Stalker sanoi:
Ei todellakaan millään pahalla mutta nämä "asenna koko paska uudestaan" ratkaisut rupeavat pikkuhuiljaa huvittamaan. Kannattaa todellakin ensin ottaa selvää mistä ongelmä johtuu vaikka se teettäisikin hieman enemmän työtä, windwsin uudelleenasennusta voidaan pitää viimeisenä oljenkortena. Ei varmastikaan ole mukavaa huomata että kun on asentanut kaiken uudelleen niin sama ongelma on edelleen jäljellä.
Kyllä tuo uudelleen asennus on yleensä helpoin tapa saada kone taas kuntoon. Itse olen laittanut liian monta sukulaisen ja tuttavan konetta kuntoon ja nykyään tokaisen aina, että kaikki tärkeät tiedot talteen. Jos meikäläisen apua kaivataan niin sitten se tarkoittaa, että format c: saapuu paikalle :D. Monessa tapauksessa ongelman pystyy ratkaisemaan muullakin tavalla, mutta kysymys on vain siitä mikä on nopein ja yksinkertaisin tapa. Korjausasennustakin toki sopii koittaa ennen tuota lopullista tuhoa.
tarkastuslistaan kun laittaa ainakin seuraavat asiat:
1. jos kone ei lähde käymään tarkista johdot!! Liian monta kertaa olen matkustanut tunteja laittamaan vaan töpselin seinään :curs:
2. Kysy mitä koneella on tehty. Onko uusia ajureita/ohjelmia/laitteita asennettu. Jos on niin sitten voi alkaa vikaa etsimään noista.
3. Jos kone on vaan yht'äkkiä alkanut temppuilemaan tarkista virukset jos niitä ei ole niin sitten vaan format c: tuohon menee parisen tuntia kun asentelee koko paskan uudelleen. (kunhan vaan on huolehtinut, että kaikki ajurit yms. on levyillä). Tällaisissa tapauksissa on yli 90%:sesti auttanut windoozerin uudelleen asennus. Vain pari kertaa on tullut ihan selvä hw vika mm. Emon laukeaminen.
Kaiken paskamaisinta on näissä hommissa se, että kun kone alkaa temppuilemaan niin sitten yritetään ensin itse korjata sitä epätoivoisesti --> kone lopullisesti jumissa, johtuen rekisteripuukotuksista jne..
Offtopic meni mutta pakko oli taas hieman avautua :D.
edit.
memtest86 on hyvä muistien testaukseen. Ajeleppa tuota koneella.