Torrentit ja Emule nopeammaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu
Aikaisemmin olen pitkälti vain muulia käyttänyt ja sitä jonkin verran säätänyt ohjeiden mukaan. Nyt sitten päätin koittaa torrenttejakin, mutta toistaiseksi ei vielä hirveää menestystä ole tullut. Clienttina ABC (Joo nyt joku huutaa että pistä azures). No jokatapauksessa olisi kiva saada enemmän nopeutta ainakin torrenttin ja miksei toki muuliinkin.

Muuli asetuksista en ulkoa muista kun että up on 24kt/s ja down siinä 60 pintaan. Eikä kyllä paljon yli 50 kt/s ole nopeudet menneet. Keskimäärin 20 kt/s tulee per paketti maksimissaan ja ei tietenkään kokoaikaa tätä vauhtia. Uppia voisi ainaki nostaa näemmä. Millaisia nopeuksia muilla lienee?

Torrentin asensin toistaiseksi ihan defauly-asetuksilla. Kuitenkin aika heikosti on vielä vastannut odotuksia. Default-asetuksilla taitaa olla rajoittamaton up ja down. Ainakin uploadia on mennyt huomattavasti enemmän kun tavaraa tullut sisään. Näihin viritys-vinkkejä?

Letkuna 1 Mbit/s / 512 kbit/s

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No näitä asioita ei ihan kamalasti ole noissa threadeissa ollut...vai? varmasti muillekin hyötyä voisi olla jopa.

jaa-a, ite oon huomannu että nopeudet vaihtelee rajustikkin trackereiden välillä. todennäköisesti sulla on sellanen torrentti päällä jossa ei oo seedereitä, vain liiskaajia. toki liiskaajatkin jakaa mutta yleensä todella hitaasti, rajoitetulla kaistalla. voi myös olla että kyseinen trackeri rajoittaa niiden käyttäjien nopeutta joilla on huono ratio tms jne yms ums uffaffaa.

Ripe sanoi:
No näitä asioita ei ihan kamalasti ole noissa threadeissa ollut...vai? varmasti muillekin hyötyä voisi olla jopa.

Mutta eikö sitä kysymystä voi laittaa niihin muihin dc++, Emule, Torentti threadeihin?

Raven sanoi:
Mutta eikö sitä kysymystä voi laittaa niihin muihin dc++, Emule, Torentti threadeihin?

Voi varmasti mutta itse en ole off-topic threadien kannalla kamalasti. Jos kärjistetään niin tuolla periaattella täällä on kohta kaksi threadia...PC ja Linux jonka alla kaikki on. Ymmärrän toki pointtisi :)

Eikö olisi helpompaa mennä vaikkapa sinne karhuclanin sivuille katteleen, että mitäs vois tehdä asian hyväksi?

Siellä on tietoa jonka löytää jos viittii hitusen etsiä ja porukkaa joka vastaa kyllä kysymyksiin asiantuntevasti.

Tuohon Ripenkin kyssäriin löytyy parissa minuutissa vastaus.

Fat Rat sanoi:
Eikö olisi helpompaa mennä vaikkapa sinne karhuclanin sivuille katteleen, että mitäs vois tehdä asian hyväksi?

Siellä on tietoa jonka löytää jos viittii hitusen etsiä ja porukkaa joka vastaa kyllä kysymyksiin asiantuntevasti.

Tuohon Ripenkin kyssäriin löytyy parissa minuutissa vastaus.

Finnreactoria lueskellut eikä sieltä ihan vastaavaa löytynyt. Tuo karhu on jäänyt katsomatta. Pitää muutenkin tutustua kiitos vinkistä :thumbs:

edit: oho tuota ei näemmä pääse lukemaan ilman rekisteröintiä joka puolestaan on täynnä :jahas:

Ripe sanoi:
Finnreactoria lueskellut eikä sieltä ihan vastaavaa löytynyt. Tuo karhu on jäänyt katsomatta. Pitää muutenkin tutustua kiitos vinkistä :thumbs:

edit: oho tuota ei näemmä pääse lukemaan ilman rekisteröintiä joka puolestaan on täynnä :jahas:

Aiemassa threadissa tota kanssa mainostettiin, eihän sieltä saa ladattua mitään ellei itse ole jakanut 100 gigaa :eek: täysin turha paikka, ainakin tällaiselle osapäivä warettajalle.

Arska sanoi:
Aiemassa threadissa tota kanssa mainostettiin, eihän sieltä saa ladattua mitään ellei itse ole jakanut 100 gigaa :eek: täysin turha paikka, ainakin tällaiselle osapäivä warettajalle.
Sillä ei ole mitään väliä. Omassa tapauksessani en varmaan löytäisi sieltä mitään kiinnostavaa.

:kakka: mikä :kakka:

Ripe sanoi:
Torrentin asensin toistaiseksi ihan defauly-asetuksilla. Kuitenkin aika heikosti on vielä vastannut odotuksia. Default-asetuksilla taitaa olla rajoittamaton up ja down. Ainakin uploadia on mennyt huomattavasti enemmän kun tavaraa tullut sisään. Näihin viritys-vinkkejä?

Letkuna 1 Mbit/s / 512 kbit/s

Joo onhan näistä ollut aikaisemmin puhetta, mutta anyway. Mulla tuli megasella yhteydellä Torrentteja kotiin noin 80-100 kt/s, riippuu toki seedaajien määrästä.
Oletko puhkonut palomuuriin väylät abc:tä varten? sen tekeminen nopeuttaa.
Lisäksi kannattaa säätää se upload n. 70-80% maksimista, siis silloin kun imutat jotain, muuten uppi tappaa imutus nopeuden. Eli kun mun 2 megasella yhteydellä maksimi uppi on jotain 80 kt/s, niin säädän upin n. 65 Kt/s...silloin saan optimaallisella nopeudella tavaraa koneelle. Torrenteissahan se idea, että mitä enemmän jaat, niin sitä nopeammin saat itsekkin, mutta maksemja ei siis kannata antaa. Hyvä esimerkki tuota uploadin säätämisestä: Imutin yhtä torrenttia ja ihmettelin, että kun se tulee koneelle niin hitaasti, vaikka seedaajia oli toista kymmentä (tuli koneella sellaista 20-30kt/s). Tsekkasin asetukset, mutta upload oli vaan 20 kt/s... nostin ton upin 70 kt/s ja samantien alkoi imutus nopeus kasvaa silmissä ja nousi jonnekkin 180 kt/s tienoille.

Shamrock sanoi:
Oletko puhkonut palomuuriin väylät abc:tä varten?

Hieman parani jo kun tuota uppia säädin. Eli pitää siitä vielä hakea optimi kohta. Palomuuria en sen enempää ole säätänyt kun muistaakseni Nortonin palomuurina antaa defaulttina kaikki portit ohjelman käyttöön(?) mutta näillä vinkeillä pääsee taas hyvin eteenpäin :thumbs:

Arska sanoi:

Siis mitä, jos oli huumoria niin suomenna. Itselläni molemmat karhu ja finreactor pelaa todella hyvin, ratiot alle yhden molemmissa, upannut olen pari gigaa.

Pistetääs nyt tämän jatkoksi.

Tuossa asentelin Azereuksen kokeiluksi, mutta kun kokeilen porttia 6881, niin virheeksi tulee "NAT-ongelma". Meidän yhteydellä ei pitäisi olla NAT-palomuuria. Palomuurina tässä koneella Sygate Personal Firewall. Uuden rulen tein, että kaikki liikenne hyväksyttäisiin. Nykyisin nopeudet on siinä 40kb/s, vaikka maksimi on 120kb/s.

kantsii liittyä noihin suljettuihin yhteisöihin, esim suomessa finreactor.
Justiinsa tulee 200kb/s 2mb kaistalla, tosin ratio pitää olla yli 0.6 ja sitä saattaa olla välillä vähän hankala pitää

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom