Kyllähähän Tompan esitys oli ainakin meikäläiselle positiivinen yllätys. Odotin, että Tom saattaa pystyssä olla parempi, estää fysiikalla alasviennit ja puolustaa matossa tarvittaessa, mutta mieshän ottikin matsin tonttiin ja oli melkein läpi matsin kuskin paikalla.
Alussa kiinnitin heti huomiota, että mies oli mukavan kevyesti jaloilla ja pää liikkui. En oikein voi siis yhtyä kritiikkiin, jota Tomin jalkatyöstä on täällä puhuttu. Ei ehkä ihan divarin terävintä hyppelyä, mutta mieluummin vahvuus kuin heikkous. Mun silmään ongelmia tuli kun jompi kumpi teki pystyssä aloitteen. Joko Tom löi omansa ohi ja puolustaessaan joutui vain torjumaan tai sitten Rahia tuli päälle ja Tomppa ei kerennyt lyömään juuri ollenkaan vastaan. Mun silmään suurimmat ongelmat oli lyöntien ajoituksessa ja etäisyyden hahmottamisessa. Ihan ymmärrettäviä virheitä debyytissä. Mutta mun pystytietämykseni on sen verran rajallista, että em. mielipide voi olla ihan silkkaa paskaakin.
Joku mainitsi myös alapotkujen imeskelystä. Mun silmään Tomppa kyllä tsekkas muutaman ainakin puolittain eikä painolla olevaan jalkaan tainnut tulla juuri lainkaan viikatetta. Pitää katso matsi uudelleen ja tehdä parempi arvio.
Mutta ennen kaikkea ihastelin Niinimäen offensiivista painia. Nättejä sviippejä, hyvää top-controllia ja maukkaita ohituksia. Päällä ollessaan oli melkein jatkuvasti dominoivassa ja turvallisessa positiossa ja myös säilytti positiot hyvin vastustajan painitasoon nähden. Lyöntejä olisi toki voinut jakaa enemmän, mutta ei tuon tason gräplääjää vastaan aleta debyytissä huitomaan ihan mistä tahansa paikoista. Myös alla Tomppa otteli melko hyvin ja haki aktiivisesti sviippejä. Ei imuroinut juurikaan lyöntejä ja ilmeisesti mies on nykypäivänä matossa todella vaikea lopetettava.
Kyllä tästä on erinomaista jatkaa eteenpäin. Todennäköisesti seuraavaksi vastaan asettuu joku nimettömänpi ja helpompi kaveri. Yahiaa vastaan esitetty paini oli niin lupauksia antavaa, että ei hyviäkään jenkkipainijoita tarvi paskat housussa odotella. McGregoria ei vastaan tulla laittamaan, sillä Dana ja kumppanit ei todellakaan ota lauantaisen esityksen jälkeen sellaista riskiä, että Tomppa pitäisi Conorille vartin pituisen painiklinikan. Mielenkiitoisia ja kovia match-uppeja voisivat olla esim. Akira Corassani, Dennis Bermudez, Cole Miller tai Steven Siler. Kaikilla sopivasti nimeä, mutta Tompalla realistiset mahdollisuudet voittoon.