Torit ja kauppahallit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Battle
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Näin torivalvojana kiinnostaa, mitä mieltä porukka on toreista ja kauppahalleista?

Tampereella on parhaat, mitenkäs muualla ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä kauppahalleissa on jotain kiehtovaa ja aina sellaisen bongatessani aina kyllä käyn vähintään kiertelemässä, jos en mitään osta. Hakaniemen hallista mukava ostaa tuoretta kalaa ja luomuvihannekset, tykkään myös Turun ja Tampereen halleista. Ulkomailta on jäänyt mieleen Modenan kauppahalli, jossa kasvikset olivat uskomattoman houkuttelevan näköisiä ja lihaa/makkaraa oli jos jonkinmoista. Toreista synnyinkaupunkini Savonlinnan tori ja lörtsyt <3

Mun mielestä kauppahalleissa on jotain kiehtovaa ja aina sellaisen bongatessani aina kyllä käyn vähintään kiertelemässä, jos en mitään osta. Hakaniemen hallista mukava ostaa tuoretta kalaa ja luomuvihannekset, tykkään myös Turun ja Tampereen halleista. Ulkomailta on jäänyt mieleen Modenan kauppahalli, jossa kasvikset olivat uskomattoman houkuttelevan näköisiä ja lihaa/makkaraa oli jos jonkinmoista. Toreista synnyinkaupunkini Savonlinnan tori ja lörtsyt <3

Ja lörtsythän ostetaan vain ja ainoastaan siitä kahvilasta (..nimeä en tähän hätään muista) mikä on Lippaa lähinnä :)

Kyllä hallit on hieno asia. Itse olen oppinut papan ja vanhempien kautta käyttämään kunnolla hallin palveluita (Tampereella). Välistä vaan tuntuu, että omalle sukupolvelle on kovin vieraskin asia hakea hallista tarvikkeita vs. perus Prismat. Kalatiskit on melko eri luokkaa ja palvelu on toki ihan ykköstä hallissa. Joulusapuskoja tulee tilattua aina hallista myös.

- Kalat & äyriäiset
- Erikoisemmat lihat
- Kasvikset
- Lounastukset
-Kaikenmaailman tapasta, yrttiä, luomua, maustetta etc.

Myös muiden kaupunkien halleihin tulee aina eksyttyä jos kohdalle sattuu.

Oi kauppahallit on loistavia! Mä käyn usein ostamassa Kauppatorin hallissa ostoksilla, tosin kesäaikaan torilta ostan jos jaksan nähdä vaivaa kierrellä. Ostelen vihanneksia, joskus juustoja ja lihaa.
Hakaniemen kauppahalliin pitäs käydä kääntymässä, se on jotenkin paras. Viimeksi ostin sieltä kääretortun! Koskaan aiemmin ostanut kääretorttua mutta se tuntui silloin olevan tarpeellinen ostos. Oli hyvää!

Ja lörtsythän ostetaan vain ja ainoastaan siitä kahvilasta (..nimeä en tähän hätään muista) mikä on Lippaa lähinnä :)
Eipäs! Kun Makkosen Sirkan keskimmäisestä kahvikojusta :)

Jos mä saisin valita lempiasuinpaikkani Helsingissä, olisi se Hakaniemi. Tämä siksi, että vieressä on Hakaniemen tori ja kauppahalli, joissa käyn säännöllisen epäsäännöllisesti ostoksilla sekä haistelemassa tunnelmaa. Pidän Hakaniemen torista ja kauppahallista enemmän kuin Kauppatorin, koska ne ovat enemmän sellaiset kansanomaisemmat, joista puuttuu liiat turistit ja pukukansa. Toki Kauppatorikin on ihan kiva ja se kauppahallikin on ihan kaunis.

Rakastan toreja ja kauppahalleja sekä niistä huokuvaa vanhanajan tunnelmaa. Tulee jotenkin lapsuus mieleen ja on ihan huippumahtavaa käydä ostamassa näistä paikoista tuoretta ruokaa asiansa osaavilta ja palvelualttiilta myyjiltä sekä saada hyviä vinkkejä esim. ruoanlaittoon.

Jahas! Se olis sitten Tammelantorilla torivalvojien kesän päättäjäiset. Kannattaa pysyä kaukana :)

Oulun kauppahalli on hyvä tulee tavaraa sisämaasta ja merenääreltä, turun kauppahalli on kanssa tunnelmallinen. usein on vaan niin että esim. kala tulee tukkuliikkeestä tiskille esim stadissa eriksonin tiskillä muikut on saatana 13e kilo ja siellä roihuvuoressa 7,90e. Haluaisin että kauppahallissa olisi kalan ja lihan suoramyyntiä ja enemmän pienyrittäjiä luomua etc.

Tammelantorilla myytävänä poronlihaa tänään...ja tietysti kaikkea muutakin :)

Jahas! Battle alkaa vartioimaan mansen kauppahallia 10.1.2012 lähtien. Ilikiöt varokaa! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom