Tietokonepeli- addiktiot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Mursu^ sanoi:
oonko muka ainoa ketä on koukussa countteriin (1.6) :D

Joskus 3-4 vuotta sitten olin, mutta en enää. Ehkä kerran viikkoon tai kahteen tulee pelattua yks klaanimatsi, ei publiccia jaksa.

Joskus ala-asteella tuli aina sännättyä kotiin ja muuten olisin varmasti pelannut kaikki illat, mutta onneksi koris, yleisurheilu, lenttis, sählyt jne. esti sen kohtuu hyvin :)
Yksi kesä varmaankin meni kokonaan Transport Tycoonin kanssa, toinen Red Alertin. Ei sitä nykysin ole oikein intoa tahkota jotain peliä paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku täällä kyseli Max Paynelle jatkoa, ja täällä sanottiinkin, että sitä kehitetään erään toisen tahon toimesta. Mutta katsokaapas Remedyn uusin projekti: http://www.alanwake.com/

Komealta näyttää trailerin perusteella, omien sanojensa mukaisesti "mullistaa peligrafiikan" :D

Itse aiheeseen liittyen, mullakin tulee lähinnä kausittain pelattua. Harvemmin enää ostelen pelejä, ja jos ostan niin aika tarkkaan katson minkälaista peliä oon ostamassa. Joskus on tosin ollu hirveän pitkiä sessioita.

mun serkku on kans lievästi koukussa peleihin, tällähetkellä peli on wow jota hän tahkoaa nyt kesälomalla noin 15h/päivä. jo noin 3 vuoden ajan hän on käyttänyt kaiken vapaa aikansa pelaamiseen. luulis sängyn jääkaapin ja tietokoneen välillä ramppaamisen kyllästyttävän! :eek:

Wowiin tuli jäätyä aiika pahasti koukkuun, alkuaikoina hakkasin hyvinkin monta tuntia päivässä. Mutta kun sinne tasolle 60 lopulta pääsi niin innostus alkoi kummasti karisemaan, tuon jälkeenhän tuosta(kin) pelistä tulee lähinnä sitä jatkuvaa paremman kaman ja extrarahan keräystä. Saas nähdä jos vielä battlegroundsin myötä innostuisi mutta nyt näyttää vähän kehnolta. Täytyy silti sanoa että mihinkään peliin en ole ennen wowia ja tuskinpa wowin jälkeen tulen jäämäänkään yhtä pahasti koukkuun.

Star Wars: Knights of the old republic 2, Neverwinter Nights, Final Fantasyt... roolipelit ovat todella addiktoivia. 5 päivän ankaralla putkella Kotor 2 läpi :rock:
Strategia pelit uppoavat myös.
Rome total warin etenkin nyt kun siihen on middle-earth modi :thumbs:

Starcraftia tuli muutama vuos sitte pelattua lähes kaikki vapaa-aika. Ja cs:sää tossa joku aika sitten. Onhan se kivaa, jos osais vaan pelata kohtuudella. Nyt en oo melkein vuoteen pelannu mitään juurikaan eikä se mitään, aina löytyy järkevämpääkin tekemistä. Jotenkin vain alkas tossa tökkimään se pelaaminen.

Cs:sään ym fragipeleihin tutuistuin vasta ammattikoulussa jossa niitä sitte tuliki pelattua. Sen jälkeen satunnaisesti uusimpia autopelejä läpi ja nyt sitte taas q3 klaanissa kun tuli syksyllä nettipeliä kokeiltua. (ehkä jotain 2-3h päivässä kun jos jotain teen niin siinä pitää olla hyvä) :D Tosin kunhan taas koulut syksyllä alkaa niin jää seki vähemmälle.

Täällä yksi peleihin koukkuun jäänyt. Tai ei nyt enää mene kaikki aika peleihin, mutta joskus meni lähes yötä päivää...esim. näitä on tullut tahkottua niin paljon ettette uskoisi jos kertoisin:

-Fallout 2 (ykkönenkin tietysti pariin kertaan läpi)
-Baldurs Gate 2 + Throne of Bhaal
-Kaikki muutkin ropet läpi PC:n Might & Magic I:stä ja C64:n Pool of Radiancesta lähtien (+Ultimat, Bard's Talet...)
-Heroes of Might & Magic 3
-Civilization 1 & varsinkin 2
-Lukemattomia muita pelejä

Tunnustan että muu elämä on kärsinyt, varsinkin koulu. Mikä tuohon liikapelaamiseen sitten auttaa? No eipä oikein mikään muu paitsi peleihin kyllästyminen. Olen kyllä kokeillut mm. kovalevyn formatoimista ja pelien antamista säilöön vanhemmille. Auttoi se vähän aikaa kunnes pelihimo kasvoi ja kävin ostamassa uuden Civilization 2:n salaa kaupasta :rolleyes:

Tyttöystävä auttaa kyllä, mutta miten semmoisen löytää jos vaan istuu koneen ääressä...

Tosi vähän tulee nykyään mitään pelejä pelailtua. Muutama vuos sitten olin Championship Manageriin aika pahasti koukussa ja parhaillaan tais mennä sen parissa kuusikin tuntia päivässa. Sitten tuli kyllä mitta täyteen sen pelin suhteen niin pahasti etten ole siihen sen koommin koskenut.

Itellä pelaaminen sijoittuu lähinnä Heroes of Might and Magic-peleihin, III-osat olivat parhaita antia, myös IV on mahtava. Kaikki muut hieman vastaavat ovat pahoja myös, Age of Empires, niin ykkönen kuin kakkonenkin.
Ja voittaja, CS. :nolo: Counter-Strike, ja vieläpä klassinen 1.6. Ei oo helppoo...

miula ei oo oikeestaan mikkään muu peli aiheuttanu addiktioita kun final fantasy 7
ja shenmue ykkönen ja kakkone. Ja tietysti molemmat halot piti ostaa ja pelata läpi mutta ainuat pelit ovat FF7 ja shenmuet mitkä on ollut pakko pelata heti läpi.
Final fantasyälin on tullut pelattua varmasti noin 300 tuntia :) mutta nykysin en pelaile mitään muuta kun kiekko.teekoota :)

OOh, kultaisia muistoja. Muistan kun serkun kanssa vedettiin amigalla aamukuuteen asti (miten se lehti noin aikaisin tulee?) ja sitten nukuttiin 15-16 asti. Helvetiinmoinen huuto vaan pystyyn (eikö täällä saa edes nukkua saatana!) kun tultiin herättämään syömään. Wormsia hakattiin ihan homona ja nukkumaan mentiin vasta sen kuuluisan, vielä yhden pelin jälkeen. Myöhemmällä iällä ei ole enää tullut hakattua noin hulluna, lähinnä kun ei ole ollut muuta tekemistä. Toisaalta ihan hyvä, että mikään peli ei enää noin kovasti koukuta.

p.s. pc:llä tuli hakattua tosin dukea ja civ2:sta, niin että laivat ja kököt lenteli silmissä kun vihdoin kömpi peiton alle. It hurts to be you!

Tomi sanoi:
Civilization III lyhensi joskus vuosi sitten muutaman viikon ajan yöunia. :D

Hommaa Civ3:een "Conquests" lisälevy niin et nuku kuukauteen! :D

Uusia unitteja ja hallitusmuotoja mm. fasisimi :kuola: ;)

Kyllä nykyään cs source on se joka kiehtoo minua. Olin niin köyhästä perheestä, että minä en koskaan saanut tietokonetta (c64), vaikka kuinka sitä ruinasin. Mutta sitten ku ite pystyin hommaan koneen, nii olihan se ostettava;D

Eli siis cs sourcee tulee hakattua joka päivä. Tosin kysyn aina muijalta "luvan" että sopiiko jos meen pelaan? Yleensä se sanoo et mee vaa, mä kattelen telkkaria. Se täs vaa on vittumaista, et aina tulee otettua pari kaljaa pelatessa, eihä siin tällee lomalla mitää väliä mut kuitenkin...

Itse olen ollut koukussa Diablo 2:een ja Championship Managereihin periaatteella "Vielä yksi peli/alue". Munkin pikkuveljellä (19) on WoW-addiktio. Se pelaa WoWia oikeastaan koko ajan. Porukoilla menee hermot. Mä kyllä tavallaan ymmärrän sitä ja tajuan sen, että vaikka sille sanoo mitä, niin se pelaaminen ei lopu. Se loppuu sitten kun se ei enää itse jaksa pelata.

Herään aikaisemmin aamulla että kerkeen hankkimaan hiukan kokemusta hahmolle wow:ssa... :nolo:

Tosin sen jälkeen on pirtee kun lähtee töihin.

No ajankäyttö riippuu kai siitä, mitä pelaa. Meinaan nyt kun tuli GTA SA, niin sitä tahkoo aivan innossain. Mutta esim. joku doom3 tulee pelattua 1 kerta viikossa 1 taso kerrallaan, eli 10min/viikko. Just aika paljon riippuu pelistä, mutta on se ikävä, että frendit, työ, tai muut velvollisuudet jää tietokoneen takia.

Pelasin kerran n. 11 tuntia (melkein) putkeen kun hommasin Icewind Dale II:n ja luulin sen olevan jo aika kova (siis :david: ) tulos, mutta tämän threadin jälkeen se ei enää tunnukaan olevan kovin paljon :rolleyes:

Tomi sanoi:
Civilization III lyhensi joskus vuosi sitten muutaman viikon ajan yöunia. :D

Mä olin peleistä totaalisen irti kun vaihdoin Linuxin wintoosan tilalle ja ostin vielä kannettavan Macin.
Sitten tuli hommattua ihan huomaamatta Civ3 siihen mäkkäriin...
pari viikkoa tahkosin ihan hulluna ja sen jälkeen päätin, että ei enää koskaan :) roskiin lensi ja nyt olen vuoden ollut ilman pelejä. Ei enää tee ees mieli aloittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom