Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Kylmä tila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NYSSE
  • Aloitettu Aloitettu
Omasta mielestäni, pystyy. Rajaportti ei ole läheskään niin hyvä levy, mitä Itku Pitkästä Ilosta on. Nojoo, pitää varmaan tämäkin tarkistaa kunhan ilmestyy :worship:

Toivottavasti pystyy parempaan. Muuten taitaa olla edessä jatkuva alamäki. Itku Pitkästä Ilosta oli vielä hyvä levy, mutta Rajaportti ei kyllä oikein säväyttänyt. Ja se Rautiainen kun vielä vähentäisi sitä muka-henkevää-paskan-jauhamista, niin olisi vielä parempi.

Itse vannoutuneena Niskalaukaus-fanina sanoisin, että kyllä siitä pystyy vielä parantamaan. Rajaportilla oli hyviä biisejä, mutta kokonaisuus oli osin rikkonainen. Samaa sanoivat jätkät kirjassaankin, ja povasivat tulevasta levystä raskaampaa(ainakin Petosalmi oli tällä kannalla). Toivottavasti on näin.

Mielenkiinnolla odotan myös Trion toista saksankielistä levyä, joka myös julkaistaan tänä vuonna.

KäveleväRuumis sanoi:
Omasta mielestäni, pystyy. Rajaportti ei ole läheskään niin hyvä levy, mitä Itku Pitkästä Ilosta on. Nojoo, pitää varmaan tämäkin tarkistaa kunhan ilmestyy :worship:

Olen aivan samaa mieltä "kävelevän ruumiin" kanssa!!!!!

KäveleväRuumis sanoi:

Ilmaisen myöntävän mielipiteeni

KäveleväRuumis sanoi:
Omasta mielestäni, pystyy. Rajaportti ei ole läheskään niin hyvä levy, mitä Itku Pitkästä Ilosta on.

Eipä niin, eikä varmaan ole seuraavakaan, kun Martikainen on taaskin valitettavasti mukana sähläämässä.

IronMind sanoi:
Eipä niin, eikä varmaan ole seuraavakaan, kun Martikainen on taaskin valitettavasti mukana sähläämässä.

Martikainen kävi sähläämässä myös kotiteollisuuden kanssa ja lopputulos on mielestäni huonompi kuin kotiteollisuuden edellinen levy kuolleen kukan nimi.

"Trio Niskalaukauksen neljäs suomenkielinen albumi "Kylmä tila" ilmestyy maaliskuun lopussa. Jarkko Martikaisen tuottama levy tulee sisältämään seuraavat yhdeksän kappaletta:

Älkää selvittäkö

Juoksevan veden aika

Minun oikeus

Kylmä tila

Pitkä odotus

Hyvä ihminen

Te ette tarvitse minua

Taakka

Ajurin ruoska
Nelikko Huttunen-Petosalmi-Rautiainen-Ursin on säveltänyt kaikki levyn biisit. Sanoittajina toimivat Jarkko Martikainen, Reidar Palmgren, Timo Rautiainen, A.P.Sarjanto ja Tomi Tuomaala.

Levyltä lohkaistava single "Hyvä ihminen" tulee kauppoihin jo helmikuun lopulla. Nimikappaleen lisäksi se sisältää myös cover-version Candlemassin doom-klassikosta "Samarithan". Niskalaukauksen käännös on luonnollisestikin nimeltään "Samarialainen"."

www.trioniskalaukaus.net

Mielenkiinnolla odotan kyllä tuota uutta tuotosta. Paluuta vanhempaan päin on nähtävissä, sillä sanoittajien joukossa näkyy myös Tomi Tuomaala, joka on loihtinut monta loistavaa biisiä edellisille levyille.

Tänään YleX :llä Metalliliitto klo 19-21

Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus -single ensisoitossa

Metalliliiton Matti Riekki tunkeutuu suomenkielisen raskaan rockin kulisseihin ja selvittää minkälaisissa mietteissä Trio Niskalaukaus valmistelee tulevaa albumiaan. Ohjelmassa kuullaan myös uuden Niskis-singlen maailman ensi-ilta!

MKS sanoi:
Martikainen kävi sähläämässä myös kotiteollisuuden kanssa ja lopputulos on mielestäni huonompi kuin kotiteollisuuden edellinen levy kuolleen kukan nimi.

Täysin samaa mieltä. Mä en tiedä kuka Hynystä rohkaisi tekemään tätä "pakarat/kakarat" lyriikkaa. Lapsellista ja vaivaannuttavaa. Muutenkin siinä vaiheessa kun tulee viides peräkkäinen melodinen kertsi, niin alkaa puuduttaan.

Parhaiten kuuntelua kestävät biisit löytyy siltä kuolleen kukan nimeä edeltäneeltä (en tietenkään tarkoita, että koko levy olisi hyvä). "mitä täällä tehdä voi/täällä aina virret soi" sopi hynysen suuhun paljon paremmin.

Totta turisette. Nn kuitenki Timpan ja Kotiteollisuuden lyriikat ja tyyli yleisesti niin kaukana YUP:sta että olisi voinut vaan suutari pysyä lestissään.

NYSSE sanoi:
Satuinpahan vaan tykästymään Rajaportin tukevampaan kitarasoundiin...

Kävitkö ikinä livenä katsomassa ennen rajaporttia ? Rajaporttia ennen soittivat livenä raskasta musiikkia, nykyisin lähinnä rokkia, berseestä sanon minä.

Kuunteliko kukaan metalliliittoa, (itse huomasin threadin vasta jälkeenpäin) millainen kappale oli?

minusta se oli erinomainen, ei meinannut aueta eikä välttämättä kokonaan auennutkaan, mutta kertsi jäi ainakin pyörimään päähän. ei ollenkaan paska. sitten se koveri oli musta aivan saatanan hyvän kuulonen, vaikka en ole kuullut koskaan sitä alkuperäistä. luvassa on tosi kovaa shittiä :cool:

Aku-A sanoi:
Kuunteliko kukaan metalliliittoa, (itse huomasin threadin vasta jälkeenpäin) millainen kappale oli?

Ihan kohtalainen. Aika lailla rajaportti-tyylistä matskua. Hyvä ihminen -biisin kertsi oli kyllä aika tarttuva, mutta sanat tuntui menevän jo vähän liian gospeliksi mun mielestä. Se b-puoli oli raskaampi ja parempi. Vähän hankalahan näitä on kertakuuntelulla arvostella.

Bändin haastattelusta:
"Minkä tyylistä musiikkia tuleva levy sisältää? Heviä? rokkia? metallia?"
Timo Rautiaisen vastaus:
"Vatikaanin kansallismusiikkia." :D

MKS sanoi:
IHyvä ihminen -biisin kertsi oli kyllä aika tarttuva, mutta sanat tuntui menevän jo vähän liian gospeliksi mun mielestä. Vähän hankalahan näitä on kertakuuntelulla arvostella.
Tänään se on soinu ylexillä muutaman kerran. Ylläolevan kanssa pitkälle samaa mieltä..

"Hyvä Ihminen" :down:
Huono biisi, huonot sanat, liian "pop", Rautiaisen laulutyyli ärsyttää hetki hetkeltä enemmän.
Itku pitkästä ilosta-levyn jälkeen mennyt ihan "pilalle" koko orkesteri.

Älköön kukaan suuttuko, tämä vain henk.koht. mielipiteenä. ;)

Back
Ylös Bottom