Tonnikalan proteiini vs. Best 3 -jauheproteiini

Tervehdys, rakkaat pakkotoistolaiset.

Kysymykseni on seuraava:

Olen ostanut nyt noin puolen vuoden ajan lisäproteiiniksi Best 3 -nimistä proteiinijauhetta, joka on Nutri Plus -yhtiön valmistamaa. Kyseisessä jauheessa on yhdistettynä sekä hera-, soija- että kananmunanvalkuaisproteiinia. 100 grammassa tuotetta on 80 grammaa proteiinia, ja yhdessä pussissa on 800 grammaa jauhoa. Hintaa yhdellä pussilla on 26 euroa.

Laskin, että jauhoa ostamalla saan eurolla n. 25 grammaa proteiinia.

Aikani puntaroitua huomasin, että ostamalla 26 eurolla purkitettua tonnikalaa, saisin eurolla 39 grammaa proteiinia.

Juon Best 3 -jauhetta treenin jälkeen ja joskus ennen nukkumaanmenoa/lihan korvikkeena aterialla tilanteesta riippuen.

Olisiko järkevämpää sijoittaa kyseiset 26 euroa tonnikalaan, vai jatkaa jauhojen ostamista? Ajattelin, että proteiinien laadulla/imeytymisellä olisi eroa jauhomuodossa/kiinteänä nautittuna.

Etukäteen vastauksista kiittäen :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr.Mister sanoi:
Ajattelin, että proteiinien laadulla/imeytymisellä olisi eroa jauhomuodossa/kiinteänä nautittuna.

Etukäteen vastauksista kiittäen :kippis1:

Sen verran ainakin taitaa olla eroa, että proteiinijauheiden proteiini on tonnikalasta poiketen denaturoitunutta. Siitä taas ei ole tietoa, onko tuolla asialla mitään merkitystä (ei siis ainakaan mitään varmaa).
c010.gif

Jos tarvii asiaa rahan kannalta miettiä, niin ostahan halvempaa protskua ja syö vaikka tonnaria siinä sivussa. Tuotehan on varmasti ihan hyvä, mutta aika kallista. Itse sekoitan puolet ns.halpisheraa ja puolet XL-proteiinia. Palautumisjuomaan käytän kyllä isolaattia ja glutamiinia valkuaisen lähteeksi.

Critter sanoi:
..proteiini on tonnikalasta poiketen denaturoitunutta. Siitä taas ei ole tietoa, onko tuolla asialla mitään merkitystä (ei siis ainakaan mitään varmaa).
c010.gif

Jahas, kestoaihe.. :D Proteiini on denaturoitunutta kyllä joo, mutta aminohapot eivät. Aminohapot ovat denaturoituneessa proteiinissa hyödynnettävissä aivan yhtä hyvin. Erilaisia bioaktiivisia vaikutuksia omaavia segmenttejä, mikrofraktioita, peptidejä löydämme toki herasta ja vaikka niillä onkin toki omat vaikutuksensa, lienee heravalmisteidenkin tärkein funktio kuitenkin taata tuo mahdollisimman hyvä aminohappoprofiili jakaumineen ja aminohappopitoisuuksineen. Karkeasti sanottuna, kaikki muu voitaisiin nähdä lihaksenkasvatusmielessä toisarvoisena(noh, ihan näin yksinkertaista asia ei luonnollisesti ole..).

Jason82 sanoi:
Jahas, kestoaihe.. :D Proteiini on denaturoitunutta kyllä joo, mutta aminohapot eivät. Aminohapot ovat denaturoituneessa proteiinissa hyödynnettävissä aivan yhtä hyvin. Erilaisia bioaktiivisia vaikutuksia omaavia segmenttejä, mikrofraktioita, peptidejä löydämme toki herasta ja vaikka niillä onkin toki omat vaikutuksensa, lienee heravalmisteidenkin tärkein funktio kuitenkin taata tuo mahdollisimman hyvä aminohappoprofiili jakaumineen ja aminohappopitoisuuksineen. Karkeasti sanottuna, kaikki muu voitaisiin nähdä lihaksenkasvatusmielessä toisarvoisena(noh, ihan näin yksinkertaista asia ei luonnollisesti ole..).

Niin, siis lähinnä tuo olikin kysymys, johon vastausta kaipalin. Ajattelinkin itse samaa, että kun proteiinin vetysidokset katkeavat, niin sillä ei ole merkitystä ravitsemuksellisesti

Sanoisin etta kypsässä tonnikalassa proteiini on denaturiotunutta. Mitäpä jos vetäisit fiftisiksiti systeemillä eli jauhoja treenin jälkeen muuten tonnaria.

Toi Best 3 Protein on kyllä sieltä kalleimmasta päästä. Itsekin sitä joskus pari pussia ostin kun oli alennuksessa.
Ei makukaan kyllä kovin ihmeellinen ollut. Kyllä tuo varmaan ihan hyvä tuote on, mutta jos vertaat vaikka pakkiksen kaupan hintoja vaikka hera80(17,90e tai 14,90e), whey3(25) ja maito80(22,50), niin samalle määrälle tota best 3 proteiinia tulee hintaa 29,25e.

Itsellä tuo rahatilanne on sellainen, että ostan oikeastaan pelkästään maustettua halpisheraa 12,50e 900g. Eli kyllä noissa proteiinijauhojen hinnoissa tosiaankin on eroja.

Mutta vastaus tohon kysymykseen......Itse sijoittaisin enemmin tonnikalaan ja vaikka vähän halvempaan heraan.

Oikea ruoka on aina etusijalla. On syytä opetella syömään mahdollisimman paljon kunnon ruokaa ja jauhoja vasta sen jälkeen. Siis mieluummin tonnikalaa!

Treenin jälkeen jauhot ovat nopean imeytymisensä kannalta paikalla. Best3 ei imeydy yhtä nopeasti verrattuna pelkkään heraan.

Jaloimmat kiitokset kaikille vastanneille :)

Ongelma on vain se, että olen laktoosivammainen, joten kovinkaan halpoja laktoosittomia proteiinijauhoja ei ole ainakaan minun silmiini sattunut :(

Olen katsellut Pakkotoiston myymälän tuotteita, mutta toimituskulut ynnättynä hinta ei ole ymmärtääkseni kovinkaan paljon halvempi.

Voi olla, että olen laskenut päin :david: :ia, joten ehdotukset ovat tervetulleita.

:kippis1:

Ongelma on vain se, että olen laktoosivammainen, joten kovinkaan halpoja laktoosittomia proteiinijauhoja ei ole ainakaan minun silmiini sattunut
Tämä kieltämättä muuttaa hieman asiaa. Itse asiassa en noista jauhoista niin kauhean paljon tiedä, mutta kyllä on muitakin vähälaktoosisia tuotteita, jotka on halvempia kuin tuo best 3 protein. Oikeastaan suosittelen että netistä haet tuotteita eri nettikaupoista ja vertailet hintoja. En viitsi tästä asiasta pistää oikein mitään tarkkaa kun olen aika uusi itsekin täällä, enkä tiedä onko täällä jotain kirjoittamattomia sääntöjä, että muita kauppoja ei saa mainita etc.

Mutta pakkiksen kaupasta voi tilata isomman satsin, jos jauhoja enemmän käyttää. Itse tilaan aina netistä niin, ettei tarvi maksaa postikuluja, jauhot kyllä yleensä säilyvät monta kuukautta.
Tuossa nettikaupassa näyttäis jonkun verran edullisempi olla Protein XL. 800g tuotetta tulis maksamaan (edellyttäen että tilaa isomman erän tavaraa) 20,50e, eli olisi 5,50 euroa halvempaa tavaraa. Itse ostin kerran pussillisen tota samaista jauhoa yhdestä nettikaupasta, ja hintaa tolle määrälle (800g) siinä tilauksessa kerty 18,40e.

Mutta tosiaan käy eri kaupoissa kattelemassa ja surffaile netissä, monen hintasta tavaraa on myynnissä. Mutta tietenkin voit ostaa myös tota best 3 proteiinia.

Mutta ei niitä proteiinijauhoja välttämättä hirveesti tarvi jos syö muuten proteiinipitoista ruokaa. Tähän kannattaa tottakai ensisijaisesti panostaa.

Jos pitäisi valita, syönkö pari purkkia tonnikalaa päivässä vai nappaanko pari kolme protiinijuomaa, ei valinta ole kovinkaan vaikea. Pari lasillista hyvänmakuista proteiinia uppoaa milloin vain, mutta tonnikalaa ei monesti päivässä viitisisi syödä, vaikka muuten siitä tykkäänkin. Ja jos ajattelee, että söisi tonnikalaa monta purkkia päivässä joka päivä useiden vuosien ajan... Ei kiitos, ei uppoa ainakaan minulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom