväinen siitä päätöksestä, että taloon on taas tulossa pelikäyttöön soveltuva PC :)
Tätä peliä ei vaan voi missata, sen verran paljon TW sarjasta diggailen ja originaali Rome on yksi suosikeista.

Tuo tulee kai myyntiin vasta 2013, mutta ehtiipä pelailla noita vanhempia vähän ennen sitä.

edit:
2H/2013 tulee vasta, eli pitkään saa tuota vielä odottaa.

Hyvin menee aikaa vielä Shogun 2: Fall of the Samurain parissa niin ei ole edes hirveän pahat tärinät uutta odotellessa :D

Mä en ole sitä edes pelannut vielä, kun ei tosiaan ole melkein vuoteen ollut peliPC:tä.
Menee kyllä hankintaan heti, kun uuden koneen saan :D
Kaikki vanhemmat löytyykin, mutta Shogun 2 on jäänyt vähälle pelaamiselle (kun se kone lähti myyntiin pian tuon julkaisun jälkeen), joten varmaan siitä ensin liikkeelle ja sitten tuo lisäri vasta.
Tämä pelisarja on kyllä se, jota on eniten PC puolelta ollut ikävä. Näitä ei konsoleille vaan millään pysty toteuttamaan ja ihan hyvä niin :)

On kyllä mahtava pelisarja, kaikkia TW- pelejä on tullut hakattua Rome ykkösestä eteenpäin. Syksyllä julkaistaankin Total War Rome II, odotan kuin kuuta nousevaa :kuola:

On kyllä mahtava pelisarja, kaikkia TW- pelejä on tullut hakattua Rome ykkösestä eteenpäin. Syksyllä julkaistaankin Total War Rome II, odotan kuin kuuta nousevaa :kuola:

Rome II:sta odotellaan täälläkin. On itseasiassa jo Steamista ostettuna, eli heti pääsee testaamaan, kun julkaistaan.

miten civilization-sarjasta tykänneet ovat pitäneet tästä pelisarjasta? kumpi on viihdyttävämpi vai voiko vertailla? Pitäisi hankkia jompaa kumpaa sarjaa, mutta ei varmaan molempiin ehtisi kunnolla tutustua.

miten civilization-sarjasta tykänneet ovat pitäneet tästä pelisarjasta? kumpi on viihdyttävämpi vai voiko vertailla? Pitäisi hankkia jompaa kumpaa sarjaa, mutta ei varmaan molempiin ehtisi kunnolla tutustua.

Ei kyllä oikeastaan voi verrata. Molemmat sarjat ovat loistavia, joten paha suositella kumpaakaan toisen edelle.

TW sarjan pelit sijoittuvat aina tiettyyn aikakauteen, kun taas Civ sarjassa mennään kampanjan aikana tuhansia vuosia.

Haluatko pelejä, joissa on isoja reaaliaikaisia taisteluja? Silloin vastaus on TW. Nuo taistelut on tämän sarjan suola vaikka toki campaign map osiokin mielenkiintoinen on.

Testaa molempia ja päätä sitten?

Jos mun pitäisi valita vain toinen niin valinta olisi TW.

juu, tattista. pitääpä pistää demot lataukseen ja tehdä päätöstä sen perusteella. Total war kiinnostaa kyllä ehkä enemmän, mutta mietityttää onko se pelkkää mättöä kun kiinnostaisi myös rauhassa kehitellä teknologioita ja muita rauhallisia juttuja taistelun lisäksi.

Ei TW sarjan peleissä kampanjaa pysty niin pelaamaan, että ei yhtään sotisi, mutta on siinä kampanjan aikana aina sellaisiakin vaiheita, että ehtii hyvin keskittyä muuhunkin tekemiseen.

Yhtä TW-peliä jaksaa pelata ehkä 50 tuntia. Toisaalta yhtä Civilizationia jaksaa pelata satoja, satoja tunteja. Molempia olen pelannut paljon, mutta kyllä Civilizationit vievät voiton. Kai se on se, että jokainen peli on niin erilainen (erilainen aloituspaikka, eri vastustajat, eri pelitapahtumat), mikä tekee Civilizationista niin loistavan pelisarjan. Kyllä Total Warissakin voi yrittää diplomatiaa harrastaa, mutta kyllä kaikki jossain vaiheessa puukottavat selkään. Toisaalta sama on jossain määrin totta myös Civilizationissa, jos näyttää, että olet menossa rauhaisaan voittoon.

Yhtä TW-peliä jaksaa pelata ehkä 50 tuntia. Toisaalta yhtä Civilizationia jaksaa pelata satoja, satoja tunteja. Molempia olen pelannut paljon, mutta kyllä Civilizationit vievät voiton. Kai se on se, että jokainen peli on niin erilainen (erilainen aloituspaikka, eri vastustajat, eri pelitapahtumat), mikä tekee Civilizationista niin loistavan pelisarjan. Kyllä Total Warissakin voi yrittää diplomatiaa harrastaa, mutta kyllä kaikki jossain vaiheessa puukottavat selkään. Toisaalta sama on jossain määrin totta myös Civilizationissa, jos näyttää, että olet menossa rauhaisaan voittoon.

Ei Civeissä kyllä paljoa vaihtelua ole, siksi olen Civ 5:sta pelannut vain 14 tuntia. Siinä ajassa ehti hyvin pelata läpi ja kokeilla paria muuta sivilisaatiota todetakseen, että samaa kamaa se on edelleen. TW: Shogun 2:ta ja Empireä on tullut sitten pelattua molempia yli 160 tuntia Steamin mukaan ja Medieval II:sta eri modeineen rapiat 500 tuntia.

ps. Diplomatia on pelkureille, todelliset kenraalit julistavat sodan kaikille.

Civ on puhdasta strategiaa, kun TW on taas ensisijaisesti taktisen tason sotapeli, jossa on strategiaelementti mukana. Minua kiinnostaa ensisijaisesti taktinen puoli (eli ne itse taistelut) ja vasta sitten imperiumin rakentaminen ja hallinnointi kartalla. Civ ei tätä taktista taistelua tarjoa lainkaan, joten siksi siitä jää minulle puuttumaan jotain tärkeää, vaikka Civ2:sta pelasinkin aikoinaan todella paljon.

Modit on muuten erittäin iso osa TW sarjan viehätystä.
Täältä löytyy modeja ja muutakin asiaan liittyvää:
Total War Center - Home

Rome 2 testattu. Ensivaikutelma hyvä, grafiikat ovat hienot ja peliin on lisätty kaikenlaisia hauskoja yksityiskohtia, mm. meritaistelut. Miinusta tulee ehkä hieman sekavasta campaign- mapista, joka on uudistettu täysin ja karttaan on upotettu helvetisti lisää kaiken maailman toimintoja, joiden opetteluun menee aikaa.

Miten helkkarissa voidaan vuonna 2013 julkaista tämän luokan peli ilman SLI/Crossfire tukea?

On kaiketi tulossa joskus tulevaisuudessa, joten sitä odotellessa...

Back
Ylös Bottom