Tonnikala ja raejuusto ei maistu

Itsellä myös alkanut tonnikala tökkimään. Kyllä sitä monta vuotta jaksoi, mutta nyt ei oikein millään. Jonku makaronin kanssa, mutta se siitä. Jotenkin niin aikaa vievääkin se syöminen :D
Ja kunnon tonnikala on nykyään niin kallistakin. Pirkka -tonnikalakin aivan hirveän hintaista verrattuna siihen miltä se maistuu. ABBA on kyl syötävää, mutta alkaa oleen yli 2e purkilta niin ei ihan kiinnosta.
Nykyään menee sen 0,5-1,5kg rahkaa päivässä, valkuaisia 10kpl, pari prodejuomaa. Harvoin raejuustoa. Jos kokkaus päälle sattuu niin sit kanan rintafilettä tai paistijauhelihaa, mutta niin aikaa vievää moinen, eikä jaksa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla lähes vakiosetti treenin jälkeen tumma makaroni ja raejuusto. Heti kotiin tullessa raejuustot jääkaapista kulhoon. Hetken päästä makaroni kiehumaan ja kun valmista niin kuuma makaroni raejuuston perään kulhoon. Sulattaa mukavasti raejuustoa. Felixin sokeroimatonta ketsuppia reilusti mukaan ja aijai :kuola: Makaronin määrällä voi kontrolloida hiilihydraatteja. Dietillä vähemmän, bulkilla enemmän.

Tonnikala paloina öljyssä, valutan enimmät öllet pois ja tilalle jälleen reilusti ketsuppia.

Täällä tökkii kanssa yhdistelmä tonnikala-raikkari, no tuli sitä 3 vuotta lapioitua päivittäin ;)
Erikseen menee kyllä, ja häpeäkseni tunnustan, että olen ruvennut syömään nuudeleita, jotka sopivat kyllä tunan kanssa.

Tosiaan tonnikalan maistumiseen vaikuttaa hyvin suuresti se, minkä merkkistä se on. Jos pelkiltään pitää syödä, niin en suostu koskemaan mihinkään muuhun kuin John Westiin, on se vaan niin paljon syötävämmän makuista kuin esimerkiksi ES tai Pirkka. Raejuustoon sekoitettuna nuo halvemmat merkit nyt juuri ja juuri menevät, mutta John West on ehdoton ykkönen. Tietty mikäli se ei mahdu budjettiin niin sitten on haettava toisenlaista ratkaisua...

Tänään treenin jälkee 250g rahkaa ja funlightia hjuvaa oli rahkan kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta vaihtelu virkistää ;)
Tänään testiin hedelmäsalaatti ja raejuusto "mössö" niin ja rynnäkön tumma makarooni ja raejuusto kuulosti kans kokeilemisen arvoiselta, mutta se myöhemmin

Sitten vielä tonnikala ja nuudelit kuulosti aikas hyvältä ja joitakin tulisia kastikkeita hankin nekin pitäis testata. Kyllä se tästä.

Kyllä on vaikea pysyä erossa noista pähkinöistäki ku yllättävän hyviä tarttee jo itsekuria.

Allekirjoittaneen maustekaapista löytyy erilaisia valmiita mausteseoksia (niissä kannattaa kyllä vähän vahdata suolan määrää), sitruunamehua, wasabi-tahnaa, sinappia, kuivattua sipulia (rasvaa tosin siinäkin...), miso-tahnaa, erilaisia öljyjä, pähkinöitä ja siemeniä, kapriksia, kuivattua merilevää, silloin tällöin vähärasvaista ruokakermaa, kookosmaitoa, yakitori-kastiketta (aivan fantastista sen iänikuisen broilerin kanssa...!).... lisäksi useita ruokia voi maistaa kasviksilla. Esim. pakastepinaatti on hyvää munakkaan seassa. Kuiva tonnari on parempaa jos sinne tuikkaa sekaan jotain kirpeää, esim. paprikaa.

Näistä mausteista osa on tietty runsaskalorisia joten annoskoko kannattaa muistaa. Mun mielestä on kuitenkin täysin ok että ruoassani on turhia kaloreita - en syö pelkästään tankatakseni vaan kyllä sen ruoan pitäisi maistua hyvältä. Sitä paitsi en tule kunnolla kylläiseksi jos ruoka maistui "pakkopullalta".

Parhaiten tonnikaloista alas menee Rainbown hiutaleina vedessä ja sekin pitää olla jääkaappikylmää. Lämpimänä ei vaan mene alas.

Itellä loppu tonnikalan syönti ku olin tossa pari vko sitten tekemässä perus makarooni + 2xtunapurkki.
Noh, avasin siinä toisen ja normaali sisältö. Toisen kohdalla öljyssä tonnikalamassan päällä lillui ilmeisesti evä/ruoto. Siis sellanen ahvenen harjan muotoinen luun näköinen yökötys. : <

Yritin siinä silti syödä kyseistä moskaa, about puolet meni enkä sen jälkeen tunapurkkia oo avannu.

btw, sori tää ei ehkä auttanu sua sun ongelman kanssa ;-D

...ja ainoa mitä oli pakko tehdä niin n.8kk jälkeen vaihdoin euroshopperin hiutaleet rainbown paloihin...
on muuten kunnioitettava suoritus :thumbs:
taisin itse luovuttaa pois suurimman osan koe-erästä.. josta taas kuulemma riitti köyhälle opiskelijalle harmia pitkäksi aikaa.

onneksi lidlistä sai samalla 29c nixen laadukkaampaa kamaa, kivasti on varastolla arvo noussut, kun päälle 200 jäljellä vielä :)

nuudelit + tonnikala + pavut tomaattiliemessä = toimii.
tonnikala pohjalle, muusi päälle --> uuniin = toimii (kuulemma)
perusroiskeläpän/lidlipitsan päälle purkki tonnikalaa + juustoa, ketsuppia = toimii
hmm, toimiskohan "tonnikalakukko"

Sekottelee riisin ja tonnikalan semmotteeseen vuokaan ja heittää päälle juustosiivuja ja sitten uuniin. Pimeen hyvää mun mielestä ;p

Lidlin vähärasvainen 400 gramman (vai 500g?) raejuusto oli mielestäni yllättävän hyvää (eli aika mautonta). Eli yleensä syön raejuustot ja tonnikalat pelkiltään, mutta raejuuston sekaan täytyy joskus laittaa ketsuppia. Kerran erehdyin laittamaan tabascoa ja meni vatsa "hieman" sekaisin.
Joskus tulee ostettua tonnikalaa jossain tomaattiliemessä tms. ja on ihan hyvää, mutta aika kallista (euron purkki). Tonnikalahiutaleet öljyssä maistuu ja haisee ihan kissanruualle, sitä en enää ikinä mene ostamaan.

Itse suosin Rainbow merkkistä tonnikalaa, ja olen huomannut että se kannattee ostaa paloina vedessä, ei hiutaleina. Hiutaleina se jotenkin maistuu aivan hirveälle shaiballe :eek:

Sekottelee riisin ja tonnikalan semmotteeseen vuokaan ja heittää päälle juustosiivuja ja sitten uuniin. Pimeen hyvää mun mielestä ;p
Justiin tein saman mutta perunamuusin ja tonnikalan kanssa. kyllä on loistavaa mun mielestä molemmat

Tuohon tonnikala-ongelmaan. Ni kokeileppas pakastealtaista löytyviä tonnikala"pihvejä". Sulattelet jonnin aikaa ja rasvaa pannuun ja paistumaan. Oli tosi hyviä. Mausteeksi suolaa, pippuria/sitruunapippuria ja pikkanen puristus sitruunasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom