Tornihuhut-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Kerrankin eräs opistoupseerioppilas oli kanssamme ampumaradalla ja siinä sitten (aiemmin mainitsemani) ylil Kinisselkä alkoi tylyttämään oppilasta tämän aamujen paljoudesta :D
Tästä aiheesta eräs ltn joka vietti viimeisiä aamujaan virassa, muisti gonakuskeillemme kuittailla. Tyyliin "Kasat" yms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
A.t.K sanoi:
Onkos ltn Ronkainen kenellekään tuttu mies? Siirtyi 1. JK:n vahvuuteen ja oman yksikkömme kouluttajat muistivat miestä lähettämällä hänelle useita viikkoja vanhan jugurtin tms. joka oli löytynyt kouluttajien kahvihuoneen jääkaapista :D Tämä siis tapahtui kesällä 2002

Tuttu mies, siis se jolla oli prosiaris? Oli meidän tulenjohtoryhmän kouluttaja, jos viestivälineissä oli jotain häikkää tuli suoraan meille puolen vuoden miehille juttelemaan, neuvo asiallisesti ja muutenki jos homma toimi niin ei ollu ongelmia sen kans. Lopussa piti myös kyselyn missä sai nimettömänä arvioida sen johtamista ja missä olis parantamista.
Näin siis saapumiserässä II/03

Onko kellekään tuttu luutnantti/yliluutnantti (en nyt muista kumpi) Maunu?
Siirty minun aikana 2Jk:sta 1 Jk:n ja oli sen verran tornihuhua siitä herrasta kiertäny että kiitos meidän johtajien pihalla seisottiin kolmirivissä jo puolta tuntia ennemmin kun itse herra istuu vielä kaikessa rauhassa ikkunan takana kahvihuoneessa. :lol2:
Sama tyyppi oli myös taisteluharjoituksissa itseki innolla tetsaamassa muiden mukana :rock:
Muistaneeko joku samasta saapumiserästä 1 JK:n aina juopuneen oloista luutnanttia (joku Vesa, sukunimeä en muista)joka innostui oppitunnilla kertomaan että panssarivaunu tuhotaan onnekkaalla laukauksella vaikka ilmakiväärillä, sekä huusi ampuradalla äänellä joka ei kuulostanut yhtään inhimilliseltä
Myöskin kerran ampuradalla kysyi lähellä olevalta alokkaalta tauluja tarkastaessa: Ovatko vanhempasi töissä?
Alokas:Ovat
Vesku: Tajuatko että olet juuri haaskannut vanhempiesi verorahoja ampumalla päin persettä?
Kaikki jotka ovat kuulleet kyseisen luutnantin huutavan osaavat kuvitella tilanteen :lol2:

Juu, sama mies. Oliko komppania oikea, eli 1. JK? Asiallinen kouluttaja, jonka kanssa kerran vaihdoin rooleja TaSi-koulutuksessa: Hän otti minun tst-kamani ja rk:n ja minä sain "elvytysaseen". Muistaakseni oli kerran tuuminut seuraavaa: "Sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta yksi mies kaipaa sotaa ja se mies olen minä"
Tää thread näyttää menevän nyt hieman ohi alkuperäisen aiheen eli tornihuhujen. Itse olen kuullut tuon "munat turpeeseen polkaisemalla kouluttajan toimesta-kanto mahan läpi"-jutun jo isältäni, joten taitaapa olla aika :wanha: story.

-sleeper sanoi:
Tietääkö kukaan Kajaanin pioneeri-komppanian päällikkö en muista mikä, mutta se olikin juossut 3000m cooperissa taisteluvarustus ja nasse päällä ja lisäksi vielä kantanut pyörää.

Sama kaveri oli poistuttanut pyörävajan ylitse.
Meidän aikana(2/03) se tais olla majurina YK-joukoissa.

Ja onko siinä mitään perää että jos polttaa näkkäriä ja kenkäplankkia kamiinassa niin se voi tulla niin kuumaksi et se kamiina sulaa? ei varmaan :hyper:

Heh. minä muistan. samat tornarit liikku tosta miehestä minunki aikana. pioneeri kapteeni (oli mun ainkoihi) aina hiat käärittynä ja jos vain pystyin välttämään sen vastaan kävelemistä niin kyllä jätin kävelemättä. pelottava mies.
Ja kyllä oli mukava eka päivänä käydä Hadelle ilmottautumassa palvelukseen.*huh huh
ei ainakaan näkkärillä sulanu sitä me poltettiin. kuumasti kyllä palo.

Olikos tää pioneeri kapteeni sattumoisin nimeltään Väänänen? Hänestä liikkui kyllä joitakin hurjia juttuja... Eräs tuttuni oli hajoittanut ikkunan jostakin komppanian ovesta ja Väänänen oli vienyt ko. kaverin katsomaan ikkunaa ja sanonut jotain että seuraavalla kerralla lyö tyypin pään lasista läpi :hyper: Kerrottinpa Väänäsen tuumineen että pääsisipä rauhanturvaajaksi niin voisi oikeasti tappaa ihmisiä... :jahas:
edit. Muistelen että ko. kapt oli tuon niminen, voin olla väärässäkin

Antza sanoi:
Myöhemmin huhu muuttui sellaiseksi, että sieltä on yhteys "vain" oripään lentokentälle... Olikos oikea kentän nimi? Leirillä oltiin siellä Oripäässä ainakin useasti. Prikaatista Oripäähän matkaa noin 20 kilsaa... :david:

Se oli selänpään kenttä.
Tuli siitä ohjus-83:sta (tow2) mieleen että ne rinkat milä sen osia kannetaan on tehty sissirinkasta eikä tetsarista. Ja me kannettiin sitä vekaralla II/98 useammassa osassa kuin kahdessa-kolmessa...
jalusta & putki, akut & ohjainyksikkö, ampumalaite, ohjus, lämpö/normaalitähtäin...
sitten oli vielä naamioverkot ja jotain muuta rekvisiittaa, saattaa olla että unohdin jonkun osankin mainita tosta.

Pirullista niitä oli kantaa ja käsite nopea-asemaan meno/irtautuminen ei menny oikein jakeluun?? Jos viis kaveria kasaa/purkaa vehjasta toiminta kuntoon 15min rykelmässä ja oottelee että lämpötähtäin kylmenee niin vihulainen ajelee jo takalinjoilla!

Kaikkein nopeesti pääsee pois paikalta ton vehkeen kanssa, että potkasee laitteen mäkeä alas ja lähtee ite juoksujalkaa mettään päin. :)

Kainuun Prikaatissa palvelleet/palvelevat ovat varmaankin kuulleet juttuja maanalaisista luolista, joissa on piilossa järkyttäviä määriä aseistusta. Nämä luolat menevät ainakin Kajjjaanin kaupungin alle... Kuulemma tväl-au:t ovat näissä luolissa käyneet, muteivat hekään kovin syvällä... Kyllähän siellä jotakin ilmanottoaukkoja tms. on siellä kasarmien lähettyvillä. Toinen juttu oli se että VKS:n vieressä olisi kätkettynä 2 kpl todella suuria it-tykkejä, jotka nousevat maasta tosipaikan tullen.

A.t.K sanoi:
Kainuun Prikaatissa palvelleet/palvelevat ovat varmaankin kuulleet juttuja maanalaisista luolista, joissa on piilossa järkyttäviä määriä aseistusta. Nämä luolat menevät ainakin Kajjjaanin kaupungin alle... Kuulemma tväl-au:t ovat näissä luolissa käyneet, muteivat hekään kovin syvällä... Kyllähän siellä jotakin ilmanottoaukkoja tms. on siellä kasarmien lähettyvillä. Toinen juttu oli se että VKS:n vieressä olisi kätkettynä 2 kpl todella suuria it-tykkejä, jotka nousevat maasta tosipaikan tullen.
No kyllä minä jouduin kerran tosinakkiin puoleksi päiväksi jotain romuja sinne kantamaan. Tai pakuun, sitten ajettiin sinne helvetin syvälle, ja minä ja joku toinen kannettiin laatikoita perillä. Siellä oli ihan palkattua työvoimaa häärimässä. Siellä on ihan röökipaikatki muutaman "kilometrin" välein, en tiä sit kuinka syvällä oltiin.

Noniin, kyllähän niissä sitten on jotain perää niissä luolajutuissa. Sen kyllä tiesinkin että siellä on niitä luolia, mutta jotkut väläytykset mm. sadoista tuhansista rynkyistä tuntuivat hieman paisutetuilta. Mitenköhän asia lienee todellisuudessa... Sen kyllä uskon että kaupungin alla on osa niistä tunneleista. Toivottavasti toveri Igor ei lue pakkista, nyt kun täällä on paljastettu SA-int salaisuuksia :eek:

Ulkki sanoi:
Olin Anttolan kanssa samaan aikaan Säkylässä aukissa. Sitten erään varusmieskeräyksen aikaan istuskeltiin Vammalassa kaljalla, jossa asiasta tuli puhetta. QUOTE]
Tuo Anttolan muukalaislegioonajuttu pitää kyllä kutinsa. Sälli näytteli niitä Bosnian kuvia meille ja sillä oli ongelmana ottaa oikea asento "viheltää" komennon aikana. Kaveri kun tuppas laittaan aseensa suojaamaan itseään :) eikä itseään suojaamaan asettaan..
Ylilutn. Hongisto oli aika päällikkö kaikessa liikuntaan liittyvässä jutussa. mm. viikottaiset juoksureenit kaikille alle 2600 cooperissa juosseille :)

Nimim. "päällikkö samassa kerroksessa"

Mies847 sanoi:
Onko kellekään tuttu luutnantti/yliluutnantti (en nyt muista kumpi) Maunu?

Kerran olen kyseiseen herraan törmännyt, toimii tällä hetkellä 1.JK:n varapäällikkönä. Hänen elämässään on kuulemma kolme asiaa: 1.JK, 1JK:n hyvinvointi, oma perhe. Tässä järjestyksessä.

Sitten siihen kohtaamiseen. Oltiin AUKissa menossa syömään ja seistiin muodossa ruokalan tasanteella odottaen sisäänpääsyä. Oppilasvääpeli, oppilasjohtajat ja päivystäjät seisoivat ruokalan portailla valvoen porukkaa. Yhtäkkiä kuuluu huuto "Jos siellä tasanteella näkyy vielä joku muu kuin päivystäjä ja oppilasvääpeli, minä hirtän ne muut munista noihin palkkeihin!" Että tämmöstä. Muutenkin kuulostaa olevan melkoinen persoona.

Kyllähän se Keppi-Anttonen on edelleen Kajaanissa lekurina, on muuten lääkintämajuri nykyään.

Mariuz sanoi:
Legenda kertoo Pötrösen olleen rauhanturvajoukoissa vartiotehtävissä, kun pykälän ohitse oli ajellut venäläinen tiedusteluvaunu vittujakaan välittämättä pysäytyskehoituksista. Pötrönen oli juossut vaunun kiinni, hypännyt sen kyytiin ja repinyt apumiehen luukusta katolle. Koko vaunun miehistö kuljettajaa myöten olivat olleet aivan pierussa ja he olivat eksyneet väärälle alueelle. Paikalle hälyytetyt sotilas-poliisit olivat vangineet miehet, ja kun venäläisten kamppii oli aamulla ilmoitettu väärällä alueella seikkailleesta vaunusta, oli sieltä lähtenyt itse pataljoonan komentaja miehiä tervehtimään.

Pötrösen antamat selkäsaunat eivät olleet mitään verrattuna siihen mitä tapahtui komentajan toimesta. komentaja oli hakannut joka äijän päätä niin kauan pasin kylkeen, että taju oli lähtenyt. Muilutuksen jälkeen komentaja oli todennut "täytyy lähettää nuo Tsetzenian eturintamaan, siellä ne tapetaan varmasti". Viikkoja tapahtuneen jälkeen joku oli törmännut kometajaan ja se oli ohimennen sanonut saaneensa paremman idean miesten suhteen. Komentaja oli päättänyt lähettää ne ydinsukellusveneeseen, jossa ei pinnalla käydä kuin ehkä noin kerran vuodessa ja maissa tuplaten harvemmin.

Ei oo legendaa.. tapahtui Kosovossa 99 tai 00. juuri aloituksen jälkeen.. olivat veli venäläiset tulleet suomalaisten campin eteen jotain huutelemaan ja sieltä ne oli revitty ulos. Ajoneuvona venäläisillä oli BTR-80. Venäläisillähän oli silloin lentokenttä vastuualueena ja suomalaisten leiri, muistaakseni Camp Törni, oli siitä noin 3,5km päässä.. oli vähän eksytty votkien jälkeen.

Grim Reaper sanoi:
Kerran olen kyseiseen herraan törmännyt, toimii tällä hetkellä 1.JK:n varapäällikkönä. Hänen elämässään on kuulemma kolme asiaa: 1.JK, 1JK:n hyvinvointi, oma perhe. Tässä järjestyksessä.
Hyvinki kuulostaa tuolta mieheltä, loppujen lopuksi pirun jämerä tyyppi sekä reilu kunhan toimi kunnolla. Eikä paljoa kyseinen herra katellu vuoden miesten kse-etuja eli hyvin oli miehistön puolella :D

Noista luolastoista olen kuullu aikanaan sellaisia huhuja että ne jatkus Sotkamoon asti (~40km) matkaa.

A.t.K sanoi:
Noniin, kyllähän niissä sitten on jotain perää niissä luolajutuissa. Sen kyllä tiesinkin että siellä on niitä luolia, mutta jotkut väläytykset mm. sadoista tuhansista rynkyistä tuntuivat hieman paisutetuilta. Mitenköhän asia lienee todellisuudessa... Sen kyllä uskon että kaupungin alla on osa niistä tunneleista. Toivottavasti toveri Igor ei lue pakkista, nyt kun täällä on paljastettu SA-int salaisuuksia :eek:
No käytiin ainaki semmoses rynkkyvarastoski mielestäni. Semmoisia puulaatikoita oli, missä oli jotain 6-10 rynkkyä per boksi (en oikein muista) ja niitä bokseja oli mielikuvan mukaan aika vitusti. Kyllä siellä helposti muutama kymmenentuhatta niitä voi olla. Mikshän ei oikein tuu mieleen tarkasti, onkohan mut aivopesty tän keikan jälkeen :D

Juu, rynkkyjä taitaa nykyään löytyä jokaiselle miehelle yksi (ei tosin Sakon), eli alle 500 000 kappaleen jäädään. Kaikki eivät tietenkään ole yhdessä paikassa, joten satojen tuhansien varastoja ei ole missään. Kymmeniä tuhansia voi toki olla suurimpien varuskuntien varastoissa. Täysin mutua, eli tornari :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom