Toimiiko DDR2-muistit DDR1-muistien paikoissa?

Joo eli muistia oisin ostamassa lisää koneeseen ja huomasin että nuo DDR2 muistit on paljon edeltäjiään halvempia.. Eli meneekö tollainen muistikampa kiinni vanhempaan DDR-dimm paikkaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin kivaa kun se olisikin, ei valitettavasti mene. Eli ei voi muuta kuin ostaa sitä DDR1-muistia, joka on kallliimpaa ja hitaampaa, tai sitten päivitellä konetta uuteen uskoon.

voisitko suositella jotain halpaa 939-kantaista emolevyä jossa ois sit hyvä digitaalinen äänilähtö ja se tukis DDR2 muisteja? vai onko lie tollaisia edes..

939-kantaiset emolevyt käyttävät kaikki DDR-väylää. Vasta AM2-kanta osaa DDR2-muistit. Eli jos haluat ne DDR2-muistit, joudut ostamaan uuden emolevyn, prosessorin, sekä sitten ne muistit. Ei tule enää niin halvaksi...

helpommalla siis pääsee kun ostaa vain vähän kalliimpaa muistia..tämä selvä!

Toinen kyssäri vielä ois joka koskee äänikortteja.. Eli tietääkö kukaan mitään korttia jossa ois digitaaliset lähdöt äänille kunnon liittimin?

Toinen kyssäri vielä ois joka koskee äänikortteja.. Eli tietääkö kukaan mitään korttia jossa ois digitaaliset lähdöt äänille kunnon liittimin?
Optinen? Koaksiaalinen? Hintaluokka?

Creativen X-Fi -sarjasta löytyy alkaen 50,- ihan ok-kortteja, joissa koaksiaaliliitäntä.

Terratec Aureon 7.1 maksaa ~60,- , ja siinä on optinen lähtö (ja sisääntulokin).

Tässä threadissa oli juuri keskustelua noista äänikorteista, voit poimia tuolta vinkkejä..

Kummatkin kelpaa, eli siis optinen ja koaksaalinen ..hintaluokalle ei hirveästi väliä, mutta vaatimus että toimii hyvin. Käytännössä siis halvin toimiva kortti ku emmä mitää tee suurimmalla osalla ominaisuuksista mitä niissä on.. Tarvin vaan hyvän digitaalisen lähdön.. Vahvistimena mulla toimii sit Onkyo TX-SR803 että sen takia mulle menee ihan kumpi vaan kiinni..

Eikö ole niin Solidi, että äänenlaadun kannalta ei ole merkitystä onko coax vai optinen, kun digitaalisena kulkee? Jostain jopa olisin kuullut, että optinen ei olisi niin hyvä kuin koaksiaalinen.

Optinen on sinänsä huono, että pitää varoa likaamasta liittimiä. Pieni rasvainen sormenjälki optisessa piuhassa tai liitoksessa niin voi heitellä menemään..

Yritin joskus tehdä sokkotestiä kytkemällä dvd-soittimen molemmilla digitaalisilla piuhoilla Harman Kardoniin ja vaihtelemalla sitä tulosignaalia, mutta itse en ainakaan huomannut kyllä mitään eroa. Itse valitsisin koaksiaalisen siis. Samanlaista digitaalista signaaliahan niissä kulkee, eli sinänsä se on sama kumpi se on. Viisaammat korjatkoon jos sanoin jotain tyhmää, mutta tuo oli käsitykseni asiasta :)

Edit. Termis, voitko heittää jotain sisäpiirin tietoa tähän noista X-Fi -sarjan korteista, kun sinulla kerran sellainen on. Suosittelisitko jotain sellaista Amerikan Jesuiitalle?

Jep kiitoksia.

Ei tartte tietää tuon enempää. ;) Riittää, että on hajua asioista, Hulkki sitten korjaa tarvittaessa rahvaan käsityksiä.

Eikö ole niin Solidi, että äänenlaadun kannalta ei ole merkitystä onko coax vai optinen, kun digitaalisena kulkee? Jostain jopa olisin kuullut, että optinen ei olisi niin hyvä kuin koaksiaalinen.
Optinen on sinänsä huono, että pitää varoa likaamasta liittimiä. Pieni rasvainen sormenjälki optisessa piuhassa tai liitoksessa niin voi heitellä menemään..

Yritin joskus tehdä sokkotestiä kytkemällä dvd-soittimen molemmilla digitaalisilla piuhoilla Harman Kardoniin ja vaihtelemalla sitä tulosignaalia, mutta itse en ainakaan huomannut kyllä mitään eroa. Itse valitsisin koaksiaalisen siis. Samanlaista digitaalista signaaliahan niissä kulkee, eli sinänsä se on sama kumpi se on. Viisaammat korjatkoon jos sanoin jotain tyhmää, mutta tuo oli käsitykseni asiasta :)

Edit. Termis, voitko heittää jotain sisäpiirin tietoa tähän noista X-Fi -sarjan korteista, kun sinulla kerran sellainen on. Suosittelisitko jotain sellaista Amerikan Jesuiitalle?

Niin kivaa kun se olisikin, ei valitettavasti mene. Eli ei voi muuta kuin ostaa sitä DDR1-muistia, joka on kallliimpaa ja hitaampaa, tai sitten päivitellä konetta uuteen uskoon.

Onko homma sama läppärimuistien kanssa? SO-DIMMit kun on kuitenkin fyysisesti saman kokoisia olipa ne sitten DDR1- tai DDR2-kampoja. Voiko/uskaltaako niitä DDR2-kampoja tunkea DDR1-slotteihin?

Onko homma sama läppärimuistien kanssa? SO-DIMMit kun on kuitenkin fyysisesti saman kokoisia olipa ne sitten DDR1- tai DDR2-kampoja. Voiko/uskaltaako niitä DDR2-kampoja tunkea DDR1-slotteihin?
Ei valitettavasti kyllä toimi. Ei ne emolevyt ymmärrä niistä Deutsche Demokratic Republic 2-muisteista mitään, koska ne on kuitenkin kovin erilaisia kuin DDR-muistit niin rakenteeltaan kuin kellotaajuudeltaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom