Torinon lätkäryhmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kariko
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei siitä mikskään kulmavääntäjäks ole, mutta kyllä se suht hyvin on sen tonttinsa hoitanu omassakin päässä, ei kaikkien pakkien tarvi olla hirveitä kaappeja. Tästä hyvänä esimerkkinä Tuukka Mäntylä. Hyökkäyspeli Suomella on aina ollut suurin ongelma ja Nummelinin avauksia ja nousuja mun mielestä kyllä kaivattais.

Jukka hentunen on mielestäni ihan kakka. Ei saanut euro hockey tourilla mistään kiekkoja sisään, vaikka paikkoja oli sata..Ei tule tekemään pistettäkään torinossa. Nyt kun vastus vielä kovenee, tulee olemaan koko kisojen ajan aivan näkymätön pelaaja.

hafanafa sanoi:
..En kyl käsitä miksi Jokinen piti ottaa mukaan kokoonpanoon.

Oletko tosissas? Ehdottomasti paras valinta kakkosketjun sentteriks.

Pirun vaikeita nuo pelaajapäätökset ovat, ainakin "viimeiset" kymmenen pelaajaa. Itse oisin toivonut Niittymäen olevan Lehtosen tilalla, vaikka Kipruhan se pääosin sitä maalia vahtaa.

Mitäs muuten Tomi Kallio nykyisin?

Jokisen kenttä tais olla suomen paras hyökkäysketju WC:ssä jos en väärin muista. Hienoa huomata että Pitkänen on nimetty joukkueeseen. Lehtisen ja Kapasen edesottamuksia odotan kanssa mielenkiinnolla kun eivät olleet mukana WC:ssä. Jos ukot pääsevät vireeseen niin ehkä siinä puuttuva lenkki suomen hyökkäyspeliin.
Toivottavasti nuorempi Ruutu pääsee hyvään pelikuntoon ennen kisoja.
Norrenan tilalle olisi ehkä voinut valita muun moken, mutta kieltämättä onhan miehellä kokemusta. Hyviä saavutuksia sitten taas pahemmin ei ole.
SM-liigaa en ole pahemmin seurannut, niin onko siellä ketään kenet olisi muka pitänyt näyttöjen perusteella joukkueeseen valita?

Hafanafa sanoi:
En kyl käsitä miksi Jokinen piti ottaa mukaan kokoonpanoon.

Vaikka siksi, että Jokinen on tehnyt eniten pisteitä suomalaisista tällä kaudella.

OLLI JOKINEN C FLA 35 13 19 32

Colin sanoi:
Vaikka siksi, että Jokinen on tehnyt eniten pisteitä suomalaisista tällä kaudella.

OLLI JOKINEN C FLA 35 13 19 32

NHL:ssä joo mutta mistä vetoa että Jokinen ei saa mitää aikaseks Torinossa. No toivotaa että olen väärässä

Kyllä täälläkin ihmetellään tota Hentusen valintaa. Kaks parempaa vaihtoehtoa olis ollut, Nieminen tai Jokinen. Mutta ei, niin ei.

Maalivahtien osalta nyt on aikasama ketä muita siellä on kipperin lisäks ku se pelaa kaikki pelit paitsi ehkä yhtä.

Noh, toivotaan kuitenkin hyviä suorituksia kaikille ja mitalia kotiinviemisiksi. Kovan työn takana se kyllä tulee olemaan.

Ihan hyvä, että suurin osa pelaajista on nhl:ssä pelanneita, sillä käsitääkseni olympialaiset halutaan pelata samaan tyyliin kuin nykyisin nhl:ssä pelataan eli ei saa koukkia ja roikkua niin kuin kotoisessa sm-liigassa. Pelaaja valinnoissa on hieman riskiä, sillä Lehtonen ja Ruutu eivät ole pelaneet aikoihin. V Nieminen ei missään nimessä ei olisi mahtunut minun valitsemaan joukkueeseen kuten ei myöskään Nummelin.

Enkä oikein jaksa uskoa, että menestys olisi WC:n luokkaa. Hyvä tavoite, että voitettas edes yksi isompi maa. Kun katsoo jonkun Kanadankin porukkaa niin ohan Suomella melkoinen amatööri porukka.

Eiköhän tämä ole parasta mitä tällä hetkellä saadaan jalkeille, Berg on kyllä hieman ihme valinta, liike ei riitä isossa kaukalossa. Toivotaan sitä mitali, mutta tosiasiassa Suomen tämän hetken taso on sijoilla 5-8.

Tainnut kaikki asiat tullakin jo esille...

Hentusen saamattomuus on aina pistänyt silmään - silti mies on mukana mm-kisoissa vuodesta toiseen ja nyt lähtee Torinoon. Pisteitä syntyy kyllä seurajoukkueessa, mutta maajoukkueessa näkemäni pelit ovat kyllä olleet sitä tuloksetonta puurtamista. No hyvä vääntämään isoja vastustajia vastaan.

Nummelinia ei kaivata, Timonen ja Pitkänen tosiaan jo kiekollisia pakkeja ja pysyvät edes osittain mukana omassa päässä.

Miettinen sinänsä hyvä valinta verrattuna esim J.Jokiseen, että pystyy paremmin hoitamaan myös haalarihommia. Pystyy paikkaamaan loukkaantuneita niin hyökkäävissä kuin jarrukentissäkin. Silti omissa papereissa ei Miettinen olisi koskaan mahtunut kisakoneeseen. Niemistä tulee ikävä.

Ihan hyvä poppoo kasassa. Tosin olen hyvin skeptinen sen suhteen, että Suomi-kiekko voittaisi mitään suurta Erkan alaisena. Jotain sen kaverin otteesta puuttuu. Toivottavasti Kurri ottaisi vihdoinkin sitä roolia siellä penkin takana mitä siltä veteraanilta odotetaan. :curs: :piis:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hafanafa sanoi:
NHL:ssä joo mutta mistä vetoa että Jokinen ei saa mitää aikaseks Torinossa. No toivotaa että olen väärässä

HAH, no mä vähän luulen että tuolla pelataan lähes identtistä peliä NHL:n kanssa, koska siellähän on vaan NHL pelaajia pelaamassakin.

Ihmetyttää esim Lehtosenkin valinta veskaksi vaikka ei ole pelannut tällä kaudella kuin yhden pelin. Norrena tosin on varmaan vain 3maalivahti joten ei edes jäälle tule pääsemään.

Mutta mitä siellä joku Hentunen tekee?

Vaikka ois kuinka kova kulmavääntäjä jossain Euro hockey-matseis tai Euroopan liigoissa niin se on vähän eri asia, jos joutuu vääntämään esim. Prongerin kaltaisten jykevien NHL puolustajien kanssa, jotka jakelee tappouhkauksia jäällä :D

Sitte joku mainitsi Pitkäsen, joka tosin on tällä hetkellä loukkaantunut. Miksei sitä muka oltas valittu sinne ku kuitenki NHL:s parhaimpii suomalaispakkei ja Philadephian tukipilari, joka mättää melkein pinna per peli tahdilla pisteitä.

Itse olisin Nummelinin ottanut mukaan joukkueeseen, myös Jokisen olisin kelpuuttanut. Joku ihmetteli mitä Peltonen tekee joukkueessa, mielestäni se pelas erinomasesti WC:ssäkin.

Kattokaas vaan kanukkien joukkuetta, missä on crosby, spezza jne kovat pistepörssimiehet.

Copypastetin tuohon mitä olin keväällä kirjoittanut mm-kisa threadiin. Uskon Suomella olevan ihan hyvät pärjäämisen mahdollisuudet. Tarkka oman pään peli, kuuma mokke ja onnistumiset oikeaan saumaan. Suomen hyökkayksessä on potentiaalia tehdä mille tahansa joukkueelle 2-3 häkkiä, jotka voivat riittää tiukan matsin voittoon.

Seuraavilla avuilla Suomi voi napata miteleita olympialaisten tasoisessa turnauksessa. Valitettavasti tuo Kummola&kalakaverit-juttu on edelleen voimissaan.

a) voittava maalivahti = Lehtonen/Kipru
b) muutaman valiotason yksilön = Lehtinen/Koivu/Jokinen/Selänne /Numminen/T. Ruutu/, jotka kaikki ovat huippukunnossa, tai lähellä sitä.
c) Tuuria
d) Lyhyen ja dynaamisen turnauksen
E) Kaikista tärkeimpänä: Kummolan tukasta vittuun!! (Kalakaverit/Summasen potkut/tulevien sukupolvien tuhoaminen)"

Siis ei kai kukaan tosissaan halunnu Nummelinia kisajoukkueeseen? En edes halua kuvitella minkälaisia sydämentykytyksiä Nummelin aiheuttais väänteässään kanadan tai jenkkien hyökkääjiä vastaan. Ainut käyttö Nummelinille voisi olla ylivoimassa, mutta koska meillä on jo NHL-joukkueidensa ykkösylivoimapakit Pitkänen, Salo ja Timonen niin ei Nummelinille ole käyttöä enää siinäkään mielessä. Tervetuloa mömmöm kisoihin, mutta ei olympialaisiin kiitos.

Itse asiassa Crosby ei oo Canadan Ryhmässä....Kyllä Sinne olis pitänyt kasata teletappiketju kans...yleensä oli kisat mitkä hyvänsä suomen parhaita ketjuja....O. Jokinen on hyvä valinta koska joukkueessa tarvitään myös henkisiä johtajia...Aki Bergin olis voinu jättää pois,koska kelleköhän ne ratkasevat virheet yleensä sattuu....Jos Kipper saa pidettyy Vireen yllä niin kyllä suomella maalivahtipeli on kunnossa...:kippis1:

MJ45 sanoi:
Huh... Onneks ei itkupilli Niinimaa päässy Torinoon!:rock:

Niinimaahan heitettiin joukkueensa harjoituksistakin pois tuossa syksyn aikana....oli valittanu niin valmentaja oli tuumannu et ei tänne tarvii valittamaan tulla eli mene kotias.....Summanen olis pitänyt pitää Suomen puikoissa vaan niin olis saatu jotain aikaan....eihän tää hiiskuja nimeltä Erkka Westerlund voi johtaa joukkuetta kunnolla...pitäähän siellä olla asennetta:worship:

-ville- sanoi:
Itse asiassa Crosby ei oo Canadan Ryhmässä....

Jos mun viestiin viittasit niin sitä tarkotinkin, että kanukit jättänyt todella monta erittäin kovaa pelaajaa pois, siis taidollisesti. En sitten tiedä hakeeko Kanukkien valmentaja ikää,kovuutta ja kokemusta, koska monta nuorta hyvää pelaajaa jäänyt ulkopuolelle. Mm. Torontossa pelaava tehopakki jätetty pois vaikka onkin paras kanadalainen pistemies (siis puolustajista). Kanadan valmentaja on siis Toronton päävalmentaja.. Ei yhtään Toronton pelaajaa joukkueessa? :david:

Eki88 sanoi:
Jos mun viestiin viittasit niin sitä tarkotinkin, että kanukit jättänyt todella monta erittäin kovaa pelaajaa pois, siis taidollisesti. En sitten tiedä hakeeko Kanukkien valmentaja ikää,kovuutta ja kokemusta, koska monta nuorta hyvää pelaajaa jäänyt ulkopuolelle. Mm. Torontossa pelaava tehopakki jätetty pois vaikka onkin paras kanadalainen pistemies (siis puolustajista). Kanadan valmentaja on siis Toronton päävalmentaja.. Ei yhtään Toronton pelaajaa joukkueessa? :david:

taitaa siellä cänädän suunnalla olla tota valinnanvaraa iha jonkun verran :D
mä en oo viime vuosina tuota änäriä paljon jaksanu seurata,mutta suurin osa nimistä on tuttuja tostakin porukasta.maalivahtiosasto on ehkä kovin kaikista,puolustuksessa helvetinmoisia kaappeja,ja hyökkäyksessä esim.viime mm-kisoissa muita nöyryyttäneet nash ja thorton ja gagne+muita kovia pelimiehiä.
taitaa kanukit viedä,luulemma

eeditti spezza on varamies

Loistotiimi Suomella kaikenkaikkiaan..varsinkin kun tietää suurimman osan tämän hetken kunnon :worship: Ainahan noista valinnoista löytyy joku, jonka olisi vaihtanut toiseen mutta sota ei yhtä miestä kaipaa (paitsi tietty kipperiä). Tuota jengiä ei kyllä yksikään maa tule viemään kuin pässiä narussa.

Niille vinettäjille, jotka ovat jo päättäneet Suomen sijoituksen niin kehottaisin palauttamaan mieliin esim WC:n. Olihan siellä Kanada finaalissa täydellinen ennakkosuosikki, mutta hyvin laitettiin kampoihin eikä tappio ollut mitenkään selvä. Pitkässä juoksussa hävitään materiaalilla selkeästi, mutta jokainen turnaus on aina uusi ja erot loppujen lopuksi hyvin pieniä. Mitali on Suomelle itsestään selvä tavoite ja itseäni vituttaa suunnattomasti kaikki muu kuin kulta.

Lohko A
Kanada
Tsekki
Suomi
Saksa
Italia
Sveitsi

Lohko B
Ruotsi
Slovakia
USA
Venäjä
Latvia
Kazakstan

Jatkoon molempien lohkojen neljä parasta. Vähän paska mäihä Suomella lohkojaon kanssa. Kohtalaisen sama mikä sijoitus on alkupelien jälkeen. Kova vastus on tulossa heti ensimmäisenä. B-lohkon voittaja taas saa käytännössä lähes varman välieräpaikan. Mutta so not, jokainen on voitettava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom