Käytössä on D-Linkin DIR-635 reititin ja BitComet
Olen muuttanut reitittimen asetuksen esim. portforward.com:n ohjeiden mukaan, mutta edelleen Bitcomet herjaa NAT-ongelmista.
Ei ole eroa onko softapalomuuri päällä vai ei, keltainen pallo vain näkyy Bitcometissa.
Ohjeet siis käskivät tehdä näin, mutta huomasin, että Bitcomet herjaakin ilmeisesti operaattorin minulle antamasta ip:stä.
Eli onko noissa mun säädöissä jokin virhe, vai onko syynä operaattori?
Olen muuttanut reitittimen asetuksen esim. portforward.com:n ohjeiden mukaan, mutta edelleen Bitcomet herjaa NAT-ongelmista.
- Reitittimeen olen määritellyt oman sisäverkon kaikille laitteille pysyvän ip-osoitteen
- Olen katsonut Bitcometin asetuksista käytössä olevan portin numeron, joka on asetettu pysyväksi
- Olen luonut reitittimien portforwading listaan säännön, jossa on Bitcometia pyörittävän koneen ip (192.168.......) ja avattavan TCP ja UDP portin numero
Ei ole eroa onko softapalomuuri päällä vai ei, keltainen pallo vain näkyy Bitcometissa.
Ohjeet siis käskivät tehdä näin, mutta huomasin, että Bitcomet herjaakin ilmeisesti operaattorin minulle antamasta ip:stä.
Eli onko noissa mun säädöissä jokin virhe, vai onko syynä operaattori?