Tosi outo MMS-viesti

Kävipä eilen tosi outo tapaus. EX-tyttöystävä soitti n. 01.10 viime yönä aivan kilareissa, että: "mitä V''TUA sä lähettelet jonkun muijan kuvaa ja sen rakkausviestejä mulle keskellä jouluyötä?!" Olin ihan WTF, koska en todellakaan ollut lähettänyt mitään multimediaviestiä klo 19 jälkeen. Yritin sanoa, että sillä on varmaan puhelin sekoillut ja pyysin tarkistamaan, että onko muka varmasti tullut mun numerosta. Se tarkisti ja numerokin täsmäsi. Pyysin lähettämään sen viestin mulle ja näin tapahtui. Viesti saapui ja siinä oli jonkun random muijan lentosuukkokuva sekä rakkauden toivotukset kuvaviestinä! En ole koskaan tavannut kuvan henkilöä eikä mulla todellakaan löydy sen kuvaa puhelimesta saatika että olkisin joltain saanut sellaista viestiä, että olisin edes vahingossa voinut lähettää eteenpäin. :wtf:

Miten ihmeessä on mahdollista, että jollekkin saapuu viesti mun numerosta mitä en ole lähettänyt? Tai edes voinut lähettää! Voivatko tukiasemat tai välityskeskukset sekoilla ja lähettää viestin väärään numeroon siten että lähettäjänä näkyy joku random henkilö vastaanottajan puhelinluettelosta? Liittymänä mulla on Elisa ja exällä Tele Finland. Turha varmaan edes sanoa, että ei paljoa vakuuttelut auttanut siinä etten sitä viestiä ole lähettänyt, kun vastaanottajalla näkyy viestin lähettäjänä mun nimi sen puhelinluettelosta ja viestin tiedoissa on vielä mun numero lähettäjänä...:D Voisiko olla virus tms. Tai voiko se vaikuttaa, että exän puhelin oli edellisenä päivänä tullut Nokian huollosta jossa näyttö vaihdettiin? Mulla Nokia N82 ja exällä E51.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulee mieleen virus. Itse onnistuin kauan sitten asentamaan Nokia 6630:aan viruksen, joka levisi Bluetoothin kautta. Eli oli Bluetooth jäänyt päälle ja baarissa tuli sitten outo sovellus kännykkään. Älykkäänä kysyin kaverilta, että mikäs tämä on kun siinä vaiheessa oli jo vähän maistunut ja vielä älykkäämpänä kaveri sanoi, että se on peli ja asenna se.

No se virus sitten lähetteli itseään eteenpäin multimediaviesteinä tutuille, jotka olivat sattumalta samassa baarissa. Varmaan myös levisi Bluetoothin avulla.. Onneksi ainakaan tutut eivät sitä silloin asentaneet. Tähän päivään asti on epäselvää paljonko niitä multimediaviestejä silloin lähti :).

Joka tapauksessa käy lataamassa vaikka F-securen sivuilta kokeilu versio F-secure antivirus mobileen.. Löytyy suora linkki tolla hakusanalla esim googlesta. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Kaverisi tehnyt sinulle tepposen tai jotain :)

Miten se on mahdollista? Olen ollut mutsin luona koko joulun ja mutsi ei osaa edes kirjoittaa tekstiviestejä!:D Ja miten se olisi edes teoriassa mahdollista, että joku vastaanottaa viestin multa mitä ei ole mun liittymästä tai puhelimesta lähetetty? Virusta ei ole F-securen mukaan ainakaan mun puhelimessa.

Tekstiviestejä ainakin pystyy luomaan niin että tekijä pystyy määräämään numeron mistä se on tullut, sisällön ja vielä ajastamaan sen.
http://www.drjukka.com/FakeMessages.html

Joku on voinut leikkiä exän puhelimella?

Tekstiviestejä ainakin pystyy luomaan niin että tekijä pystyy määräämään numeron mistä se on tullut, sisällön ja vielä ajastamaan sen.
http://www.drjukka.com/FakeMessages.html

Joku on voinut leikkiä exän puhelimella?

Toi voi olla yksi vaihtoehto, mutta eikö tuossa pysty vain muuttamaan sen nimen kenen lähettämänä se näkyy puhelimessa? Tässä mun tapauksessa on myös lähettäjän numero mun numero. Exä on myös ollut vanhempiensa luona joulun eli ei sielläkään oikein kukaan ole pystynyt säätämään. Tosi outoa! Elisan asiakaspalvelukin on kiinni joulun pyhät eli sieltäkään ei pysty tiedustelemaan.

Itse uskon, että välityskeskus tms. on sekoillut. Mullekkin tuli läpi yön ihmisten lähettämiä MMS-viestejä jotka on lähetetty monta tuntia aikaisemmin, eli varmasti on ollut näin jouluna kova ruuhka MMS-viesteissä. Ja ylikuormitustilanteissa mahdollisuus tälläisiin bugeihin on varmaan kasvanut vaikka eihän sen edes pitäisi olla mahdollista...

Virushan tuosta tulee ensimmäisenä mieleen, mutta jotenkin siitä lähtee pohja kun viestit ovat menneet vain exäsi puhelimeen. Jos se olisi virus se lähettelisi viestejä eri numeroihin, ei samaan numeroon. Vai onko jollekkin muullekkin lähtenyt viestejä? o_O

Jaa näköjään jo tarkistit puhelimesi viruksista.. Pitäisi lukea tarkemmin :D

Virushan tuosta tulee ensimmäisenä mieleen, mutta jotenkin siitä lähtee pohja kun viestit ovat menneet vain exäsi puhelimeen. Jos se olisi virus se lähettelisi viestejä eri numeroihin, ei samaan numeroon. Vai onko jollekkin muullekkin lähtenyt viestejä? o_O

Jaa näköjään jo tarkistit puhelimesi viruksista.. Pitäisi lukea tarkemmin :D

Pitää vielä saada exä ajamaan f-secure omaan puhelimeensa. Soitin Elisan tekniseen asiakaspalveluun ja he siellä myöskin ehdotteli viiiiirusta. Kukaan muu ei ainakaan ole ilmoittanut, että olisi saanut multa epäilyttäviä viestejä. Jos virustarkistuksella ei mitään löydy pitää mennä tekemään poliisille tutkintapyyntö jotta teletunnistetiedot saadaan operaattorilta. Sieltä kuulema viimekädessä löytyy vastaus tähän.

Aika hurjalta sattumalta kuulostaa, että virus on löytänyt sopivasti sellaisen kuvan, josta ex varmasti ottaa pultit. Aika vahvasti veikkaan, että joku ääliökaveri on tuon viestin netin kautta lähettänyt. En muista enää osoitetta, mutta jostain noita viestejä pystyi lähettämään niin, että voi laittaa lähettäjäksi kenen tahansa numeron. Exän puhelin on sitten tulkinnut tuon numeron ja laittanut sut lähettäjäksi. Vielä kun miettii lähetysajankohtaa niin eiköhän tuo ole paras aika känniääliöiden kuningasajatuksille.

Virusta minäkin epäilisin. Ei siitä ole montaakaan vuotta kun löytyi virus, joka leviää bluetooth-yhteydellä. Eli jos kännyssä on bluetooth päällä ja kuljet jossain julkisella paikalla ja joku viruksen kantaja, jolla on myös bluetooth päällä, sattuu kulkemaan tarpeeksi läheltä, tartunta on saattanut tapahtua. Kannattaa siis pitää bluetooth pois päältä aina kun et sitä tarvitse.

EDIT: Niin ja se virus täyty itse hyväksyä puhelimeen esim. jonain "security patchinä" tms.

Aika hurjalta sattumalta kuulostaa, että virus on löytänyt sopivasti sellaisen kuvan, josta ex varmasti ottaa pultit. Aika vahvasti veikkaan, että joku ääliökaveri on tuon viestin netin kautta lähettänyt. En muista enää osoitetta, mutta jostain noita viestejä pystyi lähettämään niin, että voi laittaa lähettäjäksi kenen tahansa numeron. Exän puhelin on sitten tulkinnut tuon numeron ja laittanut sut lähettäjäksi. Vielä kun miettii lähetysajankohtaa niin eiköhän tuo ole paras aika känniääliöiden kuningasajatuksille.

Huvittavinta tässä on se, että ko. kuva ei ole kenestäkään ketä minä tai exä tuntisi. Uppasin nyt sen kuvan koneelle ja laitan sen tähän kuvatekstien kanssa liitteeksi:

"Paljon pusuja joka paikkaan, tykkään siusta paljon:-)" Huom! SIUSTA eli jotain susirajan murrretta mitä harvemmin pk-seudulla käytetään. Lisäksi noi huippumodernit seinäpaneloinnit viittaa johonkin mökkiin. Kuvan nimi oli DSC00003.jpg eli ei ole ainakaan nokialla otettu kuva.

Liitteet

• DSC00003.jpg
    DSC00003.jpg
    39,5 KB · Katsottu: 756
Tuosta seinästä päätellen kyseessä on joku mökin parvi, sen verran tulee kulmaa tuohon kattoon ja toi mimmi istuu tuossa kuvassa, lisäksi sisäilmankiertoritilä on tossa vasemmalla.
Melko hämärä viesti kyl.

käskeppäs sen ex muijas kattoo näkyykö lähettäjän numerossa +358 alussa. Siitä ainakin ennen noi feikit tunnisti.

Nyt sulla on hyvä syy soitella päivittäin exällesi ja lämmittää sitä uudelleen... tai jotain.

Eiku ei mitään :D

Huvittavinta tässä on se, että ko. kuva ei ole kenestäkään ketä minä tai exä tuntisi. Uppasin nyt sen kuvan koneelle ja laitan sen tähän kuvatekstien kanssa liitteeksi:

"Paljon pusuja joka paikkaan, tykkään siusta paljon:-)" Huom! SIUSTA eli jotain susirajan murrretta mitä harvemmin pk-seudulla käytetään. Lisäksi noi huippumodernit seinäpaneloinnit viittaa johonkin mökkiin. Kuvan nimi oli DSC00003.jpg eli ei ole ainakaan nokialla otettu kuva.

DSC..... tulee ainakin mulla kuvien nimeksi ja mulla on sony ericsson w980...

Kyllä nyt on viestikeskus bugittanut. Mahtaa tuo muija tykätä kun levittelet sen kuvaa täällä :rolleyes:

Kyllä nyt on viestikeskus bugittanut. Mahtaa tuo muija tykätä kun levittelet sen kuvaa täällä :rolleyes:
Tämä vaihtoehto tuli minullekin ensimmäisenä mieleen. Jouluna ja uutena vuotena lähetetään moninkerroin enemmän tekstiviestejä kuin normaalisti, joten ei mikään ihme, jos laitteet vähän temppuilee.

Ja tuo tiedostonimi tosiaan viittaa sony-ericssoniin. Muikki on vissiin saanut uuden puhelimen joululahjaksi ja pistänyt heti kuvaviestin hoidolleen. No nyt sitä sitten ihastellaan täällä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom