Toisen profiiliin pääsy estetty!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sampsa^
  • Aloitettu Aloitettu
Huono uudistus. Ei varmaan kovin montaa kaupittelua ole tapahtunut ja rankaistaan kaikkia rekisteröityneitä käyttäjiä... Ihan ok jos Pakkotoisto haluaa lisää porukkaa vipeiksi, mutta voisi sanoa sen suoraan eikä hakea tällaista tekosyytä.

Nyt silmä käteen. Huonon päivän ymmärrän mutta hiukan hillintää tuollaiseen mutuiluun. Eiköhän niitä vippeja saa lisää muilla keinoilla kuin tuollaisia rajoittamalla. Heti tulisi mieleen vaikka jokin uusi ominaisuus vipeille jolla saa vaikka laskettua makroilla vuoden säästöt makaroneissa.

Jepjep... En halua pahastikaan sanoa mutta onhan tuollainen röyhkeää ja asiatonta palautteen antamista.

Noille kauppiaille ei kai voi oikeen mitään tehdä vai voiko? Poliisiakaan taida kiinnostaa eikä valtuudet taida yltää... Noh, katsellaan miten menee homma.

Harvoin saa kiitosta jos ominaisuuksia lisätään, mutta auta armias kun jotain otetaan pois...

Onko se nyt maailmanloppu jos jonkun profiili ei näy kuin VIPeille, jos tämä muutos tehdään kuitenkin yleisen hyvän puolesta? Ihme kitinää..

Anteeksi avautumiseni.

Vai on yllättävää, että joku vippi älähtää, jonka palstan käyttöön ei tule mitään muutoksia?

Sen takia tän "etuuden" nimi onkin VIP! Sillä saa jotain sellaista, mitä tavallisesti rekisteröityneet käyttäjät eivät saa. Me maksetaan siitä. Ja mun mielestä ne, jotka eivät maksa, valittavat ihan turhaan. Teillä on edelleen se vaihtoehto, että voitte liittyä vipiksi, jos haluatte tiettyjä toimintoja palstan käyttöön. Enkä nyt sano tätä siinä mielessä, että tämä olisi joku vippien kalastelukeino.

Ja kyllä, se onko mun profiilitiedot vapaasti kaikkien käytössä, on mulle merkitystä. Kyse ei ole sen vähemmästä asiasta kuin tietosuojasta. Tuolla profiilissa olis kiva pitää mailiosotetta, msn-osotetta ja muitakin yhteystietoja valvotulle joukolle ihmisiä. Nyt kun se on kaikille avoin, niin eipä siellä niitä viiti pitää juurikaan sen takia, että ne ovat sitten ihan KAIKILLE saatavilla.

Vai on yllättävää, että joku vippi älähtää, jonka palstan käyttöön ei tule mitään muutoksia?

Sen takia tän "etuuden" nimi onkin VIP! Sillä saa jotain sellaista, mitä tavallisesti rekisteröityneet käyttäjät eivät saa. Me maksetaan siitä. Ja mun mielestä ne, jotka eivät maksa, valittavat ihan turhaan. Teillä on edelleen se vaihtoehto, että voitte liittyä vipiksi, jos haluatte tiettyjä toimintoja palstan käyttöön. Enkä nyt sano tätä siinä mielessä, että tämä olisi joku vippien kalastelukeino.

Ja kyllä, se onko mun profiilitiedot vapaasti kaikkien käytössä, on mulle merkitystä. Kyse ei ole sen vähemmästä asiasta kuin tietosuojasta. Tuolla profiilissa olis kiva pitää mailiosotetta, msn-osotetta ja muitakin yhteystietoja valvotulle joukolle ihmisiä. Nyt kun se on kaikille avoin, niin eipä siellä niitä viiti pitää juurikaan sen takia, että ne ovat sitten ihan KAIKILLE saatavilla.

No totta kai Mike voi ohjata palstaa ihan haluamaansa suuntaan. Olenpahan kuitenkin ilmaissut mielipiteeni tästä uudistuksesta että ei tarvitse harmitella etten mitään sanonut kun asiaan ei ole enään mahdollista vaikuttaa. Aivan varmasti melkein mitä tahansa uudistusta, joissa ennen kaikille olleita ominaisuuksia siirretään vipeille voidaan perustella sillä että vipit ansaitsevat enemmän, tottahan rahalle pitää vastinetta saada.

Eiköhän ne myyjät saada kiinni ihan ilmoitusten perusteella, itse muistelisin kuulleeni moisesta viimeksi yli vuosi sitten.
No enhän minä niitä julkisesti raportoi kun joku kaupustelusta jää kiinni. Niitä on kymmeniä viimeisen vuoden aikana.

Miksi et? Varmasti vähentäisi mahdollisia uusia yrittäjiä.
Säännöt syötetään rekisteröinnissä moneen kertaan, jos ne eivät mene perille, niin ei se mene mikään mukaan. Sitäpaitsi nämä ulkomaalaiset eivät ymmärrä suomea pätkääkään. Varmaan jotenkin nyt luulet tietäväsi miten tämmöistä palstaa pyöritellään, ei se kuitenkaan ole ihan simppeliä tehdä ratkaisuja.

Säännöt syötetään rekisteröinnissä moneen kertaan, jos ne eivät mene perille, niin ei se mene mikään mukaan. Sitäpaitsi nämä ulkomaalaiset eivät ymmärrä suomea pätkääkään. Varmaan jotenkin nyt luulet tietäväsi miten tämmöistä palstaa pyöritellään, ei se kuitenkaan ole ihan simppeliä tehdä ratkaisuja.

Ihan puhdasta uteliaisuuttani kysyin miksi myyjien kiinnisaannista ei ole informoitu. Luulisi että sillä olisi vaan positiivisia vaikutuksia, mahdollisesti pelottaisi muita myyjiä ja osoittaisi miten vakavasti asiaan täällä suhtaudutaan. Kylläpä olen nyt raskaasti sun varpaille astunut..:jahas:

Ihan puhdasta uteliaisuuttani kysyin miksi myyjien kiinnisaannista ei ole informoitu. Luulisi että sillä olisi vaan positiivisia vaikutuksia, mahdollisesti pelottaisi muita myyjiä ja osoittaisi miten vakavasti asiaan täällä suhtaudutaan. Kylläpä olen nyt raskaasti sun varpaille astunut..:jahas:
Nyt pitää ajatella kokonaisvaltaisesti. Minkälaisen viestit luulet että antaisin, jos informoisin jokaikisestä myyjästä joka täällä narahtaa? Tekisin ketjuja "Doping myyjä jäi kiinni", "Roinaa kaupataan, tämän pitää loppua". Tämä langettaisi ikävän varjon Pakkotoiston ylle, enkä sitä todellakaan halua. Ajattelet kovin yksinkertaisella tasolla, etkä osaa suhteuttaa ongelman laajuutta ulkopuolisiin nähden.

Astuit joo varpaille ja jäit siihen vielä hyppimäänkin, mutta se lieneekin tarkoitus.

:haart: Annie

Tiedäthän,ettei pakkista ole tarkoitettu pelkästään vippien "hiekkalaatikoksi". Olisi ollut huononnus,meitä " tavallisia kuolevaisia" kohtaan,mikäli noita profiilitietoja ei pääsisi tsekkaamaan.Ymmärsin täysin Miken kannan kaupustelua vastaan,mutta 10e vippimaksu ei kaupustelijoita/sekopäitä estä tietoja kaivamasta,näin halutessaan.Sitäpaitsi voihan sen msn-osoitteen tai mailin näppärästi pyytää yksityisviestillä,jos on VIP.Ja mitä tuohon maksamiseen tulee,kun Miken kaupalla käy tai netistä tilaa,ei kassakoneeseen kilautettu Euro erittele itseänsä vipiksi or not.Näin hoidan oman osuuteni pakkiksen tukemisesta,joka on varmasti enemmän kuin Vippimaksu.:haart:

No pitäähän sitä älähtää jos omia oikeuksia karsitaan ja tuo muutos nyt olisi vaikuttanut aika monen "vain" rekisteröityneen käyttäjän elämään. Eiköhän ne myyjät saada kiinni ihan ilmoitusten perusteella, itse muistelisin kuulleeni moisesta viimeksi yli vuosi sitten. Monenkaan thredin aloittaja ei mainitse pituutta/painoa kysellessään jotain, joten ne on hyvä olla mahdollista tarkistaa profiilista.

EDITTIÄ

Yllättäen joku vippi tulee kommentoimaan asiaa, joka ei olisi vaikuttanut sen foorumin käyttöön mitenkään..

Yllättäen voi jättää baarissa pari kaljaa juomatta ja liittyy vipiks;D

Nyt pitää ajatella kokonaisvaltaisesti. Minkälaisen viestit luulet että antaisin, jos informoisin jokaikisestä myyjästä joka täällä narahtaa? Tekisin ketjuja "Doping myyjä jäi kiinni", "Roinaa kaupataan, tämän pitää loppua". Tämä langettaisi ikävän varjon Pakkotoiston ylle, enkä sitä todellakaan halua. Ajattelet kovin yksinkertaisella tasolla, etkä osaa suhteuttaa ongelman laajuutta ulkopuolisiin nähden.

Astuit joo varpaille ja jäit siihen vielä hyppimäänkin, mutta se lieneekin tarkoitus.

Tulee näköjään yllätyksenä, mutta varpaillasi hyppiminen ei ollut tarkoitus. Keskustelu saavutti tarkoituksensa kun muutit mielesi siitä profiilin katsomismahdollisuudesta. Jaa-a, kai ajattelen sitten yksinkertaisesti, perinteinen ongelma maton alle on sitten rakentavampaa. Mutta kuten sanottu ei ole tarkoitus jäädä tänne jankkaamaan, poistun takavasemmalle.:kippis1:

:haart: Annie

Tiedäthän,ettei pakkista ole tarkoitettu pelkästään vippien "hiekkalaatikoksi". Olisi ollut huononnus,meitä " tavallisia kuolevaisia" kohtaan,mikäli noita profiilitietoja ei pääsisi tsekkaamaan.Ymmärsin täysin Miken kannan kaupustelua vastaan,mutta 10e vippimaksu ei kaupustelijoita/sekopäitä estä tietoja kaivamasta,näin halutessaan.Sitäpaitsi voihan sen msn-osoitteen tai mailin näppärästi pyytää yksityisviestillä,jos on VIP.Ja mitä tuohon maksamiseen tulee,kun Miken kaupalla käy tai netistä tilaa,ei kassakoneeseen kilautettu Euro erittele itseänsä vipiksi or not.Näin hoidan oman osuuteni pakkiksen tukemisesta,joka on varmasti enemmän kuin Vippimaksu.:haart:

Ei ole pakkis vippien hiekkalaatikko mutta tietyt ominaisuudet voivat olla. Ja ne pituus ja paino voidaan vaikka siirtää tuohon nimimerkin alle jos näin olisi. Ja se 10€ ei estä mutta hankaloittaa selkeästi. Voidaanhan sitä myös vaatia esim 100 viestin raja ennen vipiksi liittymistä ja helppo vilkaista onko viesteissä järkeä ettei ole pelkkiä kokeiluja ja sen jälkeen roinaa kauppaamaan.

En vaan ymmärrä asiattomia kommentteja kun mielestäni oli hyvin perustellut syyt evätä pääsy tilaan jossa on tietoja henkilöistä. Siellä on myös monilla oma kuva mukana profiilissa (jos ei ehkä avassa olekaan) ja senkin vuoksi voisi olla sitä mieltä ettei sitä tarvisisi nähdä kuin vippien. Ja siitä ei myöskään ole pakko itkeä, että maksaa 10€ liittyminen. Kaikkihan sen tietävät, että liittymiseen on annettu muitakin keinoja ja sekin on mielestäni ollut hyvin reilu ele. Tätä keinoa itsekin käytin vippeyteeni.

Jos asiasta olisi sanottu fiksusti niin itse en olisi juurikaan tästä älähtänyt mutta mielestäni tuo turmion välitön tuomio ja vihjailu mikä tässä on takana... se vaan ei ole mitenkään korrektia.

:haart: Pyssy: Tiedän, ettei pakkista ole tarkoitettu vippien hiekkalaatikoksi. Minusta vaan homma menee niin, että kerran tällainen VIP ominaisuus on, ja jotkut siitä ovat valmiita maksamaan, että niille on myös sellaisia etuuksia, mitä normaalit rekisteröityneet eivät saa. Ja etenkin tällaisissa tilanteissa, kun Mike kehittää palstaa jatkuvasti, luo uusia ominaisuuksia ja väsäilee gallerioita, ja etenkin suojaa foorumilaisia asiattomilta yhteydenotoilta, niin musta on tosi kurjaa, että siitä sitten ei-vipit älähtelevät. :haart:

no kyllä mun puolesta vois pistää maksulliseks noi profiilit yms.

sunnuntaikirjottelijat jotka ei oo jaksanu ees perehtyä vippisysteemiin tarkemmin (kuten minä) tai jotka ei henno sitä nimellistä maksua maksaa, voitais iloisesti kirjotella palstoille samaan malliin nähtiin profiileita tai ei. kaikki sen yli on mun mielestä lisäarvoa josta maksaa jos niitä tahtoo käyttää...

:haart: Pyssy: Tiedän, ettei pakkista ole tarkoitettu vippien hiekkalaatikoksi. Minusta vaan homma menee niin, että kerran tällainen VIP ominaisuus on, ja jotkut siitä ovat valmiita maksamaan, että niille on myös sellaisia etuuksia, mitä normaalit rekisteröityneet eivät saa. Ja etenkin tällaisissa tilanteissa, kun Mike kehittää palstaa jatkuvasti, luo uusia ominaisuuksia ja väsäilee gallerioita, ja etenkin suojaa foorumilaisia asiattomilta yhteydenotoilta, niin musta on tosi kurjaa, että siitä sitten ei-vipit älähtelevät. :haart:

Juu allekirjoitan tuon kyllä. En siitä älähdäkkään ,kun kalikka ei tällä kertaa kalahda.Se vaan on niin ,että "provokaatio on varmin tapa saada aikaan keskustelua".Onko sitten provoilu/herneiden vetäminen nenään tms.oikea tapa?
Siitä en sitten olekkaan ihan varma,itse uskon ... :haart: :D

EDIT : Se tuossa oli huonoa,ettei pääse katsomaan kirjoittajan aloittamia thredejä,mikäli ei pääse tuonne profiiliin.Välillä,kun hakee jotakin tiettyä juttua ja muistaa aloittajan,ei tarvitse koko viestihistoriaa kahlata läpi ( meillä ei-vipeillä ,ei haku toimi aivan yhtä hyvin,kuin vipeillä).

ei se nyt voi kenenkään elämää kaataa jos ei jonkun NIMIMERKIN pituutta ja painoa pääse katsomaan.
ihmeellistä itkemistä

No kyllä sen verran kaataa, että lähes joka keskustelussa ainakin itsellä tulee katsottua aina yhden tai useamman käyttäjän tietoja. Jos tuo olisi kokonaan poistunut niin mitä sitten? Sitten oltaisin ilman tietoja, koska vielä on suht iso kynnys kuitenkin alkaa makselemaan vielä, vaikka summa ei olekaan iso todellakaan. Tämä on melkein kuin talonpoikaiset ja aatelistot, joten tasa-arvo kunniaan. ;)

Edelleen, painotan nyt monettakohan kertaa. Pakkotoisto pysyy ilmaisena suurimmilta osin. Yksinkertaisesti kellään ei ole varaa valittaa noin pienestä asiasta jos samaan aikaan kuitenkin tätä kaistaa kuluttaa ILMAISEKSI. Jos tämän käyttö maksaisi jokaiselle jotain, niin silloin olisi edes vähän varaa kritisoida. Nyt kuitenkin on ihan turha heitellä mitään tasa-arvo juttua tähän ketjuun niin kauan kuin itse ilmaiseksi täällä on ja VIP-jäsenet rahoittavat palstan toimintaa. Jos vippejä ei olisi, niin ei olisi Pakkotoistoakaan enää tässä muodossa.

Vähän saisitte katsoa te jotka ette ole valmiita maksamaan 10 euroa, mutta olette valmiita valittamaan näin naurettavan pienestä asiasta. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom